همشهری آنلاین: سارا خوش‌جمال فکری موفق شد با غلبه بر حریف خود در مسابقات درون‌اردویی انتخابی المپیک، نماینده وزن اول تیم ایران در المپیک شود.

به گزارش ایسنا  در شرایطی که هفته‌ی گذشته خوش جمال فکری دو مسابقه‌ از مجموع 5 مسابقه‌ی انتخابی پیش بینی شده در مقابل فاطمه نعمتی را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، امروز پنج‌شنبه30 خرداد در سومین مسابقه نیز پیروز شد و خود را به عنوان نفر المپیکی معرفی کرد.

در این مسابقه هر دو تکواندو کار در وقت قانونی به تساوی یک - یک رسیده بودند که خوش جمال در راند طلایی مقابل حریف پیروز شد و نتیجه را به سود خود رقم زد.

انصراف خداداد از رقابت‌های انتخابی
در همین روز، دیدار انتخابی وزن اول المپیک مردان با مصدومیت بهزاد خداداد و پیروزی رضا نادریان دو مدعی وزن اول به پایان رسید.

مطابق با نظر کادر فنی تیم ملی تکواندو برای تعیین نمایندهی اعزامی وزن اول تکواندوی ایران به المپیک سه مسابقه انتخابی بین بهزاد خداداد و رضا نادریان پیش بینی شده بود که اولین مسابقه پیش از ظهر پنجشنبه در محله خانه‌ی تکواندو برگزار شد.

در این مسابقه بهزاد خداداد در راند دوم از ناحیه کشاله پای چپ دچار مصدومیت شد که پزشک تیم ملی مصدومیت وی را چندان جدی ندانست. در راند سوم و در حالی که تا 43 ثانیه به پایان مسابقه نادریان با نتیجه 10 بر 5 از خداداد پیش بود خداداد به دلیل مصدومیت از ادامه مسابقه انصراف داد و در نهایت با رای داوران نادریان اولین مسابقه انتخابی را به سود خود به پایان رساند.

رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی در ارتباط با تصمیم نهایی انتخاب نماینده این وزن عنوان کرد: کمیته‌ی فنی با تشکیل جلسه‌ای تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.

گفته می‌شود، از طرف سرمربی تیم ملی دو پیشنهاد به خداداد مطرح شده بود و این که یا انصراف خود را از شرکت در انتخابی اعلام کند و یا اینکه به تشخیص تیم ملی دومین مسابقه را نیز انجام دهد که مسابقه‌ی دوم انجام نشد.

به این ترتیب نادریان با توجه به پیروزی در اولین مسابقه‌ی انتخابی و مصدومیت خداداد گزینه‌ی اول اعزامی به المپیک محسوب می‌شود.

قرار است در همین روز ساعی و خداد برای انتخاب نماینده وزن سوم کشورمان با هم مبارزه کنند. این دو در دو مسابقه انتخابی اول هر کدام به یک پیروزی رسیده‌اند و تکلیف نماینده این ورن در دومسابقه دیگر مشخص خواهد شد.[در همین رابطه]

کد خبر 55491

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز