سکینه ثانی دختری در یکی از کم جمعیت‌ترین روستاهای استان بوشهر که روزگاری برای گذران زندگی خانواده‌اش از ۹ سالگی هر کاری که از دستش برمی‌آمده انجام می‌داده تا سفره خالی نماند و پدر از کار افتاده‌اش رنج گرسنگی بچه‌هایش را نبیند حالا به یک مربی حرفه‌ای تبدیل شده که حتی استان‌های همسایه هم برای کلاس‌هایش در نوبت هستند.

سکینه ثانی

به گزارش همشهری آنلاین، می‌گوید همیشه به فکر اقتصاد خانواده بوده و از وقتی دستانش توان کار پیدا کرده‌اند، شروع به فعالیت و کسب درآمد کرده است. وقتی دانش آموز بود، بعد از اتمام مدرسه وسط نخلستان‌های روستا می‌رفت، برگ درختان نخل را می‌چید و تا شب مشغول بافتن آنچه می‌شد که به کار زندگی روستایی و کشاورزی می‌آمد؛ از بافتن انواع زنبیل گرفته تا فرشینه‌های مخصوص برداشت خرما و… فصل برداشت خرما لحظه‌ای از پا نمی‌نشست. در کار برداشت و بسته‌بندی خرما به هر کسی که نیاز داشت کمک می‌کرد. پدرش از کار افتاده بود و سکینه باید برای خواهر و برادرهای کوچکترش پدری می‌کرد. نان‌آور خانه شده بود. هیج وقت طعم دوران بیخیالی کودکی و نوجوانی را نچشیده بود. خیلی زود از دنیای کودکی به عالم بزرگسالی پرت شده بود و باید هر طور که شده گلیم خودش و خانواده را از آب بیرون می‌کشید. 

تصمیم سخت

روستا محیط کوچکی است و کار هم کم. فرد روستایی خودش از عهده کارهایش برمی‌آید اگر هم کاری باشد برای انجام، کاری است مردانه. زن و دختر روستایی برای کسب درآمد باید خلاق باشد. باید خودش کاری برای خودش دست و پا کند. سکینه ثانی وقتی دختر بچه‌ای دوازده‌ ساله بود شروع به بافتن قالی کرد. همزمان در مزرعه هم کار می‌کرد و تا نیمه‌های شب حصیر می‌بافت. وقتی کلاس سوم دبیرستان بود پدرش سکته کرد و حالا علاوه بر کارهایی که انجام می‌داد باید با کمک مادر از پدرش هم پرستاری می‌کرد. درس خواندن دیگر اولویتش نبود.

نمی‌توانست هم درس بخواند و هم کار کند. تصمیم سخت و دردناکی بود ولی باید تحصیل را رها می‌کرد. این سخت‌ترین تصمیم زندگی‌اش بود. تحصیل را دوست داشت و مدرسه تنها جایی بود که می‌توانست در آنجا ساعاتی خوش باشد و در جمع هم سن و سالانش اوقات خوب و بی‌دغدغه‌ای داشته باشد، اما نمی‌توانست ادامه دهد. فرصتی برای درس خواندن و به مدرسه رفتن نداشت. حالا دیگر تمام وقت کار می‌کرد. از کارهای خانه و آشپزی گرفته تا پرستاری از پدر و بافت قالی و خیاطی و گلدوزی و حصیر بافی و هر چه از دستش برمی آمد و می‌توانست با انجام آن چرخ اقتصاد خانواده را بچرخاند.

تصاویر دختر ترک تحصیل‌کرده روستایی که برای هنرش صف می‌کشند

شاهیجان روستایی هنر دوست

خوش شانس بود که مردم روستایش؛ شاهیجان از توابع بخش بوشکان شهرستان دشتستان استان بوشهر انسان‌های هنردوستی بودند و به هنرش بها می‌دادند. وقتی که هنوز بستر شبکه‌های اجتماعی آنقدر فراگیر نشده بود که بتوان بدون مرز و محدوده کالا و هنرت را به تمام دنیا عرضه کنی، این هم روستایی‌هایش بودند که خریدار هنرش بودند. برگ‌های درخت نخل را رنگ می‌کرد و با آن سفره‌های حصیری، زنبیل، سبد نگه داری نان، جا برنجی و هر آنچه به ذهنش می‌رسید می‌بافت و به مردم روستا می‌فروخت. برایشان خیاطی می‌کرد، لباس‌های محلی می‌دوخت. به سلیقه خودش گلسازی و گلدوزی می‌کرد و اهالی روستا سخاوتمندانه هنرش را قدر می‌دانستند. 

شبکه‌های اجتماعی و رونق بازار کار

تکنولوژی و اینترنت برایش خوش‌یمن بود. وقتی همه‌ مردم با گوشی‌های همراه خود توانستند دامنه ارتباطشان را گسترده کنند و هر کسی از هر کجای دنیا می‌توانست خودش را، هنرش را، محصولش را و هر آنچه را داشت به تمام جهان معرفی کند برای سکینه ثانی یک تحول بزرگ محسوب می‌شد. خواهرهایش که از او کوچکتر بودند و مشغول تحصیل و وقت آزادتری جهت استفاده از شبکه‌های اجتماعی داشتند به ذهنشان رسید که محصولات سکینه را در این فضای نامحدود معرفی کنند. روزهای اول شاید در حد سرگرمی و تنها امتحان کردن بخت خودشان بود اما با پیدا شدن اولین مشتری‌های اینترنتی روحیه گرفته و امیدوار شدند که می‌توانند هنر دست خواهر را به دوردست‌ها بفرستند و این برایشان دنیایی تازه همراه با هزاران امید و شادی بود.

انسان‌های خوب پیدایشان می‌شود

خانواده‌ای کوچک در روستایی دور افتاده در جنوب ایران حالا بواسطه هنر خواهرشان با دنیا در ارتباط بودند. صنایع دستی سکینه را عکسبرداری می‌کردند و در اینستاگرام به اشتراک می‌گذاشتند و هنر دوستانی از سراسر کشور مشتری این بافته‌های زیبا می‌شدند. در میان این خرید و فروش‌ها پیام‌های محبت‌آمیزی هم رد و بدل می‌شد. برخی از خریداران کم کم به دوستان صمیمی آن‌ها تبدیل شده و یاورشان گشتند. آن‌ها از فرسنگ‌ها فاصله انرژی و انگیزه و محبت برایشان می‌فرستادند و هر کاری از دست‌شان برمی‌آمد دریغ نمی‌کردند. سولماز شهبازی از تهران برایش رنگ می‌گیرد و می‌فرستد تا برگ‌های نخل را رنگامیزی کند و در تهران برای محصولاتش بازاریابی می‌کند. اسامی بانوان دیگری را هم نام می‌برد که هر کدام در نقطه‌ای از ایران برایش کاری می‌کنند و هوایش را دارند: تهمینه افسردیر، فوزیه مقتدر فرد، مریم جمشیدی و خیلی‌های دیگر که گرچه دوستان مجازی‌اند اما حقیقی به او یاری رسانده‌اند و دنیای کوچکش را بزرگ کرده‌اند. 

تصاویر دختر ترک تحصیل‌کرده روستایی که برای هنرش صف می‌کشند

حس خوب تعلیم

در حرفه‌اش چنان ماهر و زبردست شده بود که می‌توانست هنرش را به زنان و دخترانی که مانند خودش علاقمند و نیاز به کسب درآمد بودند آموزش دهد. از دختران روستا شروع کرد. هر کسی علاقمند بود سخاوتمندانه هنرش را در اختیارش قرار می‌داد. روزی که گذرش به مرکز فنی حرفه‌ای تنگستان افتاد، رئیس مرکز، جذب هنر و خلاقیتش می‌شود و به او پیشنهاد می‌دهد کارت مربی‌گری فنی حرفه‌ای گرفته و مشغول آموزش در این مراکز شود.

سکینه ثانی با تشویق موسی پوزش کارت مربی‌گری می‌گیرد و همزمان هم به مددجویان بهزیستی و هم سرپرستان خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) آموزش حصیر بافی می‌دهد. کم کم به چهره‌ای آشنا در حصیربافی تبدیل می‌شود و از سراسر استان دعوت به برگزاری کلاس‌های آموزشی می‌شود. حالا حتی دامنه کارش به خارج از استان بوشهر هم کشیده شده و در استان فارس هم کلاس‌های آموزشی‌اش دایر است. نمی‌تواند حس زیبایش را وقتی سر کلاس است و هنر تعلیم می‌دهد بیان کند. او که روزی از روی اجبار درس و تحصیل را رها کرده بود سال‌ها بعد با هنر دست‌هایش باز به محیط آموزش و یادگیری برگشت اینبار اما در قامت یک معلم.

تصاویر دختر ترک تحصیل‌کرده روستایی که برای هنرش صف می‌کشند

ناامید نشوید؛ امید همیشه زنده است

سکینه ثانی دختری در یکی از کم جمعیت‌ترین روستاهای استان بوشهر که روزگاری برای گذران زندگی خانواده‌اش از ۹ سالگی هر کاری که از دستش برمی‌آمده انجام می‌داده تا سفره خالی نماند و پدر از کار افتاده‌اش رنج گرسنگی بچه‌هایش را نبیند حالا به یک مربی حرفه‌ای تبدیل شده که حتی استان‌های همسایه هم برای کلاس‌هایش در نوبت هستند. او که روزگاری با اشک و غم تحصیل، تنها دل خوشی زندگی‌اش را رها کرده بود تا پرستار پدر باشد و نان‌آور خانه، حالا صدها هنرجو دارد که مشتاقانه سر کلاس‌هایش حاضر می‌شوند.

او روزهای سختی را پشت سر گذاشته است. روزهایی که از خستگی و کار زیاد و بدن درد خوابش نمی‌برد، صبح‌های سردی که دستانش از شدت سرما ترک خورده بودند و نای دوشیدن شیر گاوشان را نداشت. تابستان‌های داغی که پوستش زیر آفتاب بی‌رحم جنوب سوخته می‌شد و نشانی از ظرافت‌های دخترانه برایش نمی‌ماند اما در نخلستان با قدرت کار می‌کرد تا مهرماه خواهرها و برادرش را با لباس نو به مدرسه بفرستد. تمام این سال‌های پر از رنج و سختی یک چیز در وجودش هرگز نمرد و آن هم امید بود. او هرگز اجازه نداد جوانه‌های امید در دلش خشک شوند. امید معجزه می‌کند و سکینه ثانی حالا معجزه امید را در زندگی خود و خانواده‌اش می‌بیند.

کد خبر 687612
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 186
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 72
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    احسنت. مثل بعضی از دخترا تن پرور نبوده و خود ساختگی رو از بچگی برای خودش شروع کرده. ومنتظر معجزه ثروت و پول را از پدر و مادرش نداشته
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      0 2
      من با کار و زحمت هیچ مشکلی ندارم اتفاقا کار جوهره آدمی هست ولی اگر درس خونده بود یه دستگاه میزاشت ده نفر هم نون میداد این شغل درآمد پایینی داره ولی زنانی هستن تو شهرستان ها درس دامداری خواندن و الان چندین خانواده هم نون میدن
  • قاصم الجبارین IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    درود بر این. الگوی. پاکی و صداقت و نیکی. و درود. به تمام کسانی. که اژ این فرشته زمینی فرشته وار. حمایت کردند تا در. کوره راه. زندگی. راه. بهشت. را در این. کره خاکی. پیدا کند جانم. فدای این. همت و اراده.
  • همشهری IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    ایوالله. این ها همه از دعای خیر پدر و مادرش است.انشالله همیشه سالم و موفق تر باشن.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    ماشاالله لاقوه الا باالله به شما خانم بانوی عزیز هنرمند، احسنت که مثل دختران شهری لوس و تن پرور و جاه طلب نیستین و نخواهین بود‌ برکت به عمر و زندگیتان 🌹
    • ناشناس IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      خودت تن پروریی که فکر می کنی همه تن پرورند نمی بینی آنقدر زنان ودختران شهر نشین کار می کنند و درآمد دارند؟
    • محمدی IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      50 16
      من دختر شهریم رفتم خارج کار کردم همزمان تحصیل کردم و الان دندانپزشک ام شاید مشکل از طرز تفکر شماست
    • Fashu Poshteh IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      5 0
      چه ربطی به شهری و روستای داره ، خیلی از دختران شهر رو میشناسم که خلاقتر و پر کار تر هستند البته حصیر نمی بافند ولی هر نوع هنر دیگری دارند
  • ناشناس IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    درود خدا بر تو ،ای بانوی پاک و معصوم،الهی تمام دختران سرزمینم ،از این پاکی و همت والای شما درس بگیرند،و فقط به فکر خالی کردن جیب پدر و مادر نشوند،،همه با هم دست در دست هم می توانیم ،ایران عزیزمان را آ باد کنیم،
    • میترا IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      بنده دوران دانشجویی تدریس خصوصی میکردم و با این تدریس جهیزیه خریدم و با اینکه خانواده نسبتا مرفه داشتم لوس و تن پرور و جاه طلب نبودم. بقیه خواهرانم هم مثل من بودند
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      95 26
      ببخشید کی گفته دخترای شهری لوس و تن پرورن؟!
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      0 1
      راست میگه من خودم معلمم بخاطر مشکلات خونوادم سه شیفت کار کردم صبح بعداز ظهر و شبانه همه مشغولیت‌های زندگیم هم با خودم بوده و به نحو احسن انجام دادم
    • زن ایرانی IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      2 0
      تن پرور تویی. من هم یک دختر شهری هستم که پدر نداشتم. زمان دانشجویی خودم کار می کردم و خرج خودم را در یک شهر دیگر که دانشجو بودم در می آوردم. الان هم که سنی ازم گذشته و بچه های دانشجو دارم، هنوز هم دارم کار می کنم.
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      1 2
      لطفا مواظب حرف زدنت باش اون دختر لوسی که میگی با پول حرام بزرگ شده حلال خورهاش بد بخت ها دارن جون میکنن لازم نکرده نظر بدی
  • سید حسن IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    128 9
    خدا حافظ تو باشد ،مثل تو افراد زیادی هستند اما مسیر انتخاب شغل را شاید به درستی طی نکرده باشند وقتی هنر مند باشی اما در اداره ای کار کنی که هنر را نیاز نداشته باشند ، یا افرادی باشند که عقیده آنها با تو یکسان نباشد آنجا دیگر انگیزه و امید تو را از بین میبرند چون آنها برای تو تصمیم میگیرند و آنها مسول هستند !! اما باز هم امیدم به خداست.
  • علیرضا بختیاری IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    درود به بانوان سرزمینم که ستون یدک خانواده هستند سپاس از خواهرم که مایه افتخاره مطمینا دعای پدر و مادر پشت سرش بوده دعای والدین گیراست و خدا بزرگ آنرا اجابت می‌کنه قدر پدر و مادر را بدانیم
  • مهتاب IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    ماشالله به غیرت دختران سرزمینم.👏👏👏
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    143 8
    درود به همت و غیرت این خواهر گرامی.دعا میکنم خداوند به کارش آنچنان برکت دهد که هیچکس حتی تفکر آن را هم در ذهن ندارد. خداوند ببندد زحکمت دری گشاید به زندگی در دیگری
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      3 3
      یه مقدار وقت برا یاد گیری این بیت میذاشتین
  • محمد IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    81 2
    احسنت، زنده باشی،
  • خالو حسین دشتی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    82 6
    درود بر غیرت و تلاش دختر هم استانی عزیزم.خدا پشت و پناهت شیرزن بوشهری
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    80 2
    آفرین خداحفظش کنه
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    87 4
    ماشاالله خانمی 👏👏👏👏
  • محمد IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    82 7
    آفرین شیرزن جنوبی دلاورخدا قوت
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    122 9
    قربون خدا برم یکی مث این دختر روستایی که داره جور پدر و خانوادش رو میکشه و از خانوادش تیمار میکنه و یکی هم مث زن پیمان قاسمخانی که توی اسپانیا عزادار گربش شده و دیگری آقازادههایی که در اقصی نقاط دنیا دارن با پول ملت زحمت کش ایران که با اختلاس بدستش آوردن.....خدایا چقدر ناعدالتی؟پس عدالت علی کو کجاست؟ اینها بخدا درده زخمی که به دل ما مشینه.الهی عدالت رو بتو میسپاریم و بس
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    143 8
    درود بر شرافت زنان سختی کشیده وپر استقامتی مثل تو که باعث آرامش و رشد جامعه وگرمیه کانون خانواده میشن
    • Vahid IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      51 5
      آفرین ❕❕❕❗️❗️❗️گل گفتی ❗️❗️❗️
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    111 4
    احسنت بر این پهلوان دختر ، ان شااللّٰه همیشه سلامت و تندرست باشید
  • فاطمه IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    88 3
    احسنت به شما بانوی گرامی .نتیجه زحماتت را شیرین گرفتی.
  • زهرا بخشی پاریزی IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    79 2
    افرین به این دختر فعال امیدوارم درکارهایت موفق باشی ودرسی باشی برای بقیه دختران برایت ارزوی سلامتی دارم
  • لیلا IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    54 1
    آفرین به این دختر تلاشگر
  • زن زیبا IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    68 16
    این خانم موفق شد ولی دلیل نمیشه که همه مثل ایشون باشن. من موندم پدری که اینهمه بدبخت و ازکار افتاده است چه جوری ۹ تا بچه داره. فقط به بچه هاشون ظلم میکنن.
    • علی IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      32 8
      چطوری فهمیدی باباش ۹ تا بچه داره؟🤔
    • حسن IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      0 0
      اولا که به شما ربطی نداره که چرا ۹ تا بچه داره مگه خدایی شما.؟ دوما گفته از ۹ سالگی یه کم دقت کن ببین کجاش معنی ۹تا بچه میده
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    64 17
    افرین به این طور شیر زنان ودختران. ای کاش یه کم وجود امثال دختران پسران داشتن که فقط تو اینستا ملق میزنن چرت میگن وحیا از بین میبرن که پول درارن
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      30 45
      سخنی بی محتوا هم از مادر عروس بشنوید
    • حسینی IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      16 3
      شما همیشه میمونی بحیرت تلاش وتوکل بخدا یادت نرود
  • میهن IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    39 3
    آفرین بر دختران سخت کوش وطنم
  • ولیزاده ازپاکدشت IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    38 3
    خدا گر زحمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری خدایا شکر
  • Ali IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    38 6
    احسنت به این پشتکار ولی دیری نمی‌پاید که دست سنگین مالیات وبیمه بر سرش کشیده خواهد شد
  • محمد IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    33 4
    سلام دورود به دختر هنرمند ایران زمین امیدوارم که در تمام عرصه‌های زندگی موفق باشی
  • محمد IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    31 2
    سلام دورود به دختر هنرمند ایران زمین امیدوارم که در تمام عرصه‌های زندگی موفق باشی
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    33 1
    افرین به همتت در پناه خدا روز به روز روزیت زیادتر بشه
  • مهسا IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    33 3
    درود بر شرافت دختران و زنان سرزمینم ایران عزيز👏👏👏 ایران مهد هنر دنیاست
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    26 1
    سلام عزیزم احسن به شما که از فکر وعقلت استفاده کردی و روستای تمیز را به شهرهای کثیف وپرهیاهو ترجیح دادی انشاالله خدا روزی مادی ومعنوی را افزون کند
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    30 4
    تمام زنان ودختران گرامی هموطنم هرکدام هنر خاص خودرادارن که قابل احترام هستنند ایرانی بی هنر نیست بی هنر کسانی هستند که خود میدانید خواهر عزیز بشما درود میفرستم ودستان هنرمندت را از دور میبوسم افرین بشما که سر مشق دیگر خواهرانت در وطنم هستی....
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    18 4
    شرایط و محیط خیلی موثره اینجا تو شهر ما به خوای تو روستا قدم بزنی و یا بخوای بری‌ بالا کوه می‌گن مال کسیه عملا هرچیزی صاحب داره واسه یه دختری که روستایی نیست و تو شهره چنین میسر نیست
  • ناشناس IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    23 6
    با سلام ودرود به این هنرمند واقعا راست گفتن انسان باید دست به زانوی خود بگیرد وبلند شود نه مثل خیلی ها منتظرند کار بیاد در خونه شون رو بزنه بگه بفرمایی اینم کار غیرت کار که باشه خدا خودش درست میکنه این جوانان شما هم یاد بگیرید یک یا علی وبه امید خدا بلند شوید تا ایرانمان دوباره جان بگیرد از تلاش جوانانش به امید انروز
  • زن ایرانی IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    25 1
    احسنت عزیز دل، خداوند برکت بده، تنت سالم و دلت شاد...‌‌
  • محمد IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    23 1
    سلام به این دختر خوب سرزمین ایران و سلام به همه انسانهای خوبی که حمایتش کردند. ممنون از شما که با انتشار این خبر حالمان را خوب کردید
  • سید احمد میبدی IQ ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    22 1
    درود بر شرف و انسانیت مادران ایران زمین این گوهران بی ریا آنانکه کشور عزیزمان به همت و غیرت آنان اداره میشود و قدرت کشور در دستان و اندیشه های این زنان کم ادعا در حرکت و سازندگی است من که کلی برای ایشان و زنان زحمت کش کشورم گریستم پروردگارا خودت حامی و نگاهبان کسان دیگری باش که زبان و یا قلمی در دستانشان نیست و در رنج هستند
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    13 0
    چه سرگذشتی داری؟!
  • مهدیار IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    16 1
    آفرین دختر خوب ایرانی،،،احسنت
  • بایرام IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    15 2
    بایدبه این دخترخانم به گویم خسته نباشی دخترم توبه همه ی مایاددادی که انسان بودن چه اسان خواستی کردی ازهمینجادستهای زحمت کشیده ات رامیبوسم دخترم خداونداگربه بندددری زه رحمت گشایددره دیگری خداهمیشه همراهت هستش ودعای پدرمادرووهمه ی ماموفق باشی
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    19 0
    ماشالله عزیزم توباعث افتخاری والگوی خوبی براکسانی که درسختی زندگی میکنن ....امیدوارم بهترینهانصیبت باشه🌷🌷
  • بینا IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    20 0
    آفرین آفرین و هزاران آفرین به شما گل دختر
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    18 0
    درود بر شیر زن سرزمین ایران خدا حفظش کنه
  • سیما IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    20 3
    این همه رنگ وزیبایی وظرافت در دستان دختران سرزمینم،والله که چشم هر بیننده ای را خیره ومبهوت می سازد.آفرین به تو دختر سخت کوش وهنرمند.
  • میترا IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    18 0
    آدرس واتس اپ تلگرام یا اینستا گرام بگذارین تا هم خرید و هم تبلیغ کنیم
  • محمد IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    19 1
    آفرین برشما کار آفرین
  • US ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    11 1
    افرین به این دختر با اراده ومهربان وپرتلاش براتون ارزوی خوبی وسلامتی میکنم امیدوارم به تمام ارزوهای قشنگتون برسین
  • سحر IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    23 5
    دقیقا چرا به دخترای شهری میگید تن پرورده خودم شهریم کلی کار میکنم در کنار درس چرا تخریب میکنید اخه
  • صحرا IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    18 7
    احسنت و دورود بر این شیر دختر ایران زمین که راه حلال را پیش گرفته
  • نیاوفر IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    16 2
    یاد حنا دختری در مزرعه افنادم
  • داوود IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    13 0
    خدا قوت.همه دختران سرزمینم هم زیبا هم هنرمند هم با استعداد هستند یا علی
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    34 2
    خجالت میکشم که در این سرزمین قدیمی و پر از ثروت یک بچه باید ترک تحصیل کنه که خرج خانوادشو بده.
  • اللهم عجل لولیک فرج لبیک یا حسین زمانه ام IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    14 3
    درود خدا بر غیرت و منش هنر زنان جمهوری اسلامی ایران
  • محمدتقی IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    28 3
    انشاالله هیچ وقت دست مسولان بهش نرسه وگرنه روی همین محصولات هم مالیات وعوارض می بندند.....
  • معصومه بختیاری IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    19 1
    ماشاالله باریکلا احسنت😍👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 امثال این دختر کم گیر میاد بخدا خدا حفظش کنه برا خونوادش.ایشاالله همیشه مایه سرفرازی پدرت باشی شیر زن کوچک
  • برباد رفته IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    14 2
    آفرین به غیرت و همت دختر گل کا ش بعضی پسرها چنین غیرتی داشتند وروی پای خودشان می ایستادند موفق باشی
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    16 0
    درود بر شرف این آبجی گل ایرانی. خدا پشت و پناهت.
  • مهنار IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    10 1
    آفرین آفرین به این دختر
  • Omid IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    14 0
    هر کسی برای زندگیش برنامه داشته باشه و براش تلاش کنه به هدفش خواهد رسید حتی ارزو های دست نیافتنی
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    12 0
    درود بر تمامی زنان با اصالت ایران زمین که همراه و همیار خانواده میباشند
  • سعید آبدار IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    10 0
    کاشکی شما هم آدرس خرید از محصولات این هنرمند توانا را برای قدردانی از ایشان به مردم ارائه میکردید. اما همین که اقدام به معرفی چنین انسانهای وارسته و بلندهمت نموده اید ، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر و امتنان است..، پیروز باشید🍀
  • مرتضی IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    11 2
    دخترقشقایی تو امیدمایی
  • بلوچستان IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    19 0
    فرزند هنر باش نه فرزند پدر ...فرزند هنر زنده کند نام پدر
    • ناشناس IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      6 1
      سلام، ایوالله، احسنت به شما
  • ناشناس IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    10 1
    هزاران آفرین‌ بر تو وآفرین بر خونوادت که چنبن نازنینی تربیت کردن دست های شما بانوی نازنین را باید بوسید
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    8 0
    غیرت عملی همیشه پیشبرنده است .درحالیکه فکر وخیال ومقایسه با دیگران انرژی را ازانسان سلب میکند
  • شهروند IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    11 3
    باورش برایم سخت است که باز هم اینچنین دختران صبور ، فداکار وسختکوش را داشته باشیم ، به دور از هرگونه ننربازی ولوس بازی و دورویی و نیرنگ ولا ابالی گری ،با عذر خواهی از دختران خوب سرزمینم .
  • فاطمه IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    6 2
    افرین بهتو دختر باغیرت ایرانی مرحبا بهتو که باعث افتخار نه پدرومادرت بلکه این سرزمین هستی ایران به همچو ن توی افتخار می کند که کمر خم نکردی وکار را عیب ندانستی و زحمت کشیدی افرین ومرحبا به تو دخت ایران زمین
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    6 1
    درود به غیرت وشرفتزحمت کشیدی وپاپیس نکشیدی تا با آبرو زندگی کنی
  • سید حجت IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    7 0
    سلام واقعا حیف سرمایه های انسانی ومنابع مالی این مملکت که در بعضی جاها صرف میشه فوتبال. وتلویزیون. بازیگر. وسلبریتی پرور. . ولی به این دستهای معنوی وانسانی توجه نمیشه
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    11 0
    دستان این شیرزن ایرانی بوسیدن دارد ایولله
  • پریسا US ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    9 10
    من هم به پدرم در میوه فروختن کمک میکنم با اینکه سخته ولی خوب چاره ای نیست خیلی دوست دارم من هم مثل ایشون دیده بشم وحتی ازمون گزارش بگیرن .منتطر اینم روزی هم منم رسانه ای بشم
  • صمدی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 0
    آفرین و صد آفرین به این عزیز هنرمند
  • اسماعیل IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 2
    درود خدا بر دختر ایرانی از نسل ریس علی دلواری. ما به شما افتخار می کنیم که مثل یک مرد پشتوانه پدر و خانواده محترمتان بودید. اما شما مسولین به این دختر شیر ایرانی کمک کنید و از استعدادهای پنهان بهترین بهره را برای کشوربه ارمغان بیاورید.
  • مریم IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    7 0
    من فقط توچهره این خانم درد ورنج دیدم وهمچنین حقیقت تلخ زندگی رو
    • رضا IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      1 0
      سلام از ایل بزرگ قشقایی هستن
  • ایرانی IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    9 3
    آفرین بر غیرت و شرف این بانوی جوان و نجیب دختران سرزمینم باید ازیشان درس غیرت بگیرند از کمبودها و مشکلات برای خود تخته پرش درست کرد مشکلاتش را زیر پا گذاشت و بالاتر و بالاتر رفته و میرود. دختران خوب سرزمین فرو رفتن و اتلاف وقت در دنیای مجازی و سلبریتیها را رها کنید و ازین خانم الگو بگیرید
    • S88 IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      2 0
      بله دقیقا منم با دیدن چهره ی شکسته شون همین حس رو تجربه کردم تنش سالم باشه نمیدونم چرا با دیدن چهره ش دلم شکست
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    11 0
    زینب هستم از شهر خومه زار،افرین صد افرین بر دختر شیر تنگستانی
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    16 3
    دمش گرم به اندازه ۱۰۰تا پسر ودختر بی غیرت که تو اینستاگرام دنباله جلف بازی هستند
  • نعیمه زاهدپور IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    12 8
    درد و بلاش بخوره تو سر دخترهای رفاه طلب و بی عار امروزی
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      21 7
      لابد خودتم از اونایی که گفتی ... بی ادب
  • سیدحسین محمودی IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    6 2
    افررررررررررررررررین هنوزامیدی هست دخترای سرزمینه وطنم ازهرانگشتهایشان یک هنری میباردخب توتهرانه خودمون هم دخترانی هستن که هم پدروهم مادرباشن با بقیشو ن نبایدبی حرمتی کردازخداوندمیخواهم انهاهم به راه راست هدایتشان کنه آمین
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    5 2
    آفرین خدا قوت
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    5 1
    واقعاکه روزگاربایددرمقابل اینچنین انسانهاسرش رابه علامت تسلیم بایدتعضیم کندکه دختری9ساله درمقابل سرنوشت تسلیم نشدوباامیدوخلاقیت وپشتکاردرمقابل طوفان زندگی باازخودگذشتگی برای خانواده خودوحفظ ابروی پدرازهمه ارزوهای بچهگی خودگذشت ودرمقابل ناامیدیهاامیدش راازدست ندادوخداوندمتعال نیروی مصبت انرژی مهربانی رابرایش به ارمغان اورددرودبرهرچه فرزندان قوی وپرشوروطنم
  • IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    6 0
    افرین به دختر عزیز وطن..بهترینها رو برایت ارزو‌میکنم
  • IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    8 3
    آفرین به دختر نجیب و زرنگ و قهرمان ایرانی باعث افتخار ایران و اسلامی نمونه مهربانی و احسان به والدین
  • IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    9 0
    اخی منم تابستونا میرفتم کمک مادربزرگم خدابیامرزتش از این کارا میکردم عاشق رنگ زدن برگ درخت خرما بودم...کو حالا درختامون خشک کردن خدا از سرشون نگذره ابارو بستن...ماهم بدبختی کشیدیم...زنده باد جنوب و جنوبی
  • مرتضی IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    8 1
    دمت گرم واقعا غیرت خودت نشون دادی.با اینکه دختر بچه بودی ولی مردونگی کردی.داستان زندگینامه موقع میخوندم اشکم در اومد.لعنت به ای روزگار کثیف که هر چی دزدی میکنن اونوقت یه خانواده بدبخت بیچاره ایجوری زندگی میکنه
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    6 1
    درود بر شرف این دختر خانم و هزاران نفرین و لعنت بر دزدان و رانتخواران و...
  • زهره IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    6 0
    آفرین به این دختر خودساخته وهنرمند
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    8 2
    درودبرشیرزنان ودختران زحمتکش سرزمینم ..خداقوتتان بدهد سلامت وپیروز وسربلند باشید
    • خانم امیری IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      4 2
      درودبر این بانوی ایرانی
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    5 1
    الهی همیشه سلامت و موفق باشد .قابل توجه کسانیکه در کوره راه زندگی راه را به بیراه میروند
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    4 1
    ماشاالله به آین همه توانمندی،خدا قوت
  • آریایی IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    6 2
    دختر ترک! یعنی ایرانی نیستن ایشون؟
  • نازنین IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 1
    خسته نباشی عزیزم
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      2 0
      مرحبا برغیرتت خواهر گلم انشاالله هميشه موفق باشی
    • رسول IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      5 10
      مگر نمیدانی نصف مردم ایران ترک هستند
  • US ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    6 2
    هزاران بوسه بر این دستان هنرمند و پرتوان.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    8 2
    آفرین به امید خدا ک خوشبخت بشی جور کش این زندگی و پدر مربضت بودی صورتت تکیده شده و از بین رفتی
  • روستایی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 2
    درود به غیرت و شرافت و بزرگی ات برای کمک میل آسایش را کنار گذاشته ای و با سختی مسیر را ادامه دادی رضایت ندارم بر رضایت خودت برتر دیدی خدا هم برایت جبران خواهد کرد. بازهم درود به دختر روستایی .
  • م س IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    7 3
    خداحفظتون کنه دخترای روستاپرتلاش وپرانرژی هستند برخلاف دخترای امروزه ی شهری که فقط یادگرفتند هزپدرومادربگیرند وخانه براشون حکم رستوران رادارد
  • احمدی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    5 0
    با سلام سلام درود خدا بر ایشان باد
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    4 0
    خدا قوت بانوی ایرانی
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    4 1
    عزت و شرف آبروی این خانم بزرگوار از خدمت به پدرومادرش است خدمت به والدین که همیشه رسول الله به ان تاکید داشته است که دراین جامعه خیلی کم رنگ شده است
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 2
    خدا قوت
  • سربازولایت IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 2
    احسن به اراده های استوار و شکست ناپذیر که با توکل بر خدا همه مشکلات را حل می کنند و به پله های ترقی سعود می کنند
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    6 3
    سلام خسته نباشید موفق باشید خدا نگهدارتان انشاالله
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      0 1
      شیر زن ایرانم
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    خدایا خودت را از ما نگیر
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    الان چه ربطی به دختر ترک داشت؟! 😑 شهرشون بوشهره! از لباس محلی شون هم پیداست از قومیت لُر هستن!
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 2
    درود بر شرفت بانوی بوشهری. مثل بوشهر خودش گرم هستی، ان شاء الله که در تمام مراحل زندگی موفق باشی عزیزم 🌹
  • عموپیروز IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    درود بر شرفت
  • مرضیه IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    درووود همشهری خدا قوت. مرسی که باعث افتخاراستانمون شدی. فدات😊
  • فاطمه IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    احسنت خدا پشت وپناهت
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    احسنت به غیرت وشرفت که مسعولیت میفهمی ومثل یک مردقوی هستی شرف داری به مردایی که دنبال کارراحت هستن وبیکارمیگردن تادیگران سیرشون کنن
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    من هم به این عزیز دو ست داشتنی خدا قوت میگم از راه بسیار دور مرحبابه این غیرتت خواهر 👏👏👏👏
  • دختر بروجردی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    احسنت به چنین توانایی و مهارت خسته نباشی دختر ایرونی
  • اسماعیل IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 0
    هستن خیلیا هستن حالا این خانم یه موقعیتی داره که باسواده از اینور اونور کمکش میکنن ولی کسایی هستن ازاین کارای بهتر میکنن که حتی کسی نیست بچشو نگه داره تا به کارش برسه
  • سینا IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 0
    اون دختر لوس و تن پرور شهر نشین هم اگر در شرایط این دختر بود ،مثل او میشد. محیط زندگی ما آدم ها رو می‌سازه و تبدیل به اینی که هستیم میکنه. پس بنظر من بقیه صحبت ها همه بیخود و چرت اند. ربطی نداره
  • داریوش خادمی IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 0
    سلام خیلی زیباست زندگی و سختی های این دختر روستایی که با مشگلات زیادی توانست خودشو به بالا ترین درجات تخصصی کار وهنر برسونه وزیباتر از اون کمک هایی که باید بهم دیگه بکنیم و محبت کنیم که در جامعه امروزی کمرنگ شده کاش دلمون با یاد خدا صیق بدیم وبدون ریا وچشم داشت بهم کمک کنیم
  • حسن IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    یعنی الان ترک تحصیل تبلیغ می کنید
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    افرین‌ بر‌ دختر‌ ترک
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    2 0
    خواستن توانستن است
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    در استان سیستان و بلوچستان دخترکانی هستند سوزن روزی در سن۷یا۸خرج خانوادهاشون میدن آفرین به دختران جنوبی
  • سیروس شمالی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    احسن ودرود خدا بر دختران سرزمینم ایران
  • کمال کجینه باف IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    زنده باش وزندگی ببخش که راهت درنهایت درآغوش خداوند است من ازسرنوشت تو امید گرفتم وبه زندگی امیدوارم شدم خداوند پشت وپناه تو باشد
  • ناهید IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    واقعا درود آفرین به همچین زنان پاک وزحمتکش چه سهری وچه روستایی الهی که درد وبلاش بخوره تو سر دخترای لوس و رفاه طلب که همیشه دنبال جلف بازی وقرو فر خودشونن
  • ایرانی IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    بعضی دخترا هم هستن سرکار میرن فقط بیرون باشن کل درآمدشون هم به سرو وضعشون خرج میکنن آخرشم ازدواج نمیکنن با رفیق بازی بدبخت میشن حرف پدر مادر هم اهمییت نمیدن با تریب بی حجابی به جایی نمیرسی باید غیرت دخترانه داشته باشی
  • مجتبی احمدی کوهبنانی IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    سلام و درود به تمامی خواهران و برادران زحمت کش بوشهری و جنوبی و ماشاالله به این اراده وپاکی
  • LU ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    صد آفرین به شرفت ای دختر عزیز که به خاطر خانواده ات اینقدر از خود گذشتگی کردی تو الگوی خوبی برای جوانان کشورمان هستی😍😚
  • یونس IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    حیف این دختر قصد ازدواج نداره
  • حسین هاشمی IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    واقعا میشه گفت که خدادروجوداین دخترخانم بوده چون این خودش یک نوع معجزه الاهیه امیدوارم همیشه خداپشتیبانت باشه ای شیرزن ایران
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    هزاران آفرین و مرحبا خدا زیاد کنه همچین دخترانی رو💓🌹💝 باعث افتخارید
  • محمدی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    کاشکی درسش را ادامه میداد درکنار مربی گری چرا علم ودانش را برای زنان ودختران باارزش نمیدانید نگاه خوبی به دختران وزنان ندارید
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    اقا زاده ففط خودت بانوی ایرانی.
  • شکوفه IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    احسنت به این دختر هنرمند. مایه افتخار و سر بلندی همه هستی والگوی ‌شایسته دختران ایرانی. واقعا هر فردی که هنر دارد معنی بیکاری را هرگز درک نمی‌کند... هنر مایه آرامش و کسب درآمد سالم است. خدا نگهدارت باشد.
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    خوش بحالشون کاش ما هم یه سر گرمی داشتیم عصبی‌ شدیم
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    درد و بلاش بخورد سر اصلاح‌طلبان غربگدا که کارشان شده گدایی از غرب ،خاک تو سرتون به اندازه یک دختر غیرت و شرف ندارد
  • حسین IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    شیر مادر،نون پدر حلالت بانوی بزرگ
  • حامدی IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    چیزی نمیتوان گفت فقط باید اشک شوق ریخت بخاطر فداکاری این شیر زن ایرانی . البته هرکسی محبت پدر ومادر داشته باشد باید هم این چنین موفق باشد
  • مصطفی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    درود پرچم دختران ایرانی را بردی بالا
  • مریم IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    این هنرها خوبه،ولی اولویت اول تحصیل هست.سواد تحصیلی نداشته باشی ، نمی تونی زیاد آدم موفقی باشی.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 1
    یاخدا خودت امیدمستمندان هستی مباداناامیدازدرگاهت رانده شویم التماس دعا
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    آفرین خسته نباشی دخترباغیرت
  • سام IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    افرین شیردختر امیدوارم همیشه سلامت و سربلند باشید
  • امید IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    چه فایده کاری که برای گذران زندگی خوب نیست چه فایده امیدوارم درآمد خوبی داشته باشه
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    2 0
    دستت بی بلا خانم گل
  • asghar IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    2 0
    انشاالله که همیشه موق باشه
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    3 0
    بارک الله دختر، باعث افتخار و سربلندی هستی عزیزم الهی خوشبخت و عاقبت به خیر باشی و رستگار و سعادتمند.الهی آمین🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    6 0
    سلام. چه عجب شما هم یه سری به دنیای آدما زدید و از دنیای چارپایان سلبریتی در اومدید
  • میلاد NL ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 1
    یاشاسین ترک قیزی
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    4 0
    بنده از اهالی سیستان وبلوچستان هستم از دارولایه به وجود این دختران سرزمینم ایران افتخار میکنم تن سالم دخترم
  • حمیددولت فر IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 0
    خانم سکین ثانی شماباغیرت ترین شخص کشورمان ایران هستی که بارفتارت ابهت زنان ودختران ایرانی رابجهان شناساندی.ومن ازدیارتبریز سپاسگزارم ودرمقابل شخصیت وقامت بزگیتان سرتعظیم فرودمیآرم .امیدوارم همیشه سالم وموفق بوده باشید.
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    2 0
    س. مرحبا. این موفقیت نتیجه نگهداری از پدر ومادراست. ثمره دعای پدر از کار افتاده و تلاش بی وقفه شماست. زنده باد دختران ایل هنرمند قشقایی.
    • علی IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      2 1
      من به چنین دخترانی از ایران زمینم افتخار میکنم واین فرشته آسمانی را تقدیر میکنم مادر خوبی داشته که چنین فرزندی تحویل ایران داده است
  • مریم IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    3 0
    خانوم سانی ترک نیست
  • امیر IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    2 2
    باسلام.. خیلی خوبه که مردم سرزمینم آنقدر پر مهر محبت هستند... ولی عاقبت هزاران دختر وپدری که زحمت می‌کشند ولی بجای نمی رسند چه خواهد شد....
  • رسول IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 0
    آفرین بر شما وهمه دختران سرزمینم که مادران شجاع آینده و معلم تربیت نیروی انسانی واقتصاد خواهید بود
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    2 0
    عالی احسنت
  • hadi IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    2 0
    خسته نباشی بانوی عزیز و زحمت کش خداوند پشت و پناهت باشه دلاور
  • محمود IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    2 0
    خداحفظت کنه وعاقبت بخیروخوشبخت بشی پایان شب سیه سپید است
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 0
    افتخار میکنم از اینکه میبینم با این خانوم هنرمند و باغیرت هموطنم.
  • حسن IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 0
    درود بر این بانو . این چنین بانوانی افتخار سرزمینم هستند
  • علی IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    2 0
    درود به این دختر شجاع روستایی که باعث افتخار من ایرانی می باشد از خدا میخواهم که اورا در همه زمینه ها موفق بدارد سلامت و سربلند باشی دخترم
  • سعید IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 0
    درود غیرت و شرفت استاد
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    2 0
    موفق باشید، عالی بود، برای همیشه موفق باشید
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 0
    داره میگه از۹ سالگی کارمیکردم...نمیگه ک ۹تا بچه ایم..هرمتنی رو سرسری نخونین ورد شین
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 0
    دروود بر این همه پشتکار
  • IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    درود بر هنر مندان وزحمت کشان این سرزمین پیروز باشید
  • امیر IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    حداوند بهش عزت و سربلندی و خوشبختی همراه با سلامتی تن عطا نماید