خواسته مدیران نهادهای مختلف از راه اندازی پایگاه های امدادی تا رفع مشکل ترافیک بیمارستان میلاد و اخطار به 10 ساختمان ناایمن منطقه 2 محقق می‌شود.

پایگاه های امدادی

همشهری آنلاین- مریم باقرپور: شهردار منطقه 2 در نشست فصلی ستاد مدیریت بحران که با حضور نمایندگان سازمان و نهادهای مختلف برگزار شد گفت: «باتوجه به اهمیت پیشگیری و مقابله با بحران لازم است که مشارکت سازمان‌های اجرایی برای خدمات رسانی در زمان بحران افزایش یابد و امکانات با توجه به وسعت منطقه و جمعیت ارتقا پیدا کند.»

«مهدی صالحی» درباره وجود تنها 9 ایستگاه آتش نشانی در تکه دوم پایتخت گفت: «برای رفع کمبودها، 2 ایستگاه در محدوده های ایوانک و جلال آل احمد پیش بینی شده است که ایستگاه ایوانک در حاشیه سرای محله خواهد بود. در محدوده بزرگراه جلال آل احمد هم پیشنهادهایی به سازمان آتش نشانی داده است.»

او با تایید این موضوع که وجود 5 پایگاه اورژانس برای منطقه 2 کافی نیست و نبود پایگاه هلال احمر در منطقه می تواند تاثیرات منفی داشته باشد گفت: «باید با تعامل بیشتر زمینه حضور این نهادها و خدمات شان گسترش یابد. چون ارتقای ایمنی اولویت ماست. در همین زمینه هم بررسی ها به زودی شروع می‌شود.»

 پایگاه‌های امدادی منطقه 2 افزایش می‌یابد

ارتقای ایمنی مراکز درمانی

صالحی درباره مشکلات مراکز درمانی مانند بیمارستان میلاد(وجود ترافیک سنگین در اطراف آن و نبود دسترسی جداگانه برای خدمات رسانی در بحران) و وضعیت نامناسب فضای سبز و آسفالت و تاسیسات بیمارستان مدرس گفت: «همه این مشکلات بررسی و به زودی  رفع خواهد شد.»

از ساختمان های ناایمن تا گودهای پرخطر

شهردار منطقه 2 با اشاره به تاکید سازمان آتش نشانی بر وجود ساختمان های ناایمن و لزوم اخطار به 10 ساختمان در محله‌های مختلف گفت: «با توجه به تشکیل کمیته ساختمان‌های ناایمن، بررسی‌ها صورت می‌گیرد. چون در منطقه 2 نسبت به بسیاری از مناطق تعداد ساختمان‌ها ناایمن بالا نیست و در صورت فعالیت‌های به موقع از بروز حوادث جلوگیری خواهد شد.»

او با تاکید به نظارت بر گودهای پرخطر هم گفت: «احتمال بروز حادثه با توجه به گذشت سال‌های متوالی از رهاشدن گودها اجتناب ناپذیر است، چراکه خاک مناسبی ندارند. از طرفی حجم عملیات‌های عمرانی  در منطقه بالاست. بنابراین پیگیری‌های جدی در منطقه نسبت به گودبرداری‌ها و گودهای رها شده صورت می‌گیرد.»

  


 


 

کد خبر 651209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha