هفته‌نامه‌ی دوچرخه>سیدسروش طباطبایی‌پور: بوی عید کم‌کم به مشام می‌رسد و لحظه‌های خوش تعطیلی و عیدی‌گرفتن‌ها و سفرکردن‌ها و تا دم صبح فیلم‌دیدن‌ها و تا کله‌ی ظهر خوابیدن‌ها، به ما نزدیک‌تر می‌شوند.

جوانه‌هایی بر شانه‌های خشک درختان!

اما در این روزهای پایانی اسفند و در کنار این همه لذت‌های دوره‌ی نوجوانی، بد نیست نیم‌نگاهی هم به عیدانه‌های طبیعت داشته باشیم. به جوانه‌هایی که بر شانه‌های خشک درختان، آهسته آهسته می‌نشینند و خودشان را برای تولدی نو در سال جدید آماده می‌کنند.

این سؤال، چالش هر ساله‌ی من است که از خودم می‌پرسم: «آیا وقت آن نرسیده که امسال، من هم مثل شاخه‌های خشک درختان، جوانه بزنم؟»

اگر جواب شما هم یک «بله»‌ی محکم است  پیشنهاد می‌کنم برای رسیدن به یک زندگی جدید در سال نو، به این چهار قرار مهم هم فکر کنید:

  • قرار اول:

همه‌ی ما در زندگی، ارزش‌هایی داریم که اگر بر اساس آن‌ها، عمل کنیم حتماً از زندگی‌مان لذت خواهیم برد. پس اولین قرارمان در سال جدید، این باشد که بیش‌تر، کارهایی را انجام دهیم که لذت درونی را برای ما به ارمغان بیاورد.

  • قرار دوم:

صلح با طبیعت و اطرافیان! بپذیریم که ما انسان‌ها، یک جزیره نیستیم تا دور خودمان حصاری بکشیم و کاری به کار دیگران نداشته باشیم. قرار دوممان در سال جدید این است که تا جایی که می‌توانیم با والدین، خواهر و برادر، دوستان و فک و فالیلمان، در صلح به سر ببریم و تا جایی که می‌توانیم، با اطرافیانمان مهربان باشیم تا آن ها هم به ما مهربانی کنند.

  • قرار سوم:

در سال جدید، برای خودمان یک پروژه‌ی ارزشمند جدید تعریف کنیم: یادگرفتن یک ساز جدید، حمایت از محیط زیست اطرافمان، مطالعه‌ی کتاب‌های خارج از درس، درباره‌ی درسی که بیش‌تر به آن‌ علاقه دارم، حمایت از  چند هم‌کلاسی‌ در درسی که من قوی هستم و آن‌ها نیازمند به کمک هستند و...

  • قرار آخر:

این سه قرار را به شکلی اخلاقی انجام دهم. یعنی برای انجام آن‌ها، مزاحم زندگی دیگر موجودات نشوم و آسیبی به دیگران نرسانم.

و یک خواهش! اگر شما هم تجربه‌هایی جدید از این نو شدن‌ها و تازه‌شدن‌ها دارید، آن‌ها را برای هفته‌نامه‌ی دوچرخه بفرستید تا ایده‌های جدید شما را هم به نام خودتان بازنشر دهیم. راه‌های ارتباط با تحریریه‌ی دوچرخه، از این قرار است:

صندوق پستی دوچرخه: ۵۴۴۶-۱۹۳۹۵
تلفن : ۲۳۰۲۳۴۰۱   /   نمابر: ۲۳۰۲۳۴۸۴
پست الکترونیکی: docharkheh@hamshahri.org
صفحه‌ی اینستاگرام و کانال تلگرام دوچرخه
@docharkheh_weekly

کد خبر 660195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha