همشهری آنلاین: شهردار تهران تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران، توانسته است تا با حضور خود تمام کشورها و ملت‌های اسلامی را به اساس اسلام و رویکرد اسلامی متوجه سازد و آنها را به خودباوری برساند.

به گزارش خبرنگار سما، محمد باقر قالیباف با حضور در مسجد امام حسن مجتبی(ع) منطقه 18 به منظور بازدید چهره به چهره با شهروندان این منطقه با تبریک ایام الله دهه فجر تصریح کرد: امروز همه ما در ابعاد مختلف مادی و معنوی مدیون امام، شهدا و انقلاب هستیم. انقلابی که مارا از ظلمات به سمت نور هدایت کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در سال 57 عزت مسلمانان را به ارمغان آورد یادآور شد: امروز باید افتخار کنیم، خداوند را شاکر باشیم و دست خانواده‌های شهدا و جانبازانی ببوسیم که با مجاهدت و تلاششان انقلابی را به ثمره نشاندند که ثمره صدها سال مبارزه بزرگان و مجاهدانی بود که برای آزادی این کشور تلاش کردند.

شهردار تهران خاطر نشان ساخت: امروز بیش از هر زمان دیگری آثار و برکات انقلاب اسلامی ایران در نقاط مختلف خاورمیانه که سال هاست مورد توجه و تمرکز کشورهای دنیا بوده مشهود است و این موضوع بی شک مدیون مجاهداتی است که شهدا و ایثارگران برای انقلاب انجام دادند.

قالیباف تصریح کرد: امروز سی سالگی انقلابی را جشن می گیریم که با مجاهدت، مبارزه و اخلاص امام و یارانش توانست رژیم منحوس پهلوی را ساقط کند و این نظام مقدس را بر خلاف میل تمام دشمنان اسلام برپا کرد.

وی با اشاره به اینکه آثار و برکات انقلاب اسلامی ایران تنها محصور به داخل کشور نیست تصریح کرد: امروز شاهد‌آنیم که انقلاب اسلامی ایران به تمام اهداف و جهت گیری‌های مورد نظر رسیده و توطئه‌هایی که دشمنان مد نظر داشتند را ساقط کرده است.

شهردار تهران ادامه داد: توطئه‌هایی که در طول سالیان گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت نه تنها نتوانست قدرت این کشور را کم کند بلکه در تمام موارد باعث افزایش قدرت این کشور شد.

وی افزود: امروز اگر مسلمانان عراق به این کشور حاکم شده‌اند و شیعیان عراقی حضور در قدرت را تجربه می‌کنند همه به برکت انقلاب است.

قالیباف تصریح کرد: امروز اگر در لبنان، فلسطین و افغانستان مسلمان با جرات تمام باور  کرده‌اند که می‌توانند با تکیه بر اسلام و وحدت کلمه در مقابل دشمنانشان بایستند این به برکت انقلاب، امام و شهداست.

شهردار تهران ادامه داد: امروز اگر شاهد آنیم که ایران با وجود نا امنی‌ها، درگیری‌ها و مشکلات کشورهای همسایه، در گاهواره‌ای از امینیت قرار گرفته باید بپذیریم که به جهت دفاعی بود که رزمندگان از ایران داشتند.

وی با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای جوانان ایرانی که چندی پیش برگزار شد تولید علم و جرات دانشمندان ایرانی در حوزه تولید علم و دانش را از برکات انقلاب دانست و گفت: اینکه متوسط سن مبتکران ایرانی که در نمایشگاه دستاوردهای علمی جوانان ایرانی حضور داشتند 31 سال بود نه تنها مایه مباهات است بلکه نشان از پویایی انقلاب دارد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه ادامه روند عزت و پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز تنها بر پایه دو نکته توحید و وحدت کلمه است تصریح کرد: بی شک حفاظت از این انقلاب تنها بر پایه همین دو رکن ممکن است و به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به آن داشت.

وی راه حل مشکلات کنونی را داشتن روحیه‌ای همانند دوران دفاع مقدس دانست و گفت: اگر امروز بنا داریم تا بر مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه فائق آییم باید با همان روندی که در دوران دفاع مقدس به کار گرفتیم حرکت کنیم.

بهره برداری از 2 هزار پروژه شهری در سال

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر قولی که در اولین روزهای کاری خود مبنی بر عدم افزایش فاصله شمال و جنوب تهران در دوره تصدی‌اش در شهرداری داده بود گفت: فاصله شمال و جنوب تهران از جنبه‌های مختلف در طول تمام ادوار گذشته شهردار نه تنها کم نشده بود بلکه بسیار بیشتر هم شده بود اما امروز با عدد و رقم مشخص است که هیچ طرحی در تهران اجرا نشده مگر آنها در جنوب شهر کلید خورده باشد.

وی افزود: این در حالی است که زیرساخت‌های جنوب شهر آنچنان که باید و شاید توانایی انجام این عملیات را ندارند و پایین بودن بنیه مالی شهروندان این مناطق هم امکان سرمایه گذاری را تا حدود زیادی کاهش داده است.

قالیباف یادآور شد: امروز این را با قدرت می‌گویم که به تمامی موضوعات شهر مسلطیم و بدون برنامه و با سعی و خطا هیچ کاری را انجام نمی‌دهیم و تلاش می‌کنیم تا تمام مشکلات را اصلاح کنیم.

وی افزود: امروز در هیچ کجای شهر، هیچ پروژه نیمه تمامی وجود ندارد و این در حالی است که در زمان آغاز به کار من در شهرداری پروژه‌هایی وجود داشت که بعد از 16 سال همچنان بلاتکلیف رها شده بود و هیچ مسوولی به آن فکر ‌هزار پروژه در سال در تهران یادآور شد: در کنار عملیات عمرانی مترو و یا پروژه‌های مهمی مانند برج میلاد، تونل توحید و تونل صدر- نیایش امروزه پروژه‌های کوچکی در شهر صورت می‌گیرد که همگی به منظور آسایش و رفاه شهروندان است.

شهردار تهران با اشاره به عملیات ساخت بزرگراه آزادگان در محدوده منطقه 18 تصریح کرد: تا پیش از آمدنم به شهرداری تصور می‌کردم که اتوبان آزادگان همان چند خیابان به هم متصل بود، اما بعد از آمدنم مشخص شد که تمام این خیابان‌ها تنها راه‌های دسترسی به اتوبان بوده و این در حالی است که مدیران گذشته شهرداری هیچ کدام فکری به حال آن نکرده بودند.

وی با اشاره به موضوع تونل‌های جمع آوری آبهای سطحی در تهران گفت: هم اکنون 200 کیلومتر تونل جمع آوری آب‌های سطحی در زیر زمین ایجاد شده و این در حالی است که هیچ کدام از شهروندان آن را ندیده‌اند اما همین موضوع باعث شده تا 900 منطقه آبگرفتگی تهران در سه سال پیش به 50 نقطه در حال حاضر کاهش یابد.

برخی شعار حمایت از شورایاری را دادند ولی آن را تضعیف کردند

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برخی از مدیران در زمان تصدی خود شعار حمایت از شورایاری‌ها را ارائه کردند اما عملاً به تضعیف آن پرداختند گفت: یکی از بزرگترین باورهای امام سپردن کار مردم به خود مردم بود و این موضوع هم اکنون در شهر به وضوح صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تشکیل 380 شورایاری در تهران گفت: خیر و برکت حضور شورایاری‌ها در تهران باعث شد تا از کوچکترین تا بزرگترین مشکلات شهر به سهولت حل شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه درآمد شهرداری نه از دولت که از مردم تامین می‌شود گفت: عوارض دریافتی از شهروندان تنها 10 درصد هزینه‌های شهر را تامین می‌کند اما بر این باوریم که 90 درصد دیگر زحماتی است که پروژه‌های درآمدزای شهرداری برای شهروندان ایجاد  می‌کند.

وی با اشاره به ورود شهرداری به حوزه‌های تربیتی و فرهنگی تصریح کرد: اعتیاد یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن توجه داشت و در این راستا شهرداری تهران با وجود آنکه مسئول مستقیم مسئله نیست، اما به دلیل درگیر بودن خانواده‌ها خود را مقید به حضور و کمک می‌‌داند.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به تلاش های شهرداری در راستای توسعه مساجد تصریح کرد: این غیر از انصاف است که مسوولان اجرایی در جامعه اسلامی به توسعه مساجد، مدارس و تجهیز کتابخانه ها بی تفاوت باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بودجه عمرانی شهرداری‌های مناطق جنوب شهر در سال‌های قبل از دوران تصدی اش به شهرداری بیش از 12 میلیارد تومان نبود گفت: امروز هیچ منطقه جنوبی در شهر وجود ندارد که بودجه عمرانی آن کمتر از 80 میلیارد تومان باشد.

قالیباف ادامه داد: این بودجه جدای از پروژه های بزرگی است که شهرداری مرکز شخصاً خود اجرای آن را بر عهده گرفته است.

شهردار تهران در خصوص برنامه شهرداری در محله های تهران گفت: افتتاح سرای محله در محلات تهران به منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و افتتاح میادین میوه و تره بار تا پایان سال آینده از برنامه های شهرداری برای محلات است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سعی شهرداری تهران بر رساندن بیشترین منفعت به بیشترین مردم است یادآور شد: تهران 35 سال بود که بدون طرح جامع و تفضیلی رشد   می‌کرد و این در حالی بود که تهیه طرح‌های تفصیلی در شهرهای کوچک که نیمی از یکی از مناطق تهران هم نمی‌شوند بیش از 10 سال طول می‌کشید اما طرح جامع تهران 4 ساله و با کار شبانه روزی آماده شد و از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود.

قالیباف تصریح کرد: باید بپذیریم که تمام مشکلات مردم تنها به دست شهرداری حل      نمی‌شود. بسیاری از این مشکلات به ادارات دیگری مربوط می‌شود که شهرداری ارتباطی با آنها ندارد اما با این وجود سعی خود را برای رفع مشکلات مردم انجام می‌دهد.

وی در پایان در خصوص برنامه شهرداری در محدوده منطقه 18 گفت: یکی از بهترین   مجموعه‌های ورزشی تهران اوایل اسفند ماه سال جاری با 26 هزار متر مربع در این منطقه افتتاح می‌شود و بسیاری از خیابان‌ها و شهرک‌های این منطقه که تا کنون بلاتکلیف بودند، تعیین تکلیف شدند.

شایان ذکر است در این مراسم شهردار تهران از دو خانواده شهدا به نمایندگی از شهدای منطقه و جمعی از نخبگان منطقه 18 تجلیل کرد.

کد خبر 74523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز