یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

روزنامه نیکئی ژاپن می‌نویسد این کشور از ماه دسامبر (آذر ماه) گواهی آنلاین واکسیناسیون کرونا صادر خواهد کرد.

Japan

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این روزنامه بدون ذکر منابعش نوشت دولت ژاپن قصد دارد این گواهی را که بیشتر برای سفرهای خارجی است تا استفاده داخلی است - با یک کد اسکن QR از طریق یک اپلیکیشن تلفن هوشمند از میانه ماه دسامبر (اواخر آذر ماه) صادر کند.

یوشیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن و سایر اعضای کابینه این کشور دوشنبه در جلسه شورای ارتقای جامعه دیجیتال شرکت ‌کنند و در آنجا درباره سیاست دولت درباره گذرنامه‌های دیجیتال واکسن تصمیم خواهند گرفت.

به نوشته روزنامه نیکئی، این پروژه در اولویت «آژانس دیجیتال» ژاپن خواهد بود، سازمان جدیدی که این هفته شروع به کار کرد و بر آنلاین کردن زیربنای‌های دولت مرکزی و دولت‌های محلی متمرکز خواهد بود.

از طرف دیگر، در حالیکه ژاپن قصد دارد کل جمعیت را تا ماه اکتبر یا نوامبر (مهر یا آبان) بر ضد کرون واکسینه کند، تارو کونو وزیر مسئول عرضه واکسن در ژاپن روز یکشنبه وعده تزریق دوز سوم یادآور واکسن‌ها را داد.

او گفت دوزهای یادآور واکسن‌های فایزر و مدرنا که در ابتدای سال آینده وارد خواهند شد و کارکنان پزشکی و سالمندان که در اولویت واکسیناسیون بوده‌ و دومین دوز واکسن‌شان را در ماه ژوئیه (تیر) به آنها تزریق شد، در موقع مناسب دوز سوم یادآور را دریافت خواهند کرد.

کونو در مصاحبه‌ تلویزیونی‌اش گفت: «هدف ژاپن رسیدن به میزان‌ ۸۰ درصد واکسیناسیون است.» 

کد خبر 624926

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha