BBC فارسی که مدعی حرفه‌ای‌گری است، بدون وجود شواهد و صرفاً با بیان اینکه «گفته شده است»! در یک ذوق‌زدگی آشکار، آرزوی خود را برای شهر خمین به خبر تبدیل کرد.

بی بی سی فارسی

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: شبکه ضدانقلاب  BBCفارسی پنجشنبه گذشته در یک ذوق‌زدگی آشکار، آرزوی خود را برای شهر خمین به خبر تبدیل کرد و بدون اتکا به گزارش‌های مستند و صرفاً براساس روایت‌های نامعتبر در فضای مجازی، مدعی شد که خانه-موزه امام خمینی(ره) در این شهر به آتش کشیده شد!

جدیدترین تصاویر از بیت امام در خمین | این خانه تاریخی را دیشب آتش زدند؟

این درحالی است که نه‌تنها همان روز این ادعا در فضای مجازی به چالش کشیده شد، بلکه روز گذشته پایگاه خبری جماران نیز با انتشار تصاویر این خانه-موزه کذب و واهی بودن این ادعا را ثابت کرد. BBC فارسی که مدعی حرفه‌ای‌گری است، بدون وجود شواهد و صرفاً با بیان اینکه «گفته شده است»!  ادعا کرد و نوشت: «معترضان «خانه-موزه‌ خمینی» در شهر خمین را به آتش کشیدند.»

اما ساعاتی بعد، «جماران» پایگاه خبری وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در این باره اعلام کرد: «در حالی که برخی شبکه‌های ضد انقلاب خارج از کشور از شب گذشته کلیپی را با عنوان آتش زدن بیت تاریخی امام(ره) در خمین منتشر می‌کنند، عکس‌ها و فیلم‌هایی که صبح امروز منتشر شده نشان می‌دهد این شایعه صحت نداشته و این مکان تاریخی وضعیتی عادی دارد و مطابق معمول میزبان بازدیدکنندگان است.»

بی‌بی‌سی در کنار ایران‌اینترنشنال می‌ماند

 دست آخر اینکه، بی‌بی‌سی فارسی در خبری اعلام کرد که به منظور پوشش جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبرنگاری به این کشور اعزام نخواهد کرد. این رسانه متعلق به دولت انگلیس از قول افرادی که نام آنها را ذکر نکرده است مدعی شد که دلیل این مسأله نگرانی‌های امنیتی اعلام شده است. این تصمیم BBC در حالی اتخاذ شده است که هفته پیش رسانه‌ تروریستی ایران‌اینترنشنال خبر از نقره داغ شدن خود از سوی دولت قطر داد. این شبکه تروریستی اعلام کرد که دولت قطر اجازه حضور نمایندگان این رسانه را که به منظور فشار بر اعضای تیم ملی فوتبال ایران قصد حضور در جام جهانی را داشتند، نداده است.
 

کد خبر 721131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    2 0
    ولی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!