پکن از ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، پس از اینکه او در مصاحبه‌ای پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه مدیریتی برای تایوان را ارائه کرد، تمجید به عمل آورد.

ایلان ماسک

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس گزارش‌ها، «کین گانگ» سفیر چین در ایالات متحده در توییتر خود از رئیس تسلا تمجید کرده است.

او نوشت: «می‌خواهم از ایلان ماسک برای درخواست صلح در سراسر تنگه تایوان و ایده‌اش درباره ایجاد منطقه اداری ویژه برای تایوان تشکر کنم. در واقع، اتحاد مجدد صلح آمیز و یک کشور بودن، دو سیستم اصول اساسی ما برای حل مسئله تایوان و بهترین رویکرد برای تحقق اتحاد مجدد ملی است.»

او در ادامه افزود: «به شرط تضمین حاکمیت، امنیت و منافع توسعه چین، پس از اتحاد مجدد تایوان از خودمختاری بالایی به عنوان یک منطقه اداری ویژه و فضای وسیعی برای توسعه برخوردار خواهد شد.»

ثروتمندترین مرد جهان گفته بود که تنش‌ها در منطقه با واگذاری کنترل تایوان به پکن قابل حل است.

او گفت: «توصیه من این است که یک منطقه اداری ویژه برای تایوان پیدا کنید که به طور معقولی خوشایند باشد، احتمالا همه را خوشحال نخواهد کرد. و این امکان وجود دارد و من فکر می‌کنم احتمالاً در واقع، آنها بتوانند ترتیبی داشته باشند که نسبت به هنگ کنگ ملایم‌تر باشد.»

او همچنین گفت: «به نظر من درگیری بر سر تایوان اجتناب‌ناپذیر است.» ماسک هشدار داده بود که این می‌تواند بر شرکت‌هایی مانند تسلا، اپل و اقتصاد گسترده‌تر تأثیر بگذارد.»

شبیه به برداشت او در مورد مساله تایوان و چین، ماسک در اوایل این هفته پس از انجام یک نظرسنجی توییتری با پیشنهاد اینکه اوکراین باید کریمه را برای همیشه به روسیه واگذار کند، همه چیز را برهم زد.

بیشتر بخوانید:

پس از اظهار نظر او، مسکو در بیانیه‌ای از ماسک به دلیل ایده‌هایش تمجید کرد.

کد خبر 711096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha