شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۹
۰ نفر

مهدی ربوشه: در حالی که امیر قلعه‌نویی در آستانه دیدار سرنوشت‌ساز استقلال برابر پگاه گیلان سکوت رسانه‌ای پیشه کرده است، دیگر اعضای کادر فنی از ضرورت گل نخوردن در ورزشگاه آزادی سخن می‌گویند.

گویا این اصلی‌ترین دغدغه قلعه نویی برای رسیدن به قهرمانی جام‌حذفی به حساب می‌آید. موضوعی که طبق آخرین اخبار امیر قلعه‌نویی تأکید خاصی روی آن داشته و خطاب به بازیکنان گفته است: «شما می‌توانید با خیالی آسوده قهرمان شوید اگر برابر پگاه دروازه خود را بسته نگه دارید.»

ترس از گل اول

دیدار برگشت فینال جام حذفی تحت تأثیر گل اول قرار خواهد گرفت. از قرار معلوم هر تیمی که بتواند گل اول را به ثمر برساند با آرامش بیشتری کار را دنبال خواهد کرد. اگرچه این موضوع بیشتر به نفع پگاه گیلان خواهد بود تا استقلال تهران.

چه در صورتی که آبی‌پوشان گل اول را دریافت کنند، برای قهرمان شدن در فینال باید 3 گل به ثمر برسانند. این در حالی است که ضدحمله اصلی‌ترین ویژگی تیم نادر دست‌نشان محسوب می‌شود.

طبق آخرین اخبار اردوی استقلال بیشتر تحت تأثیر همین موضوع یعنی گل نخوردن در بازی روز دوشنبه قرار دارد. با این همه سرمربی استقلال قصد دارد کار پگاه را در همان نیمه نخست بازی یکسره کند.

نزدیکان قلعه‌نویی می‌گویند: «وی در تمرینات چند روز اخیر سعی کرده استقلال را با ساختاری هدفمند راهی دیدار فینال کند. طوری که با وجود ارائه بازی هجومی در دفاع  نیز مشکلی پیش نیاید.»

قلعه‌نویی در همین خصوص از بازیکنانی چون بیژن کوشکی و پژمان منتظری که نسبت به 2 مدافع دیگر سابقه کمتری برای بازی در استقلال دارند، خواسته تا در بازی برابر پگاه حتی یک بار هم دچار اشتباه نشوند.

مربی تیم استقلال درباره اهمیت زدن گل اول در فینال جام حذفی گفته است: «مهم‌ترین نیاز ما در دیدار مقابل پگاه به ثمر رساندن گل اول است. بی‌تردید در روز دوشنبه بازی برای هر دو تیم مشکل خواهد شد اما برای خارج شدن از بحران استقلال باید گل اول را به ثمر برساند.»

فکری ادامه داده است: «با زدن گل اول  پگاه دیگر نمی‌تواند مقابل استقلال مقاومت کند.»

نکته جالب توجه اینکه مسئولان کادر فنی استقلال، تاکتیک حریف گیلانی خود را دفاع - ضدحمله تعریف می‌کنند. آنها معتقدند پگاه در ورزشگاه آزادی و تحت تأثیر جو هواداران استقلال چاره‌ای جز دفاع و روی آوردن به بازی بسته ندارد.

این در حالی است که سرمربی پگاه گیلان در مصاحبه‌ای تأکید کرده است: «برابر استقلال شجاعانه بازی می‌کنیم و قهرمان جام حذفی می‌شویم.»

کمک مالی سازمان به استقلال

سازمان ورزش در راستای کمک‌های مالی خود به استقلال مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان را به این باشگاه اختصاص داد. و با این حساب کمک‌های سازمان به باشگاه استقلال از شروع فصل گذشته تاکنون به بیش از ۲ میلیارد تومان می‌رسد.

سخنگوی باشگاه استقلال کمک مالی سازمان ورزش را حرکتی روحیه‌بخش برای بازیکنان خواند و ابراز امیدواری کرد که استقلال در چنین شرایط روحی بهتر از قبل و با انگیزه‌ای مضاعف به مصاف پگاه گیلان برود.

ساعدی گفت: «حمایت بی‌دریغ رئیس سازمان ورزش، کیومرث هاشمی و تک‌تک اعضای هیأت‌مدیره، شرایط استقلال را تا حدود زیادی تغییر داده است.»

وی ادامه داد: «با کمک‌های اخیر قطعاً پس از پایان رقابت‌های جام حذفی باشگاه خواهد توانست به اکثر تعهدات خود در قبال بازیکنان عمل کند.»

سخنگوی باشگاه استقلال همچنین در پاسخ به شایعات چند روز اخیر پیرامون برکناری احتمالی امیر قلعه‌نویی در صورت ناکامی در فینال جام حذفی تأکید کرد: «در صورت کسب هر نتیجه‌ای در فینال جام حذفی، امیر قلعه‌نویی در سمت خود باقی خواهد ماند و تحت هر شرایطی او سرمربی استقلال است.»

آخرین اخبار نقل و انتقالات استقلال

تیم فوتبال استقلال از جمله تیم‌های لیگ برتری است که تاکنون با مهره‌های مورد نظر خود برای فصل آینده به توافق رسیده و اقدام به عقد قرارداد با آنها کرده است. حضور امیر قلعه‌نویی در تیم استقلال تهران در آستانه فصل نقل و انتقالات یک امتیاز ویژه برای آبی‌پوشان دارد.

او تیم را در دو بازی جام حذفی محک زده است و حالا براساس نتایج تیم اقدام به جذب یا کنار گذاشتن بازیکنان می‌کند. در همین ارتباط امیر قلعه‌نویی مطابق با نقاط ضعف و قوت تیم فهرستی را در اختیار مسئولان باشگاه استقلال قرار داده است تا نسبت به جذب بازیکنان جدید اقدام کنند.

اما یکی از مهمترین مشکلات استقلال در فصلی که گذشت، نداشتن دروازه‌بانی مطمئن برای جانشینی وحید طالب‌لو بود. به همین خاطر استخدام یک دروازه‌بان در اندازه‌های طالب‌لو در دستور کار آبی‌پوشان قرار گرفته است.

از ابراهیم میرزاپور، مهدی رحمتی و حسن هوری به عنوان گزینه‌های مدنظر مربیان استقلال برای فصل آتی نام برده می‌شود که هنوز توافق نهایی با آنها حاصل نشده است.

قلعه‌نویی در پست دفاع کمترین دغدغه را دارد. حضور پیروز قربانی، امیرحسین صادقی، بیژن کوشکی و پژمان منتظری در خط دفاعی این نقطه را به منطقه‌ای قابل اطمینان برای قلعه‌نویی مبدل ساخته تا وی از جذب بازیکن برای این پست بی‌نیاز باشد.

اما در دفاع کناری به ویژه در جناح چپ استقلال نیاز به جذب بازیکن دارد. به همین خاطر استقلالی‌ها برای این منطقه علی‌ حمودی را مدنظر دارند. در پست دفاع کناری راست نیز مذاکرات خوبی با خسرو حیدری انجام شده و او حتی با آبی‌پوشان قرارداد داخلی نیز  امضا کرده  است.

پست هافبک دفاعی یکی از دغدغه‌های آبی‌پوشان است. مصدومیت سعید بیات و خداحافظی قریب‌الوقوع علیرضا منصوریان باعث شده تا مسئولان باشگاه استقلال در تکاپو برای جذب بازیکنانی جدید باشند.

در این پست امیر قلعه‌نویی، حسین کاظمی و مازیار زارع را مدنظر داشت که ظاهراً با حسین کاظمی توافق نهایی حاصل شده است.

در پست هافبک میانی با توجه به حضور مهرداد پولادی، مجتبی جباری، امید روانخواه، میثم منیعی و... مسئولان باشگاه ظاهراً احساس نیازی نمی‌کنند چراکه تاکنون با بازیکن خاصی در این پست مذاکره نشده است.

اما موضوعی که به فینال جام حذفی مربوط می‌شود و برای استقلالی‌ها خبری حائز اهمیت به حساب می‌آید، بازگشت امیدرضا روانخواه به تمرینات استقلال است. مهره کلیدی استقلال یکی، دو روز است که از بند مصدومیت رهایی یافته و به همراه دیگر بازیکنان مهیای حضور در فینال می‌شود.

ضعف گلزنی یکی از مهمترین مشکلات تیم فوتبال استقلال در فصل گذشته بود. برای حل این مشکل مذاکره با گلزنان مطرح لیگ در دستور کار آبی‌پوشان قرار گرفته که منجر به عقد قرارداد با ابراهیم توره و صابر میرقربانی شده است.

استقلالی‌ها پس از فینال جام حذفی باشگاه‌های کشور نسبت به عقد قرارداد با این بازیکنان اقدام و البته فهرست نفرات مازاد خود را نیز اعلام خواهند کرد.

عقب‌نشینی تاکتیکی

پس از انتشار مصاحبه جنجال‌برانگیز علی فتح‌الله‌زاده که گویا تأکید کرده بود: «پگاه چرا باید به آسیا برود؟» واکنش مسئولان پگاه گیلان در نوع خود جالب توجه بود.

گویا این جنگ روانی در نهایت به ضرر آبی‌پوشان تمام شده که روز گذشته سرپرست استقلال در مقام  تعدیل این مصاحبه برآمده است.

نظری جویباری تصریح کرده است: «ما به پگاه احترام می‌گذاریم. هیچکس چنین حرفی نزده و من اطمینان دارم کسانی هستند که با راه‌اندازی چنین شایعاتی و درج مصاحبه‌های دروغین از قول مسئولان باشگاه استقلال سعی دارند شرایط تیم را به هم بریزند.»

در همین حال برخی منابع از دلخوری کادر فنی راجع به درج چنین مصاحبه‌ای خبر می‌دهند. سرمربی استقلال بهتر از هر شخص دیگری از تبعات این جنگ روانی آگاهی دارد و شاید به همین دلیل از اطرافیان خود خواسته تا دست به عقب‌نشینی تاکتیکی بزند.

کد خبر 54919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز