گروه ورزشی: افشای فهرست اسامی بازیکنان تیم‌ملی و لغو اردوی اسپانیا برای دلخوری شدید علی دایی از مسئولان فدراسیون فوتبال کافی به نظر می‌رسید.

دلخوری که رسانه‌ها حتی آن را به استعفای احتمالی سرمربی تیم‌ملی نیز تعبیر کردند. با این حال خبر روز گذشته که اتفاقا از سوی علی کفاشیان نیز مورد تایید قرار گرفت، احتمالا بخشی از دلخوری علی دایی را برطرف خواهد کرد. فدراسیون فوتبال اعلام کرده که بازیکنان برای سفر به اسپانیا آماده باشند.

در حالی که قرار بود دیروز تیم‌ملی برای برپایی اردویی هفت‌روزه عازم اسپانیا شود، با لغو یک‌طرفه بازی ایران برابر منتخب باسک، سفر تیم‌ملی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.
با این حال صبح روز گذشته کادر فنی و فدراسیون فوتبال به بازیکنان تیم‌ملی اطلاع دادند که به احتمال فراوان تیم‌ملی چهارشنبه برای انجام بازی مقابل تیم منتخب گالیسیا عازم اسپانیا می‌شود.

در همین حال روادیدی که از سوی سفارت اسپانیا برای بازیکنان گرفته شده تا دهم دی اعتبار دارد و در صورتی که تیم‌ملی چهارشنبه به اسپانیا سفر کند، ملی‌پوشان نمی‌توانند بیشتر از 5 روز در این کشور اروپایی حضور داشته باشند.در حال حاضر بازیکنان تیم‌ملی در وضعیت خوبی به سر می‌برند و احمد جمشیدیان تنها مصدوم تیم‌ملی است که از ناحیه همسترینگ پا دچار آسیب‌دیدگی شده است. جالب اینکه تیم‌ملی فوتبال کشورمان با 4 پرواز   از طریق امارات، فرانکفورت، مادرید و لاکرونیا به محل اردوی خود می‌رسد. این دیدار تدارکاتی در شهر لاکرونیا با منتخب گالیسیا و در روز شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فارس دراین‌باره نوشت: «نکته قابل بررسی البته برای مقامات فوتبال ایران این است که باسک با وجود دعوت رسمی از فوتبال ملی ایران چنین دیداری را حتی از دو هفته گذشته در تقویم رسمی خود بر روی وب‌سایتش لحاظ نکرده است. به نظر می‌رسد فوتبال ملی کشورمان دستخوش بی‌برنامگی فدراسیونی بوده که اتفاقا رسمی نیست و دستمایه سیاسیون باسک قرار گرفته است.»بر این اساس تمرینات تیم فوتبال کشورمان پس از دو روز استراحت از عصر امروز در کمپ تیم‌های ملی آغاز خواهد شد که طبق اعلام کادر فنی، ملی‌پوشان باید خود را تا ساعت 12 روز دوشنبه (دوم دی‌ماه) در هتل المپیک به مربیان معرفی کنند.

مربی تیم‌ملی در خصوص سفر به اسپانیا می‌گوید: «اگر این اتفاق رخ بدهد فرصت خوبی است که بازیکنان به صورت جدی‌تری محک بخورند.» افاضلی همچنین درباره شایعه دلخوری دایی از فدراسیون فوتبال تاکید می‌کند: « فاش شدن فهرست تیم‌ ملی هرگز اتفاق خوشایندی نیست اما من از دلخوری دایی از فدراسیون فوتبال بی‌خبرم. ضمن اینکه در مورد شایعه استعفای دایی هم باید بگویم که ما پس از بازگشت از عمان به چنین مسئله‌ای برخورد کرده‌ایم و فکر نمی‌کنم این موضوع صحت داشته باشد.» وی ضمن اشاره به دستاوردهای اردوی عمان می‌گوید: «ما در شرایط باخت قرار گرفتیم و این خیلی مهم بود.

تجربه متفاوتی محسوب می‌شد. دایی به بازیکنان گفت باید برای برنده شدن مبارزه کنید اما در نهایت برای ما تجربه خوبی بود که ناخواسته شرایط باخت را هم تمرین کردیم.»افاضلی درباره لغو اردوی اسپانیا تاکید می‌کند: «خیلی اتفاق‌ها باید رخ بدهد که یک بازی دوستانه موثر داشته باشیم. برگزاری دیدار تدارکاتی کار دشواری است. ساده نیست. ضمن اینکه اگر اردوی اسپانیا دوباره به جریان بیفتد کادر فنی برنامه‌هایش را به خوبی دنبال خواهد کرد.»

کد خبر 71240

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز