دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما یکی از دو کاندیدای دمکرات‌ها، هیلاری کلینتون دیگر کاندیدای دمکرات‌ها را به دلیل ادعاهای ضد ایرانی با جرج بوش مقایسه کرد.

به گزارش آسوشتدپرس، باراک اوباما با اشاره به ادعاهای تهدید آمیز و ضد ایرانی هیلاری کلینتون در روز 22 آوریل، مبنی بر این که اگر من رییس‌جمهور شوم ایران را در صورت حمله به رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار داده و این کشور را به طور کامل محو  خواهم کرد، گفت:من تصور نمی‌کنم در حال حاضر ما به چنین لحن و زبانی نیاز داشته باشیم، و بر این باورم که این لحن، منعکس کننده لحن تند بوش در راستای سیاست شمشیر کشی است.

اوباما افزود:ما نباید درباره ایران به نظریه پردازی رو آوریم و باید در زمانی که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مبارزه می‌کنیم محتاطانه رفتار کنیم.

باراک اوباما با اشاره به اینکه چند روزی به انتخابات در ایالت‌های کارولینای شمالی و ایندیانا باقی مانده است، گفت: هیلاری کلینتون می‌خواهد در این چند روز از این موضوع برای تبلیغات انتخاباتی خود استفاده کند.

بی بی سی نیز در بخشی از گزارش خود به این نکته اشاره کرده است که اوباما خواستار به کارگیری لحنی شد که به دنیا نشان دهد آمریکا در حال فاصله گرفتن از دیپلماسی "گاوچرانی" دوره جرج بوش است.

آسوشیتد پرس در ادامه گزارش خود در این باره نوشته است: زمانی که از هیلاری کلینتون درباره انتقادات اوباما از ادعاهای ضد ایرانی‌اش پرسیده شد هیلاری کلینتون ادعا کرد که از مواضعش در این رابطه عقب نشینی نخواهد کرد.

او با اشاره به ادعاهای ضد ایرانی‌اش گفت: چرا من باید پشیمان باشم. از من سوالی درباره اقداماتی که در صورت حمله ایران به متحدمان انجام خواهم داد پرسیده شد که من گفتم تصور می‌کنم آن‌ها دست به چنین اقدامی نخواهند زد، اما می‌خواهم آن‌ها را از این مساله مطمئن سازم که در صورتی که چنین اقدامی(حمله به رژیم صهیونیستی) انجام دهند، هزینه بسیار سنگینی خواهند پرداخت.

نمایندگی ایران در سازمان ملل عصر چهارشنبه 30 آوریل در نامه‌ای به دبیر کل این سازمان و رئیس شورای امنیت نسبت به اظهارات اخیر هیلاری کلینتون در تهدید به حمله به کشورمان اعتراض و آن را محکوم کرد.[اعتراض رسمی ایران به اظهارات هیلاری کلینتون]

در حالی که هیلاری کلینتون محور مبارزات اخیر خود در روز‌های اخیر را بر ادعاهای ضدایرانی‌اش قرار داده است، نتایج نظر سنجی‌ها حاکی از پیش بودن باراک اوباما در انتخابات آتی ایالت کارولینای شمالی است. نظر سنجی‌ها همچنین نشانگر آن است که دو کاندیدای دموکرات در ایالت ایندیانا به رقابت تنگاتنگ خواهند پرداخت.

باراک اوباما و هیلاری کلینتون روز سه شنبه 6 مه در ادامه انتخابات درون حزبی حزب دمکرات آمریکا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در ایالت‌های کارولینا و ایندیانا با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

پیشتر باراک اوباما در انتخابات جزیره گوام  واقع در اقیانوس آرام، از رقیبش هیلاری کلینتون پیشی گرفته بود.[اوباما باز هم کلینتون را شکست داد]

کد خبر 50884

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز