دولت ژاپن روز سه‌شنبه در اجلاس کابینه تحریم‌های جدیدی را بر ضد روسیه در پاسخ به حمله این کشور به اوکراین به طور رسمی تصویب کرد.

Japan

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌اچ‌کی نیوز این اقدام ژاپن در هماهنگی با اقدامات گروه هفت، هفت کشور صنعتی جهان، برای افزایش فشار بر ضد روسیه است.

این تحریم‌های جدید شامل مسدود کردن دارایی‌های ۱۴۱ نفر از جمله میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه و افراد مرتبط با گروه‌های طرفدار روسیه در ماطق دونتسک و لوهانسک در شرق روسیه است.

ژاپن همچنین صادرات به ۷۱ نهاد مرتبط با صنایع نظامی روسیه از جمله سازمان‌های پژوهشی و شرکت‌های کشتی‌سازی از جمله شرکت دفاعی «آلماز-آتنی» و شرکت موشک‌های تاکتیکی «آرمامنتس» را تحریم هواهد کرد.

فهرست تحریم‌های ژاپن بر ضد روسیه اکنون شامل بیش از ۷۰۰ تبعه روسیه، بلاروس و مناطق دونتسک و لوهانسک و بیش از ۲۰۰ شرکت و سازمان روسی می‌شود.

ژاپن قبلا چندین بسته تحریمی بر ضد روسیه را به خاطر جنگ در اوکراین را اعلام کرده بود. اشخاص مورد تحریم شامل رهبران، مقامات و تجار روسی می‌شوند. کالاها و فناوری‌های صادارتی تحریم‌شده هم بیش از ۳۰۰ قلم را در برمی‌گیرند، از جمله نیمه‌رساناها، تجهیزات امنیت دریانوردی و هوانوردی، تجهیزات مخابراتی، محصولات نظامی از جمله سلاح، نرم‌افزار و تجهیزات پالایش نفت. 

ژاپن همچنین دارایی‌های چند بانک عمده روسیه از جمله اسبربانک را مسدود کرده است.

ماتسونو هیراکازو، سخنگوی دولت ژاپن نیز در پایان جلسه کابینه گفت ژاپن قویا اعمال وحشیانه و سبعانه روسیه در اوکراین را محکوم می‌کند. او یادآور شد اکنون زمانی است که اتحاد میان کشورهای گروه هفت بیشترین اهمیت را دارد و ژاپن نیز واردات نفت از روسیه را ممنوع خواهد کرد.

کد خبر 675571

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha