مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

گروه شهری: ۳ ماه دیگر عملیات ساخت تونلی آغاز خواهد شد که به واسطه آن ادامه بزرگراه صدر از زیر بوستان ملت و خیابان ولیعصر به سمت نیایش و در مسیر مقابل از غرب به شرق، دسترسی به بزرگراه‌های مدرس و صدر را ممکن می‌سازد.

به گزارش خبرنگار همشهری، این خبر همزمان با افتتاح بزرگراه شهید سروری ( تقاطع غیرهمسطح شهید کاظمی – آیت‌الله سعیدی) توسط محمد باقر قالیباف شهردار تهران اعلام شد.

به گفته وی، شهرداری به همان اندازه که روی زمین کار انجام می‌دهد در بخش تونل‌های زیرزمینی نظیر مترو، آب‌های زیر سطحی و تونل‌های تاسیسات شهری و... نیز فعال است.

قالیباف در همین راستا  فعالیت‌های انجام شده در بخش مترو را در طول 25 سال گذشته بی‌سابقه دانست و خاطر نشان کرد: در هیچ مقطعی مانند امروز احداث 15 کیلومتر خط عملیاتی مترو در سال، سابقه نداشته است و شهرداری نیز تا این اندازه برای آن اعتبار پیش‌بینی نکرده بود.

شهردار تهران گفت: مجموعه مدیریت شهری علاوه بر حوزه آموزشی، تربیتی و اجتماعی در هر جای شهر از محله گرفته تا مقیاس منطقه‌ای، شهری، ملی و فرا‌ملی، فعالیت‌های زیادی را دردست انجام دارد.

بنا براین گزارش با افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید کاظمی – آیت‌الله سعیدی گره ترافیکی جنوب شرق تهران گشوده شده، این ۲ محور بزرگراهی به یکدیگر متصل شدند.

به این ترتیب ترافیک شمالی جنوبی تهران که از طریق بزرگراه‌های نواب و جوانه به سه راه نعمت آباد می‌رسد در مسیر بزرگراه شهید کاظمی قرارگرفته وبا تقاطع غیرهمسطح به اتوبان قم متصل می‌شود.

علاوه براین مسیر دسترسی به جاده ساوه، بزرگراه شهید نواب و در نهایت فرودگاه امام خمینی کوتاه‌تر شده ، از بار ترافیکی این منطقه کاسته خواهدشد.

ممنوعیت ساخت و ساز در سرخه‌حصار

محمد باقر قالیباف همچنین در حاشیه مراسم افتتاح بزرگراه شهید سروری ( تقاطع بزرگراه شهید کاظمی– آیت‌الله سعیدی )، در جمع خبرنگاران با غیرقانونی خواندن هرگونه ساخت و ساز در منطقه سرخه‌حصار به‌عنوان پارکی طبیعی و ثبت شده در جهان گفت: بعید می‌دانم دیوان عدالت اداری حکمی مبنی بر ساخت و ساز در این منطقه صادر و آن را نهایی کند.

وی اضافه کرد واقعیت این است که دولت ظرف چند دهه گذشته در این محدوده به تعداد قابل توجهی از شهروندان زمین واگذار کرده بنا براین باید در ازای دادن زمین‌های معوض، مشکلات مردم را برطرف کند.

وی افزود: این موضوع در شورای شهر مطرح شده و ۲ نفر از اعضای شورای شهر مشخص شدند تا با تیمی از شهرداری و با هماهنگی دولت این مشکل را برطرف کنند.

خبرهای خوش احداث تونل

در این مراسم معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران هم با اشاره به اینکه همه طرح‌های تهران با سرعت در حال اجراست، از اعلام خبرهای خوش به شهروندان، در بخش احداث تونل‌های زیر زمینی در سال‌جاری، خبر داد.

احمد دنیا مالی، با بیان این مطلب گفت: همه طرح‌های تهران مانند تونل توحید با سرعت در حال انجام است و امسال در زمینه احداث طرح‌های تونلی، اقدامات زیادی، آغاز خواهد شد.وی افزود: سال‌جاری سالی است که طرح‌های زیادی به بهره برداری می‌رسند و شهرداری با وجود همه مشکلات مانند معارضان مختلف و هم چنین مشکل مصالح، تلاش می‌کند تا این مشکلات را حل کند.

دنیا مالی با اشاره به مشخصات بزرگراه شهید سروری، گفت: این بزرگراه موجب تسهیل ترافیک در حوزه جنوب غرب تهران به ویژه اطراف شهرستان کرج و مناطق عبدل آباد، خانی آباد، محور ساوه و فرودگاه امام خمینی می‌شود و افتتاح آن در این ایام، امکان مناسبی را برای زائران حرم امام، فراهم می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، خاطر نشان کرد: در مجموع این طرح بیش از ۴۵ میلیارد تومان هزینه داشته است که اجرای طرح ۲۰ میلیارد تومان و بیش از ۵۵ درصد هزینه صرف رفع معارضان ملکی و تاسیساتی شده است.

کد خبر 53891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز