پس از اینکه ایلان ماسک روز دوشنبه نظرسنجی توییتری را انجام و پیشنهاد داد که اوکراین باید کریمه را برای همیشه به روسیه واگذار کند، مسکو از ایلان ماسک تمجید کرد.

ایلان ماسک

به گزارش همشهری آنلاین، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت که رئیس تسلا برخلاف دیگران به دنبال دستیابی به صلح است.

پسکوف در این باره گفت: «بسیار مثبت است که فردی مانند ایلان ماسک به دنبال راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای خروج از این وضعیت است.»

او افزود: «در مقایسه با بسیاری از دیپلمات‌های حرفه‌ای، ماسک همچنان به دنبال راه‌هایی برای دستیابی به صلح است و دستیابی به صلح بدون تحقق شرایط روسیه کاملا غیرممکن خواهد بود.»

ماسک در یک نظرسنجی توییتری در روز دوشنبه، شرایطی را فهرست کرد که به اعتقاد او می‌تواند به جنگ در اوکراین پایان دهد و سپس از مردم در چهار منطقه اوکراین که همه پرسی الحاق در آن برگزار شد، خواست تا به احساس خود نسبت به اوکراین رأی دهند.

ماسک فهرستی از شروط برای برقراری صلح در اوکراین را در توییتر منتشر کرد که شامل «تکرار مجدد انتخابات در مناطقی که اخیراً توسط روسیه تحت نظارت سازمان ملل متحد ضمیمه شده است، به رسمیت شناختن الحاق کریمه به روسیه، تضمین تامین آب به کریمه و تضمین بی‌طرفی اوکراین» بود.

تا قبل از انتشار این گزارش، نظرسنجی ماسک بیش از ۲.۷ میلیون رای با اکثریت قریب به اتفاق ۵۹ درصد با کلیک روی گزینه «خیر» جمع‌آوری کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این پست با انتقادات بسیاری هم روبرو بود. ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در توییتر یک نظرسنجی انجام داد.

او پرسید: «کدام ایلان ماسک را بیشتر دوست دارید؟ کسی که از اوکراین حمایت می‌کند یا از روسیه؟»

کد خبر 710206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha