گروه سیاسی: سفر استانی محمود احمدی‌نژاد به استان مرکزی درحالی پایان یافت که وی دوشنبه ۴ شهریور برای سخنرانی در جمع مبلغان و چهارشنبه برای شرکت در اجلاس همکاری‌های منطقه‌ای شانگهای به‌ترتیب به قم و دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان سفر می‌کند.

رئیس‌جمهوری به‌منظور شرکت و سخنرانی در همایش مبلغان دینی ماه مبارک رمضان عازم شهر مقدس قم خواهد شد.

انتظار می‌رود وی در سخنرانی خود در جمع روحانیون و طلاب مبلغ که در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود، گزارشی از عملکرد ۳ ساله دولت را ارائه و به برخی انتقادات که طی روزهای اخیر علیه دولت نهم مطرح شده است، پاسخ دهد.

بعضی از پایگاه‌های خبری هم از احتمال دیدار احمدی‌نژاد با تعدادی ازمراجع عظام تقلید در قم خبر داده بودند که خبرنگار همشهری کسب اطلاع کرد که این دیدارها در برنامه سفر رئیس‌جمهوری قرار ندارد.

از سوی دیگر، گفته ‌می‌شد که احمدی‌نژاد مهمان ویژه اجلاسیه مجلس خبرگان که قرار است روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار شود، باشد که به‌نظر می‌رسد هنوز حضور وی دراین اجلاسیه و سخنرانی در جمع اعضای مجلس خبرگان نهایی نشده و احتمال می‌رود که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی مهمان ویژه خبرگان در روز نخست اجلاسیه باشد.

سفر به دوشنبه

احمدی‌نژاد همچنین ظهر روز چهارشنبه برای شرکت در سازمان همکاری‌های شانگهای به دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان خواهد رفت.

اصلی‌ترین اهداف این سازمان، تقویت اعتماد دوجانبه و روابط همسایگی خوب در میان کشورهای عضو، ارتقای سطح همکاری مؤثر آنها در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و آموزشی، انرژی، حمل‌ونقل، توریسم، حفاظت از محیط زیست، آرامش، امنیت و ثبات منطقه و ایجاد نظام سیاسی و اقتصادی جدید جهانی برپایه عدل و دمکراسی است.

چین، روسیه، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان و تاجیکستان عضو این اجلاس هستند و انتظار می‌رود ایران، پاکستان، هندوستان و افغانستان که هم‌اکنون عضو ناظر این سازمان هستند، به‌زودی در آن عضو شوند.

فارس هم گزارش داد: محمود احمدی‌نژاد و دیمیتری مدودف روسای جمهوری اسلامی ایران و روسیه اواخر هفته جاری در حاشیه اجلاس شانگهای با یکدیگر دیدار و پیرامون تقویت و گسترش مناسبات دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو خواهند کرد.

این اولین دیدار دیمیتری مدودف رئیس‌جمهوری جدید روسیه با محمود احمدی‌نژاد همتای ایرانی خود است.هشتمین اجلاس در روزهای هفتم و هشتم شهریورماه برگزار خواهد شدو احمدی‌نژاد شامگاه پنجشنبه به تهران بازخواهد گشت.

پایان سفر به اراک

سفر ۲ روزه دولت به استان مرکزی هم دیروز با برگزاری جلسه استانی دولت و همچنین نشست مطبوعاتی رئیس‌جمهوری پایان یافت. احمدی‌نژاد دیروز همچنین از اجرای طرح توسعه پالایشگاه نفت شازند اراک دیدن کرد

کد خبر 61486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز