شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد برای حضور در ششمین نشست دوره‌ای گروه ۸ کشور در حال توسعه اسلامی، موسوم به دی ۸، امشب تهران را به مقصد کوالالامپور، پایتخت مالزی ترک خواهد کرد.

ششمین نشست دوره‌ای سران گروه ۸ کشور در حال توسعه اسلامی موسوم به دی ۸ با عنوان مواجهه با چالش‌ها از طریق همکاری‌های خلاقانه، دوشنبه و سه‌شنبه برگزار می‌شود.

کشورهای ایران، مالزی و اندونزی در این اجلاس در سطح سران شرکت می‌کنند، پاکستان و ترکیه در سطح نخست وزیر و کشورهای بنگلادش، نیجریه و مصر در سطح وزیر در این اجلاس حضور خواهند داشت.

ششمین نشست سران گروه دی۸، راه‌های افزایش همکاری‌های کشورهای عضو، بررسی مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و جهانی و نیز برنامه همکاری‌های اقتصادی کشورهای عضو در دهه دوم هزاره سوم میلادی را در دستور کار خود دارد.

رئیس‌جمهوری که سیدمجتبی ثمره هاشمی، مشاور ارشد احمدی‌نژاد وی را در این سفر همراهی می‌کند، علاوه بر سخنرانی در ششمین نشست سران، در حاشیه این اجلاس با سران و مقامات برخی کشورهای شرکت‌کننده دیدارخواهد کرد.

منوچهر متکی، ‌وزیر امور خارجه هم به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای خارجه گروه دی ۸ به کوالالامپور سفر کرد. همچنین در ششمین نشست سران گروه دی ۸، قرار است ریاست دوره‌ای این گروه از اندونزی به مالزی منتقل شود.

گروه دی ۸، متشکل از ۸ کشور مهم و در حال توسعه اسلامی، شامل جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است. عضویت در این گروه برای همه کشورهای اسلامی آزاد است.

کد خبر 57109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز