شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آخرین دختر زنده جان اف کندی، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا، می‌تواند جای خالی هیلاری کلینتون را در سنای این کشور بگیرد.

خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز خبر داد، دیوید پترسون، فرماندار نیویورک از حزب دمکرات با کارولین کندی (Caroline Kennedy) در این باره صحبت کرده است. این وکیل 51 ساله هم علاقه خود را در این خصوص ابراز کرده است.

با این حال یکی از سخنگویان پترسون گفت فرماندار هنوز با هیچ یک از نامزدهای احتمالی برای این سمت تماس نگرفته است.

کارولین کندی تاکنون هیچ سمت سیاسی نداشته، اما در رقابت‌های انتخاباتی در تیم باراک اوباما، رئیس جمهوری آینده آمریکا فعالیت می‌کرد. او شخصا تاکنون درباره این شایعات اظهارنظری نکرده است.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، رابرت کندی، پسرعموی کارولین هم برای جانشینی کلینتون در سنا ابراز تمایل کرده است.

کرسی کلینتون به این جهت خالی شده که این رقیب هم‌حزبی سابق اوباما در رقابت‌های درون حزبی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، وزیر امور خارجه کابینه وی شده است.

جانشین کلینتون در سمت سناتور باید خود را برای انتخابات میاندوره‌ای سال 2010 آماده کند. در صورتی که این فرد بتواند به سنا راه یابد، تا سال 2012 در این سمت باقی می‌ماند.

کد خبر 70173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز