گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره مباحث مطرح شده در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با موضوع ترافیک تهران گفت: در این جلسه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد که طرحی راهبردی از سوی شهردار تهران برای حل معضل ترافیک پایتخت به سران 3 قوه ارائه خواهد شد که امیدواریم این طرح بتواند روند حل مشکلات شهر را تسریع کند.

تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره موضوع ترافیک تهران همچنین با توجه به مشکلات مالی شهرداری تهران و سایر کلانشهرهای کشور و تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات در حوزه حمل‌ونقل، مقرر شد تا کمیته‌ای با مشارکت کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شکل گیرد تا نحوه اختصاص و توزیع اعتبارات در حوزه حمل‌ونقل مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به پیش‌بینی بودجه‌بندی سال 88 وضعیت اعتبارات در این بخش به وضوح مشخص شود.

وی همچنین با بیان اینکه در این جلسه بین آمارها و گزارش‌های ارائه شده توسط ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت و وزارت کشور و شهرداری تهران در مورد اعتبارات و امکانات اختصاص یافته به حمل‌ونقل عمومی پایتخت، مغایرت‌هایی وجود داشت، افزود: با توجه به تفاوت‌های آماری موجود درمورد امکانات و اعتبارات حوزه حمل‌ونقل شهری تهران، مقرر شد کمیته‌ای متشکل از نمایندگان مجلس، دولت و شهرداری تشکیل شده تا وضعیت آمارهای مغایر به وضوح مشخص شود.

بر اساس این گزارش، در روز چهارشنبه کمیسیون امنیت ملی مجلس، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گزارشی در مورد معضلات و مشکلات پیش روی مترو، عدم‌پرداخت به‌موقع یارانه‌های بلیت مترو و مشکلات و موانع بر سر راه برداشت از صندوق ذخیره ارزی ارائه کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی نیز در این جلسه با بیان اینکه هزینه هر سفر با اتوبوس حدود 250 تومان می‌شود حال آنکه شهروندان تنها 20تومان این مبلغ را پرداخت می‌‌کنند، خواهان پرداخت به موقع یارانه بلیت اتوبوس و حمایت‌های جدی دولت برای توسعه و ارتقای ناوگان اتوبوسرانی شد.

کاهش تخلفات ترافیکی با اجرای طرح انضباط اجتماعی

از سوی دیگر،  جلسه مشترکی بین فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برگزارشد. در این جلسه  اعلام شد 90 درصد مشکلات پایتخت با همکاری متقابل این دو مجموعه قابل برطرف‌شدن است.

به گزارش همشهری، سردار عزیزالله رجب‌زاده با تاکید بر اهمیت تعامل نیروی انتظامی و مدیریت شهری در رفع بسیاری از معضلات شهر و گرفتاری‌های شهروندان در اجرای طرح انضباط اجتماعی و ترافیکی که از دهم آذرماه در منطقه 3 آغاز شد، اظهار کرد: نیروهای شهرداری پا به پای نیروهای انتظامی به‌صورت شبانه روزی تلاش کردند و زحمات این دو بخش و پشتیبانی مدیریت شهری باعث شده این طرح روز به روز از وضع بهتری برخوردار شود.

وی ادامه داد‌: البته همکاری مردم با پلیس در اجرای طرح انضباط اجتماعی و ترافیکی بسیار خوب بوده و در مدت یک ماه که از اجرای این طرح می‌گذرد مراجعات به کلانتری‌ها، تصادفات رانندگی و تماس با 110 حداقل یک سوم کاهش یافته است.

وی به ضرورت استفاده از نظرات کارشناسی در مهندسی ترافیک و اهمیت استانداردسازی در تجهیز معابر شهری به تابلوها ی ترافیکی تصریح کرد: منطق و قانون باید در خیابان‌های شهر جاری باشد؛ به‌طوری که اجرای پروژه‌های شهری و طرح‌های ترافیکی بدون ملاحظات صنفی و سیاسی و صرفاً بر پایه صرفه و صلاح شهر و شهروندان اجرا شود.

سردار رجب‌زاده از استقرار پایگاه‌های پلیس در محلات و شکل‌گیری پلیس محله محور خبر داد و اظهارکرد: پلیس قصد ایجاد محیطی امن به‌منظور تامین آرامش مردم را دارد وموظف است با مردم رفتاری مناسب و مؤدبانه داشته باشد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درپایان این نشست از بخش‌های مختلف مرکز نظارت و کنترل ترافیک شهرداری تهران از جمله سالن اصلی این مرکز و نیز استودیوی صدای شهر دیدن کرد.

وعده پرداخت یارانه بلیت مترو و اتوبوس

سردار رویانیان، مدیر ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت نیز در  جلسه مشترک با  مدیران شهری و نمایندگان مجلس  قول داد تا 39 میلیارد و 800 میلیون تومان به‌عنوان یارانه بلیت اتوبوس و مترو هر چه سریع‌تر به شهرداری تهران پرداخت شود و همچنین پیگیری‌های لازم برای امکان برداشت از صندوق ذخیره ارزی برای توسعه خطوط مترو هم صورت گیرد.

همچنین مسئولان ذی‌ربط پس از ارائه گزارشی از مشکلات جایگاه‌های سوخت CNG قول مساعد دادند تا به‌طور جدی‌تر و همه جانبه مسئله تامین سوخت گاز برای اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها را دنبال کرده و مشکلات جایگاه‌ها را هرچه سریع‌تر رفع کنند.

کد خبر 72040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز