سازمان ناظر بهداشتی برزیل (آنویسا) روز سه‌شنبه اعلام کرد کارآزمایی بالینی جدید یک واکسن کرونای تولید و آزمایش بوسیله «سانوفی پاستور»، شاخه واکسن‌سازی شرکت بزرگ داروسازی فرانسوی سانوفی را تایید کرده است.

Sanofi

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز «آنویسا» اعلام کرد این واکسن یک واکسن «نسل جدید» برای کروناویروس خواهد بود که از فناوری mRNA استفاده می‌کند و کارآزمایی بالینی مرحله اول و  دوم آن با شرکت حدود ۱۵۰ نفر داوطلب در برزیل انجام خواهد شد.

واکسن‌های نامزدشده به طور معمولا برای ثابت شدن اثربخشی و بی‌خطربودنشان باید در نهایت به کارآزمایی بالینی مرحله سوم که شامل آزمایش بر روی هزاران نفر می‌شود، وارد شوند تا سازندگان بتوانند برای استفاده گسترده‌تر از آنها تقاضای مجوز کنند.

فناوری mRNA قبلا کارآمدی خود را در دو واکسن کرونای ساخت شرکت‌های فایزر/بیونتک و مدرنا ثابت کرده است.

به گفته «آنویسا»، واکسن نامزدشده شرکت سانوفی پاستور در دو دوز به فاصله ۲۱ روز در افراد داوطلب در پنج ایالت برزیل آزمایش خواهد شد.

قرار است کارآزمایی مرحله اول/دوم این واکسن همچنین در کشورهای آمریکا، هندوراس و استرالیا هم انجام شود.

روند اوج‌گیری شمار موارد کووید-۱۹ و تلفات ناشی از آن در برزیل در حال کند شدن بوده است، اما این کشور هنوز از لحاظ پوشش واکسیناسیون جمعیتش بسیار عقب‌تر از کشورهای دیگر است و اتهامات ارتکاب فساد مالی در روند تدارکات پاندمی بوسیله رئیس‌جمهور کشور، ژائیر بولسونارو مطرح شده است.

برزیل با بیش از ۵۲۵۰۰۰ مرگ ناشی از کووید-۱۹ از این لحاظ در رده دوم جهان پس از آمریکا قرار دارد.

کد خبر 612734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha