همشهری آنلاین: رسانه‌های محلی پکن از هشدار دولت به صاحبان خودروها در مورد زیرپاگذاشتن ممنوعیت‌های ترافیکی در جریان بازی‌های المپیک خبر می‌دهند اما به گفته آنها جریمه تخلف در این مورد چندان زیاد نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از روزنامه‌های محلی پکن به رانندگانی که ممکن است محدودیت‌های ترافیکی مربوط به المپیک را کنار بگذارند، هشدار داده است که با یک شبکه مراقبتی مجهز به تکنولوژی پیشرفته شناسایی خواهند شد،

این اقدام برای بهبودبخشیدن به کیفیت هوا و کاهش ترافیک اتومبیل‌ها در خیابان‌‌های پر‌ازدحام پایتخت چین انجام می‌شود، از 8 آگوست (8 مرداد)  آغاز خواهد شد. پکن از تاریخ 20 جولای (30 تیر)  طرح ممنوعیت یک روز در میان عبور و مرور ماشین‌ها بسته به زوج و فرد بودن پلاک آنها را اجرا خواهد کرد.

به نوشته یک روزنامه محلی، پکن نیوز، مقامات بیش از 10000 وسیله "هوشمند" ار جمله دوربین، اسکن‌کننده‌های "مافوق‌صوت و مایکروویو" را در فواصل منظم ردر خیابان‌های اصلی و چندین مسیر المپیک نصب کرده‌اند.

این روزنامه می‌نویسد: "آین وسائل یک میانجی نظارتی ایجاد می‌کنند که به محض اینکه ماشین‌های ممنوع‌شده وارد خیابان شوند، شناسایی خواهند شد.

ماشین‌هایی که با این شبکه مراقبت گرفته شوند، باید 100 یوآن (15 دلار) جریمه بپردازند، اما روشن نیست که تکرار تخلف در یک روز با جریمه مجدد همراه خواهد بود یا نه.

با توجه به 1000 ماشین جدیدی که هر روز وارد خیابان‌های پکن می‌شوند، این شهر دارد به سرعت به یکی از پرترافیک‌ترین شهرهای جهان بدل می‌شود. مقامات امیدوارند که کاهش گازهای خروجی این ماشین‌ها در طول دوره برگزاری بازیها به بهبود کیفیت هوا کمک کند، گرچه برخی از ورزشکاران شرکت‌کننده در این مورد ابراز نگرانی کرده‌اند.

کد خبر 58072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز