همشهری آنلاین: معاون اداری-مالی قوه قضاییه گفت: برای نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر مبنای احکام اسلامی پایه‌ریزی شده، این تعداد پرونده قضایی شرم‌آور است.

به گزارش ایسنا، عباسعلی علیزاده در جلسه تحویل نماد قضایی به تعدادی از قضات عالی رتبه خراسان رضوی که در مکان دادگاه تجدید نظر استان برگزار شد، گفت: به هر استانی که سفر می‌کنیم، همه از فشار کار بر قاضی و کارمند دستگاه قضائی گله‌مند هستند.

وی با بیان این‌که مساله اطاله دادرسی مربوط به قانون است، افزود: من همیشه دعا می‌کنم که خدا سر و کار هیچ فردی را به دستگاه قضایی نیندازد، چون خلاصی ندارد.

علیزاده تصریح کرد: در سال حدود ‌٩/ ‌٨ میلیون پرونده داریم که این تعداد پرونده حقیقتا برای نظام مقدس جمهوری اسلامی که بنیاد آن بر اساس احکام اسلامی است، شرم‌آور است.

وی افزود: علت این امر کثرت پرونده است و باید کاری انجام داد که این مقدار پرونده نباشد.

معاون اداری،مالی قوه قضاییه با اشاره به عملکرد محکمه تشخیص گفت: باید در یک جا احکام قطعی شود، زیرا وجود این محاکم دستگاه قضایی را رنج می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اعمال ماده ‌١٨، همه پرونده‌ها را متزلزل می‌سازد و اینگونه اعمال از نظر حقوقی درست نیست.

علیزاده ادامه داد: چرا باید در هندوستان با یک میلیارد جمعیت ‌٢٦ نفر قاضی در دیوان عالی کشور وجود داشته باشد و در ایران با ‌٧٠ میلیون نفر جمعیت ‌١٧٠ قاضی در دیوان باشند.

وی خاطرنشان کرد: من شرمنده هستم که نمی‌توانم کاری برای قضات و کارمندان انجام دهم.

معاون قوه قضاییه با مقایسه قضات کشور ایران با سایر کشورها، اظهار کرد: من با افتخار، دست قضات را می‌بوسم زیرا متعهدانه کار می‌کنند.

این مقام عالی قضایی کشور، قضات جمهوری اسلامی را از شایسته‌ترین قضات دنیا نامید و با بیان این‌که تعداد کم پرونده در کشورهای دیگر باعث می‌شود که قضات با فکری آزاد در مورد پرونده تصمیم بگیرند، گفت: این در حالی است که در کشور ما دادیار ماهیانه به ‌٢٠٠ پرونده رسیدگی می‌کند.

معاون اداری- مالی قوه قضاییه در ارتباط با نماد قضایی گفت: در دنیا رسم است نمادی وجود داشته باشد که قاضی از غیرقاضی تمییز داده شود. طرح‌های زیادی مورد بررسی قرار گرفت که نهایتا این شالگردن مورد تایید رئیس قوه قضائیه قرار گرفت.

علیزاده خاطرنشان کرد: همه قضات در هر پستی باشند موظفند در حین انجام وظیفه از آن استفاده کنند.

کد خبر 66581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز