یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

مهدی رنجبر: آرزویی که برباد رفت. 26 روز مانده تا شروع المپیک، شکستگی قوزک پایش، آرزوی المپیک را بر باد داد، همه چیز مرتب بود و او هم مثل بقیه همراه بازیکنان تیم ملی بسکتبال تمرین می‌کرد.

مهدی کامرانی گاردراس تیم جزو آماده‌ترین‌ها بود. او مثل همیشه بهترین بود. بازی در المپیک انگیزه‌اش را دو برابر کرده بود. بازی با نیوزیلند، آخرین بازی تیم ملی در اسلوونی بود. ملی‌پوشان بعد از دو باختی که مقابل اسلوونی و پورتوریکو گرفته بودند، در سومین و آخرین بازی مسابقات‌ چهارجانبه اسلوونی مقابل نیوزیلند به زمین رفتند. گارد  رأس ریزنقش بسکتبال ایران مثل همیشه بود. اما همه چیز یک دفعه اتفاق افتاده، او در جدال با بازیکن نیوزیلندی پا روی پای رقیب گذاشت و بعد نوبت بازیکن نیوزیلندی رسید. فقط یک لحظه بود و بعد... به همین سادگی اتفاق افتاده.

قوزک پایش شکست تا برای او در یک چشم بر هم زدن رؤیای المپیک تمام شود و فقط حسرتش بماند. پزشکان اسلوونی پای او را گچ گرفتند تا او یک ماه را با آن سر کند، تا او فقط تماشاچی تمرینات هم‌تیمی‌هایش بماند، تا ستاره مسابقه‌های اخیر تیم ملی بسکتبال، بد شانس‌ترین ورزشکار المپیکی ایران لقب بگیرد. مهدی کامرانی خودش هم می‌داند به بازی‌های المپیک نمی‌رسد؛ «یک‌درصد هم امکان ندارد به بازی‌های المپیک برسم. پایم یک ماه باید در گچ بماند. اگر یک ماه دیگر پایم را باز کنم آماده نیستم تا بازی کنم.»همه ناراحتی بهترین گاردراس بسکتبال ایران این است که دراوج باید با بازی‌های المپیک پکن خداحافظی کند؛ «من در اوج آمادگی مصدوم شدم تا به حال این‌قدر آماده نبودم بهتر از این نمی‌شد.»اما مصدومیت او و کنار گذاشتن اجباری‌اش شوک بزرگی برای کادر فنی تیم ملی بسکتبال ایران به حساب می‌آید.

آن هم وقتی که  به قول محسن صادق‌زاده مربی تیم ملی بسکتبال ایران،  بهترین روزهایش را پشت‌سر می‌گذارد، به همین خاطر کمیته فنی فدراسیون دیشب تصمیم گرفت تا یکی از گزینه‌هاجانشین کامرانی درتیم ملی شود. اما مصدومیت باعث نشد تا گاردراس از تیم ملی جدا شود. او هم مثل بقیه چمدانش را بست تا به آمریکا برود.تیم ملی بسکتبال که طبق برنامه سرمربی‌اش رایکارد ترومن برای المپیک در اردوهای برون مرزی تمرین می‌کند، بعد از پشت سرگذاشتن اردوهای استرالیا، ایتالیا، کرواسی و اسلوونی، دیشب به آمریکا رفت.

فدراسیون بسکتبال آمریکا از تیم ملی ایران به صورت رسمی دعوت کرد و ایرانی‌ها نیز قبول کردند و راهی شدند تا در فرصت کوتاه تا شروع المپیک در ینگه دنیا 10 روزی سر تمرین و سربازی. اما آن‌طور که برنامه‌ها گواهی می‌دهند، بسکتبالیست‌های ایرانی به جز تمرین، 4 مسابقه با تیم‌های باشگاهی و دانشگاهی آمریکا انجام می‌دهند و بعد به تهران برمی‌گردند. اما دو سه روز بعد به سرزمین اژدها سفر می‌کنند تا در آخرین روزهای تدارکات و تورنمنت بین‌المللی دایمنت‌بال چین، آخرین تقلاها را برای آمادگی کامل انجام دهند.

بسکتبالی‌ها که جزو اولین گروه کاروان اعزامی ایران به بازی‌های المپیک هستند به تهران نمی‌آیند. آنها بعد از بازی در دایمنت بال، روانه پکن می‌شوند تا در دهکده بازی‌های المپیک اقامت کنند. اما به جز مهدی کامرانی از جمع 15 بسکتبالیست اردونشین، 3 نفر خط خورده به تهران برمی‌گردند. تیم ملی بسکتبال ایران که بعد از 62 سال بازی‌های المپیک را تجربه می‌کند با تیم‌های آرژانتین، اسلوونی، استرالیا و رومانی هم‌گروه است.

ملی‌پوشان بسکتبال در اولین بازی روز 22 مردادماه با اسلوونی بازی می‌کنند.جواد داوری، محمدرضا اکبری، هومن رضایی، حامد سهراب‌نژاد، امیر امینی، آرن داوودی، سعید داورپناه، مهدی کامرانی، حامد جوادی، اصغر کاردوست، ایمان زندی، حامد آفاق، اوشین ساهاکیان و صمد نیکخواه بهرامی 15 بسکتبالیست اردونشین هستند.

کد خبر 57871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز