چهارشنبه ۴ دی ۱۳۸۷ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم‌ملی فوتبال کشورمان بامداد امروز تهران را به مقصد فرانکفورت ترک کرد تا از آنجا با دو پرواز دیگر خود را برای بازی تدارکاتی مقابل منتخب گالیسیا به لاکرونیا برساند.

این اردو درحالی برگزار خواهد شد که سفر با تاخیر ملی‌پوشان به اسپانیا اعتراض جمعی از تیم‌های باشگاهی را به همراه داشته است. هرچند که به نظر می‌رسد قلعه‌نویی بیش از بقیه مربیان لیگ به تصمیمات فدراسیون فوتبال معترض است.

وی در آخرین واکنش‌های خود در خصوص تعطیلات لیگ و سفر تیم‌ملی به اسپانیا به خبرگزاری ایسنا گفته است: «اینکه ما با این تاریخ مشکلی داشته باشیم یا نداشته باشیم موضوع را حل نمی‌کند، چرا که نمی‌توانیم کاری کنیم و این برنامه‌ریزی‌ها همواره همین‌گونه است. ما در حال حاضر لیگ خود را دو هفته بی‌دلیل تعطیل کرده‌ایم درحالی که می‌توانستیم این کار را برای بازی مقابل سنگاپور انجام دهیم تا بار دیگر در آن زمان لیگ تعطیل نشود. در هر صورت معتقدم برای برنامه‌ریزی مسابقات لیگ برتر باید یک فکر اساسی صورت بگیرد.»

درحالی که امیر قلعه‌نویی همچنان منتقد درجه یک تصمیمات فدراسیون فوتبال  محسوب می‌شود این باشگاه استقلال است که در خصوص اعتراض خود نسبت به تصمیمات سازمان لیگ تجدیدنظر کرده است. درحالی که روز گذشته باشگاه استقلال به تاریخ برگزاری دربی در روز 25 بهمن و در فاصله 48 ساعت بعد از بازی تیم‌ملی مقابل کره‌جنوبی، اعتراض داشت،‌ به دلیل توضیحات سازمان لیگ این اعتراض را پس گرفت.

مسئولان این باشگاه که با مشورت با امیر قلعه‌نویی به این تاریخ معترض شده بودند، با توجه به اینکه سازمان لیگ برای تغییر در برنامه محدودیت‌هایی دارد به برگزاری مسابقه در همان روز تعیین‌شده رضایت دادند. این درحالی است که رئیس سازمان لیگ‌برتر گفته است: «در صورتی که شورای تامین مخالف برگزاری دربی 66 در روز 25 بهمن باشد، احتمال تغییر زمان این بازی وجود دارد.»

عزیز محمدی با اشاره به محدودیت زمانی که فدراسیون فوتبال برای برنامه‌‌ریزی رقابت‌های لیگ برتر دارد، گفت: «قرار است تا دو روز آینده نامه‌ای را برای شورای تامین استان تهران ارسال کرده و تاریخ دربی را به آنها اعلام کنیم. اگر آنها موافق برگزاری این بازی در روز 25 بهمن باشند، در همان تاریخ بازی برگزار می‌شود درغیر این صورت احتمال لغو این بازی وجود دارد.»

وی درباره‌ تاخیر یک‌روزه‌ در زمان برگشت تیم ملی از اسپانیا اظهار کرد: «ما زمان برگزاری هفته‌ نوزدهم را نهم دی اعلام کردیم اما، به دلیل مشکلی که در سفر تیم‌‌‌ملی به اسپانیا به وجود آمد، تیم‌ملی نمی‌تواند زودتر از هشتم دی به تهران بازگردد و این مسئله باعث شد که برخی از باشگاه‌ها به این مسئله اعتراض داشته باشند که ما هم  در‌این‌‌باره صحبت خواهیم کرد و اگر دیدیم تمامی باشگاه‌ها نظرشان این است که زمان بازی‌های هفته‌ نوزدهم تغییر کند، بازی‌های این هفته با یک روز تاخیر برگزار خواهد شد.» 

دایی: هر وقت نبودم جلسه تشکیل دادند

علی دایی پس از انتخاب محمد مایلی‌کهن که مسئولان باشگاه سایپا او را به عنوان سرمربی جدید تیم‌شان معرفی کردند بارها در معرض سئوال رسانه‌ها قرار گرفت. اما هر بار به نوعی از اظهارنظر مستقیم پیرامون انتخاب مایلی‌کهن خودداری کرد. با این حال عادل فردوسی‌پور با همان شیوه خاص خودش بالاخره دایی را در برنامه 90 وادار به واکنش کرد.
علی دایی گفت: «من سرمربی تیم ملی هستم و تمام تمرکزم روی مسائل مربوط به تیم ملی است نه سایپا.» سرمربی تیم ملی ادامه داد:‌ «عضویت در هیات‌مدیره سایپا چه نفعی برای من داشته است. جز اینکه خودم را در معرض اتهامات مختلف از جمله جابه‌جایی بازیکن از سایپا به تیم ملی قرار داده‌ام. با این همه خودتان همه چیز را می‌دانید. همه چیز روشن است و نیازی نیست من درباره‌اش توضیح دهم.» دایی تاکید کرد: «هر بار که نبوده‌ام تشکیل جلسه داده‌اند و مربی‌شان را انتخاب کرده‌اند. نه در جریان انتخاب مربی اول بوده‌ام نه مربی دوم. حالا هم این مسائل برای من اصلا ارزشی ندارد. من تمام تمرکزم متوجه تیم‌ملی است و اصلا کاری با سایپا ندارم.

شاید باورتان نشود که من طی این 5 ماهی که عضو هیات‌مدیره سایپا بوده‌ام و انواع و اقسام اتهامات را شنیده‌ام فقط 527 هزار تومان پول گرفته‌ام که این واقعا خنده‌دار است.»  دایی گفت: «با این حال قصد استفعا از سایپا را ندارم. من در هیات‌مدیره یک رای دادم و وقتی رای من بی‌اثر است دیگر درباره چه مسئله‌ای باید بحث کنیم.» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران همچنین درباره دریافت غرامت از فدراسیون فوتبال منطقه باسک اسپانیا نیز گفت: «من اطمینان دارم که فدراسیون فوتبال باسک غرامت
150 هزار یورویی را به فدراسیون فوتبال ایران پرداخت می‌کند.»

جالب اینکه یک روز پس از اظهارات علی دایی در برنامه 90، باشگاه سایپا موضع رسانه‌ای خود را اینگونه دنبال کرده است، سعید تقی‌زاده در ارتباط با اینکه دایی اعلام کرده هر بار که مدیران سایپا سرمربیان این تیم را انتخاب کرده‌اند وی در جریان نبوده است، اظهار داشت: «نظر هر کدام از اعضای هیات‌مدیره باشگاه مهم است و نبودن در جلسه دلیل بر بی‌اهمیتی نظر آنها نیست.» وی افزود:‌ «هربار که سایپا قصد انتخاب سرمربی را داشته در شرایط خاص و بحرانی بوده است.

بار اول که فرصتی تا شروع لیگ نداشتیم و مجبور بودیم سریع مربی خود را معرفی کنیم.» سخنگوی باشگاه سایپا ادامه داد: «بار دوم تیم در انتهای جدول بود. با توجه به اینکه بالا آوردن تیم از انتهای جدول کار سختی است باید جلسه فوری تشکیل می‌دادیم.» تقی‌زاده تصریح کرد:‌ «در واقع در هر دو بار ما در موقعیت اورژانسی بودیم. هر بار دایی شدیدا گرفتار برنامه‌های تیم ملی بود. ضمن اینکه بار اول برای انتخاب لیت بارسکی با وی تماس تلفنی گرفته شد.» وی با بیان اینکه برای انتخاب مایلی‌کهن دایی در سفر حج به‌سر می‌برد، عنوان کرد: «با این وجود هیات‌مدیره باشگاه با وی تماس گرفت اما نتوانست  او را پیدا کند.»

آخرین اخبار تیم ملی

 احمد جمشیدیان یکی از انتخاب‌های مناسب علی دایی محسوب می‌شود. این بازیکن در اردوی عمان نیز نمایش قابل‌قبولی از خود ارائه کرد. اما مصدومیت او به احتمال فراوان باعث غیبت این بازیکن در اردوی اسپانیا خواهد شد. سرپرست تیم ملی دراین باره به همشهری گفت: «وضعیت جمشیدیان هنوز معلوم نیست شاید همراه ما به اسپانیا نیاید. به هر حال پزشکان تیم ملی تلاش می‌کنند تا این بازیکن را به اردو برسانند.»  ابراهیمی تاکید کرد: «تیم ملی به لحاظ روحی شرایط خوبی دارد و اردوی اسپانیا نیز بسیار مفید خواهد بود.»

وی ادامه داد: «اگر جمشیدیان همراه ما نباشد با 22 بازیکنی که در اردوی عمان نیز تیم ملی را همراهی کرده‌اند، به اسپانیا می‌رویم.» ابراهیمی در پاسخ به این سئوال که آیا پیوستن نکونام به تیم ملی در ایالت گالیسیا صحت دارد، گفت: «دراین باره بی‌خبرم اما تا آنجا که می‌دانیم نکونام به ما ملحق نمی‌شود.» تیم‌ملی فوتبال کشورمان پس از انجام بازی دوستانه مقابل منتخب گالیسیا بامداد یکشنبه هفته آینده راهی تهران خواهد شد تا بازیکنان بلافاصله و در فاصله 24ساعت قبل از آغاز دوباره رقابت‌های لیگ‌برتر در اختیار تیم‌های باشگاهی قرار گیرد.

کد خبر 71419

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز