مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ تیر ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۸
۰ نفر

پل 774 متری تقاطع کاشانی روی بزرگراه شهید باکری که دسترسی شرقی غربی بلوار آیت‌الله کاشانی را ممکن می‌سازد تا پایان تابستان به بهره برداری می‌رسد.

کار احداث کانال وسک و ادامه مسیر بزرگراه باکری به طول 760 متر نیز همزمان با اتمام این تقاطع به پایان می‌رسد.

با وجود اینکه تاکنون 83 میلیارد ریال هزینه رفع 46 معارض این تقاطع شده است اما مجریان طرح همچنان با حدود 14 معارض ملکی و تاسیساتی (خطوط لوله آب و برق گاز و مخابرات) دیگر مواجهند که همین امر ادامه ساخت و تکمیل این تقاطع را با مانع جدی مواجه ساخته و از سرعت پیشرفت کار کاسته است.

به گزارش همشهری، هدف از انجام عملیات اجرایی طرح بزرگراه باکری بهبود و تکمیل شبکه بزرگراهی تهران، کاستن از ترافیک آزاد راه تهران – کرج و مدخل ورودی غرب تهران است که به تسهیل رفت وآمد شهروندان، تقسیم بار ترافیکی بزرگراه‌های شیخ فضل‌الله نوری، یادگار امام، همت و نیایش خواهد انجامید. 

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه هزینه اجرای طرح بزرگراه باکری بالغ بر100 میلیارد تومان است، افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی پل‌های نیایش،
 همت ـ رسالت، آیت‌الله کاشانی و فردوس در دست اقدام است.

طول بزرگراه باکری حدود 7کیلومتر است و از دامنه‌های کوه‌های شمال شهر در حریم رودخانه حصارک واقع در غرب دانشگاه آزاد اسلامی شروع شده و تا آزاد راه تهران - کرج امتداد می‌یابد.

مسعود نصر آزادانی، مدیر عامل سازمان فنی مهندسی شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری اظهار داشت: وضعیت کنونی شبکه معابر منطقه ۵ به گونه‌ای است که بزرگراه‌ها و آزاد‌راه‌های واقع در آن به استثنای شهید ستاری، شرقی غربی است ، بنابر مشاهدات محلی در اکثر ساعات شبانه روز ترافیک سنگینی در معابر آن وجود دارد.

از سوی دیگر چون مبدأ یا مقصد اکثر سفرهای مذکور عمدتاً در خارج از منطقه قرار دارد به ناچار برای ادامه مسیر باید از معابری با عملکرد ضعیف‌تر درون منطقه استفاد شود.

به گفته مدیرعامل سازمان فنی مهندسی شهر تهران بزرگراه باکری با توجه به کارکرد فرامنطقه‌ای خود می‌تواند از تراکم ترافیک شبکه معابر منطقه ۵ شهرداری نظیر آیت‌الله کاشانی، جنت آباد، بزرگراه ستاری و ترافیک سنگین آزاد راه تهران _ کرج در محدوده اتصال به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری بکاهد.

کد خبر 56505

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز