شنبه ۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نامزد سیاه‌پوست حزب دموکرات آمریکا احتمالا تابستان سال جاری به سرزمین‌های اشغالی، اردن، فرانسه، آلمان و انگلیس سفر خواهد کرد.

 به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه ، تیم انتخاباتی باراک اوباما، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف سفر آتی اوباما ارزیابی اوضاع کشورهایی است که برای امنیت ملی آمریکا و حفظ آن حیاتی و اساسی هستند.

مذاکرات باراک اوباما حول موضوعاتی از قبیل مبارزه‌طلبی‌ها و مقاومت‌های تروریسم، افزایش سریع و ازدیاد سلاح‌های هسته‌ای و تغییرات آب‌وهوایی خواهد بود.

تاریخ دقیق سفر‌های اوباما به سرزمین‌های اشغالی، اردن، فرانسه، آلمان و انگلیس هنوز مشخص نیست، اما رابرت گیبزر، سخنگو و مسئول بخش ستاد انتخاباتی سناتور اوباما در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز درخصوص زمان سفرها اعلام کرد که این سفرها تابستان سال جاری انجام خواهد شد.

اوباما همچنین طی بیانیه‌ای اعلام کرد: این موقعیت بسیار خوب و مهمی برای من است تا بتوانم اوضاع و شرایط کشورهایی را که نقش مهمی در امنیت ملی آمریکا دارند ارزیابی کنم و با برخی از دوستان و هم‌پیمانان نزدیک خود درباره مبارزه‌طلبی‌های مشترکی که با آن مواجهیم به مشورت بپردازم.

کد خبر 56377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز