سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد در حالی دوشنبه هفته آینده به مالزی سفر می‌کند که روز گذشته روزنامه ایتالیایی «لارپویلیکا» درباره آخرین سفر خارجی رئیس‌جمهور کشورمان که نیمه خرداد ماه انجام شد نوشت:

همزمان با سفر محمود احمدی‌نژاد به ایتالیا در رم گفته می‌شد که در اقامتگاه سفیر ایران در پایتخت میزبان، میزان غیرمعمولی تشعشعات رادیو اکتیو به ثبت رسیده و به همین دلیل تدابیری از سوی گروه محافظت احمدی‌نژاد اتخاذ شده بود. این خبری بود که ابوالفضل ظهره وند ‌سفیر ایران در ایتالیا نیز در گفت‌وگو با ایرنا پیش از انتشار این خبر در « تشریح توطئه نافرجام علیه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران» آن را مطرح کرده بود؛ خبری که به سرعت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

در گزارش«لارپویلیکا» که با عنوان «قصد داشتند احمدی‌نژاد را در رم بکشند» به چاپ رسیده، آمده است: تیم کارشناسی برای ترتیب دادن سفر احمدی‌نژاد به ایتالیا در اقامتگاه سفیر ایران در رم واقع در خیابان کامیلوچا، که قرار بود احمدی‌نژاد در آنجا اقامت داشته باشد، سطح بسیار بالایی از تشعشعات رادیو اکتیو را ثبت کرده بود.

در ادامه این گزارش آمده است: تیم دوم اعزامی از ایران که همراه با احمدی‌نژاد وارد رم شده بود، بار دیگر با سطح بالاتر و غیرعادی متوجه تشعشعات رادیو اکتیو در اقامتگاه سفیر شد و به همین دلیل سفیر ایران و خانواده‌اش برای چند روز مجبور به اقامت در محل دیگری شدند.

در بخش پایانی این گزارش، نویسنده با اشاره به اعتراض سریع و رسمی سفارت ایران به وزارت خارجه ایتالیا آورده است: کارشناسان ایتالیایی با تاخیر فراوان و پس از زایل شدن آثار تشعشعات رادیو اکتیو به محل اعزام شدند، اما رئیس‌جمهور دوشنبه هفته آینده 17 تیرماه به‌منظور شرکت در ششمین نشست سران گروه «دی 8» عازم کوالالامپور پایتخت مالزی خواهد شد.

سفری که با توجه به آنچه این روزها درباره سوء‌قصد به رئیس‌جمهور در سفرهای عراق و ایتالیا منتشر شده است حساسیت ویژه‌ای خواهد داشت، چرا که امنیت جانی رئیس‌جمهوری ایران حداقل به‌عنوان یک شهروند ایرانی باید در سفرهای خارجی تامین شده باشد و اگر تا کنون نیز قصوری وجود داشته است باید به دور از حاشیه‌سازی‌ در راستای پیگیری آن اقدام کرد تا  مقصران میهمان و میزبان مشخص شوند.

کد خبر 56695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز