شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسکات مک کللان سخنگوی سابق کاخ سفید در سخنانی از بخش‌هایی از برنامه سیاسی باراک اوباما حمایت کرد.

به گزارش سی ان ان، مک کللان که در سال 2003 به سمت سخنگوی کاخ سفید در دولت جمهوری خواه جرج بوش انتخاب شده بود، گفت: قسمت‌هایی از اظهارات اوباما درباره تغییر سیاست واشنگتن در کل آن چیزی است که ما در سال 2000 از آن سخن می‌گفتیم و من به این مساله بسیار امید بسته بودم.

 اما انجام این تغییرات سخت است و من امیدوارم برخی از اعضای تیم اوباما کتاب من را بخوانند و درباره آن چه که باید در صورت انتخاب اوباما انجام دهند، فکر کنند.

مک کللان به رغم حمایت ضمنی از اوباما در ادامه همچنین گفت که احترام زیادی نیز برای جان مک‌کین کاندیدای جمهوری خواهان قائل است.

اسکات مک کللان سخنگوی سابق کاخ سفید در کتاب خود از دولت بوش به دلیل راه‌اندازی جنگ عراق و عدم توانایی در مهار بحران ناشی از توفان کاترینا انتقاد کرد.

مک کللان در کتاب 341 صفحه‌ای چه اتفاقی افتاد؟ به این نکته اشاره کرده بود که دولت جرج بوش پیش از جنگ عراق به جای ابراز واقعیت از ابزار تبلیغات برای ترغیب افکار عمومی به منظور حمله به عراق استفاده کرده بود.[انتقاد شدید مک‌کللان از سیاست‌های بوش]

مک کللان در این کتاب همچنین نوشته است که مشاوران بوش عمدا وی را در زمینه اتفاقات بزرگ گمراه کرده بودند. مک کللان در کتاب خود از اقدامات ناکافی جهت امداد رسانی و مهار وقایع پس از وقوع توفان کاترینا نیز انتقاد کرده و آن را بهترین تصویری دانسته است که می‌توان از دوره دوم ریاست جمهوری بوش ارائه داد.

مک کللان که اکنون به شدت از سوی کاخ سفید تحت انتقاد قرار دارد. در مصاحبه با سی ان ان به طور واضح مشخص نکرد که آیا هنوز خود را یک جمهوری خواه می‌داند یا خیر: "شما می‌دانید که همان گونه که به یک سری از عقاید جمهوری خواهان علاقه مندم به یک سری از دیدگاه‌های دمکرات‌ها نیز علاقه دارم.

من هنوز تصمیم نگرفته‌ام که در انتخابات از چه کاندیدایی حمایت کنم با این حال من فردی هستم که به فلسفه حکومت میانه (از نظر حزبی نوعی از دولت که متمایل به هیچ یک از احزاب راست و چپ نباشد) اعتقاد دارم، این چیزی است که رییس جمهوری بوش نیز پیش از رسیدن به قدرت و در زمانی که فرمانداری تگزاس را عهده دار بود، به آن اعتقاد داشت، بوش پس از آنکه به مقام ریاست جمهوری آمریکا رسید، خیلی به سمت راست حرکت کرد.

مک کللان همچنین روز جمعه 30 مه موافقت خود را با حضور در کنگره آمریکا و ارائه توضیخاتی درباره نحوه رسیدگی به اطلاعات موجود درباره عراق پیش از جنگ در دولت بوش، اعلام کرده بود. او گفته بود خوشحالم به عنوان یک شاهد دیدگاه‌های خود را با اعضای کنگره در میان بگذارم.

رابرت وکسلر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز جمعه گفته بود که مک کللان قادر است مشاهدات خود درباره تعدادی از مسائل که در کمیته قضایی مجلس نمایندگان تحت بررسی قرار دارد را با نمایندگان کنگره در میان بگذارد.

وکسلر که از اعضای ارشد کمیته قضایی مجلس نمایندگان است گفت: ما نحوه استفاده از اطلاعات پیش از جنگ عراق و این مساله که آیا اخراج 8 قاضی فدرال و افشای نام والری پالمه جاسوس سابق سیا سیاسی کاری بوده‌ا‌ند را تحت بررسی داریم.

اسکات مک کللان سخنگوی سابق کاخ سفید که در کتاب خود از دولت بوش به دلیل راه اندازی جنگ عراق و عدم توانایی در مهار بحران ناشی از توفان کاترینا انتقاد کرده است، در سخنانی از بخش‌هایی از برنامه سیاسی باراک اوباما یکی از دو کاندیدای دموکرات‌ها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرد.

کد خبر 53670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز