یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

گروه ورزشی: این شاید بهترین بخت امیر قلعه‌نویی برای جبران اتفاق تلخ نرفتن به جام باشگاه‌های آسیا به دلیل تعلل در ارسال اسامی بازیکنان باشد که تا مدت‌ها هواداران را نسبت به وی بدبین کرده بود، اما عملکرد ضعیف مربیان بعد از امیر برای بازگشت مقتدرانه او به استقلال کفایت می‌کرد.

حالا امیر قلعه‌نویی در آستانه دیدار برگشت فینال جام حذفی، اتفاقات یکی، دو سال گذشته را مرور می‌کند. از نیمه‌های راه سرمربیگری صمد مرفاوی تا ناکامی ناصر حجازی و فیروز کریمی تقریباً ۲ سال می‌گذرد.

فاصله‌ای که قلعه‌نویی پس از حضور در تیم‌ملی  به مس کرمان پیوست. نقطه‌ای که شروع خوبی برای امیر به حساب می‌آمد. به خصوص اینکه وی توانست با مس کرمان نتایج قابل قبولی کسب کند.

قلعه‌نویی اما در نیمه‌نهایی رقابت‌های جام حذفی سرمربیگری استقلال را به دست گرفت و به لطف درخشش وحید طالب‌لو توانست یک بار دیگر به فینال برسد. فینالی که بازی رفت آن بیش از هر چیز دیگری موید تکرار ناکامی‌های استقلال بود. چه آبی‌پوشان پایتخت در گیلان بازی را با نتیجه یک بر صفر به پگاه واگذار کردند.

جشن پگاه در رشت

حریف استقلال با روحیه بالایی به ورزشگاه آزادی قدم می‌گذارد. مسئولان این باشگاه برای حفظ و بالا بردن انگیزه بازیکنان به تیم دست‌نشان وعده جشن و پاداش داده‌اند.

طوری که طبق آخرین اخبار در صورت کسب عنوان قهرمانی یا نایب‌قهرمانی فردا در ورزشگاه عضدی رشت از بازیکنان پگاه تقدیر به عمل خواهد آمد.

آنها که در لیگ برتر نتایج قابل قبولی را به دست نیاوردند در جام حذفی با چهره‌ای کاملاً متفاوت خود را به فینال این رقابت‌ها رسانده‌اند و نمایش منطقی شاگردان دست‌نشان در دیدار رفت فینال جام حذفی تبحر این تیم در دفاع و ضدحمله را نشان می‌دهد.

قلعه‌نویی: بازیکنانم از افسردگی خارج شده‌اند

امیر قلعه‌نویی که گفته بود بعد از فینال جام حذفی با رسانه‌ها گفت‌وگو خواهد کرد، در تازه‌ترین واکنش خود گفته است: «ما باید در زمین بازی نشان دهیم که می‌توانیم به آسیا برویم.

باید پگاه را شکست دهیم.» وی ادامه داده است: «تیم باانگیزه‌ای دارم. به خوبی تمرین کرده‌ایم و فکر می‌کنم بازیکنان از افسردگی درآمده‌اند.»

قلعه‌نویی تصریح کرده است: «طی چندروز اخیر برای همه خطوط کارهای تاکتیکی انجام داده‌ایم و بازیکنان به خوبی برای این مسابقه توجیه شده‌اند و از حساسیت فینال آگاهی دارند.»

امیر قلعه‌نویی درباره حریف گیلانی تیمش تأکید کرد: «پگاه در نیم‌فصل دوم خیلی خوب ظاهر شد. کاملاً مشخص است که دست‌نشان کارهای خاصی برای پیشرفت تیم انجام داده است. ضمن اینکه برد بازی رفت به آنها روحیه خاصی بخشیده است، اما نباید فراموش کنیم که در ورزشگاه آزادی استقلال با یکصد هزار و یازده بازیکن به مصاف پگاه گیلان می‌رود. قدرت ما بیشتر است.»

فتح‌الله‌زاده: به  قهرمانی استقلال شک نکنید

مدیرعامل باشگاه استقلال فصل خوبی را با آبی‌ها سپری نکرد اما با این حال او به موفقیت امیر قلعه‌نویی سخت امیدوار است. مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: «با توجه به پتانسیل و انگیزه بالا به قهرمانی تیم ما در جام حذفی شک نکنید.»

علی فتح‌الله‌زاده درباره بازی امروز تیم‌های استقلال و پگاه اظهار داشت: «این بازی برای ما بسیار ارزشمند است و یکی از بزرگترین بازی‌های تاریخ باشگاه استقلال است. تیم ما با تمامی کمبودها و کاستی‌ها تا مرحله فینال پیش آمده و نشان داده است که شخصیت قهرمانی دارد.

استقلال اکنون در شرایطی در آستانه قهرمانی جام حذفی قرار دارد که تیم‌های اول تا چهارم لیگ‌برتر در این مسابقات حذف شدند و به فینال نرسیده‌اند.»

مدیرعامل باشگاه استقلال تهران ادامه داد: «از تماشاگران می‌خواهم تا آخرین لحظه در کنار تیم خود بمانند.

در لیگ‌برتر شاهد بودیم که تا دقیقه 96 سپاهان قهرمان لیگ بود اما در یک لحظه پرسپولیس توانست پیروز شود و قهرمانی لیگ‌برتر را به دست آورد. بنابراین ما از هواداران استقلال می‌خواهیم تا زمانی که داور سوت پایان بازی را می‌زند، استقلال را تشویق کنند.

بازیکنان ما طی این مدت بسیار با انگیزه تمرین کردند و بی‌تردید اهمیت بازی مقابل پگاه را می‌دانند، آنها پیش از این دست به کارهای بزرگی زده‌اند و به عنوان نمونه تیم فولاد را در آن شرایط دشوار اهواز شکست دادند و یا ذوب‌آهن را در بهترین شرایطش از این رقابت‌ها حذف کردند. با این حال حمایت تماشاگران بی‌تردید این قدرت استقلال را چند برابر خواهد کرد.»

وی درباره جذب بازیکنان جدید در تیم استقلال نیز گفت: «استقلال تیم بزرگی است و بازیکنان علاقه زیادی دارند تا در این تیم یا پرسپولیس بازی کنند. با این حال شاید ما با تعداد بازیکنان زیادی مذاکره کرده باشیم اما هدف اصلی باشگاه استقلال حفظ اسکلت فعلی تیم است.

ما تصمیم گرفته‌ایم به جای آنکه بودجه خود را به خرید بازیکنان زیاد اختصاص دهیم تنها از 5 سهمیه لیگ برتری خود استفاده کنیم. در فصل آینده برای تیم استقلال به دنبال سیاهی‌لشگر نیستیم بلکه می‌خواهیم کمبودهایی را که در برخی پست‌ها داریم جبران کنیم.»

شاد: 100 هزار تماشاگر، پگاه را تشویق می‌کنند

مدیرعامل باشگاه پگاه گیلان گفت: «مطمئن باشید در پایان بازی مقابل استقلال تهران، 100 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی، پگاه را تشویق می‌کنند.» این اولین بار نیست که حریف استقلال در فینال جام حذفی اینگونه دست به جنگ روانی می‌زند.

اولین بار فرهاد کاظمی، در مقطعی که سرمربیگری سپاهان را برعهده داشت قبل از آمدن به تهران گفت: «کاری می‌کنیم که هواداران استقلال برای سپاهان دست بزنند و ما را تشویق کنند.»

البته قلعه‌نویی در همان بازی طعم تلخ ناکامی در فینال جام حذفی را چشید و تیمش با 2 گل مغلوب سپاهان شد.اسماعیل شاد درباره جوسازی‌های اخیر برای دیدار این تیم مقابل استقلال تهران، اظهار داشت: «کاری به این حواشی نداریم. استقلالی‌ها اظهاراتی را مطرح می‌کنند و سپس تکذیب می‌کنند. ما بیرون زمین توان خود را برای اینگونه مسائل صرف نمی‌کنیم.»

وی افزود: «به بازی امروز بسیار امیدواریم. اعتقاد داریم تیم برنده میدان خواهیم بود، چون این عزم و اراده را در بازیکنان خود می‌بینیم.»

مدیرعامل باشگاه پگاه تصریح کرد: «نتیجه فوتبال در مستطیل سبز مشخص می‌شود و تنها کسانی زیاد حرف می‌زنند، که توانایی ندارند.»

شاد در پاسخ به این سئوال که آیا اعتقاد دارد سازمان تربیت‌بدنی از استقلال حمایت همه‌جانبه می‌کند یا خیر، به فارس گفت: «به هیچ‌وجه چنین تصوری ندارم و این شایعه‌ای است که برخی برای سازمان درست کردند. همه ما زیرمجموعه سازمان هستیم و به یک اندازه حمایت می‌شویم.»

کد خبر 55017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز