یک مطالعه بزرگ نشان می‌دهد که پاشیدن چند دانه نمک بر روی وعده غذایی می‌تواند انسان را زود راهی گور کند.

نمک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از دیلی‌میل، محققان بیش از ۵۰۰ هزار انگلیسی را برای تقریبا یک دهه ردیابی کردند. نتایج نشان می‌دهد،  افرادی که همیشه نمک اضافی به وعده‌های غذایی خود اضافه می‌کردند، در مقایسه با افرادی که هرگز یا به ندرت این کار را انجام داده‌اند، ۲۸ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ پیش از ۷۵ سالگی بوده‌اند.

نمک اضافی در سیستم شما منجر به احتباس آب در خون می‌شود، به رگ‌های خونی فشار می‌آورد ‌و فشار خون شما را بالا می‌برد. این می‌تواند متعاقباً خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش دهد.

بیماری‌های قلبی و سکته مغزی یکی از بزرگ‌ترین قاتلان هستند که سالانه حدود ۱۶۰ هزار نفر را می‌کشند و تعداد مرگ و میر در آمریکا ۵ برابر بیشتر است.

دستورالعمل‌های NHS (سازمان بهداشت انگلیس) می‌گوید بزرگسالان نباید بیش از ۶ گرم نمک در روز بخورند؛ کودکان باید حتی کمتر داشته باشند.

با این حال، کارشناسان می‌گویند نمک پنهان در غذای ما به این معنی است که بسیاری از مردم نمک بیشتری نسبت به آنچه که می‌دانند، می‌خورند.

کلویی مک آرتور، از بنیاد قلب بریتانیا، می‌گوید: «ما در رژیم غذایی خود به مقداری نمک نیاز داریم، اما خوردن بیش از حد ممکن است منجر به فشار خون بالا شود که به نوبه خود خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.»

در حالی که همیشه برای مردم مهم است که مراقب افزودن نمک بیش از حد به غذا باشند، اکثریت قریب به اتفاق نمک پیش از خرید مواد غذایی در آن وجود دارد؛ به این معنی که ما بیشتر از آنچه تصور می‌کنیم، در حال مصرف نمک هستیم.

محققان تصمیم گرفتند به افزودن نمک به میز غذا نگاه کنند، زیرا ارزیابی میزان مصرف نمک به دلیل سطوح بالای نمک در رژیم‌های غذایی روزمره دشوار است.

سدیم به طیف وسیعی از غذاها از جمله غذاهای آماده از سوپ‌های فوری گرفته تا سس‌های پاستا اضافه می‌شود تا طعم بهتری پیدا کنند.

نمک همچنین می‌تواند ماندگاری آنها را افزایش دهد و به محصولاتی مانند ژامبون ورقه‌شده و سایر گوشت‌های پخته‌شده اضافه می‌شود.

در طول متوسط ​​۹ سال پیگیری، ۱۸۴۷۴ مرگ زودرس (زیر ۷۵ سال) ثبت شد. از هر ۱۰۰ نفر بین ۴۰ تا ۶۹ سال، سه نفر در جمعیت عمومی می‌میرند.

محاسبات جدید برای این مطالعه که در مجله قلب اروپایی منتشر شده است، نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ نفری که به غذای خود نمک اضافه می‌کنند، یک نفر ممکن است، جوان از دنیا برود.

کد خبر 689759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha