سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

گروه ورزشی- ناصر قراگزلو: پس از شکست سنگین استقلال، فیروز کریمی در ورزشگاه آزادی، نادر دست‌نشان این بار در دیدار رفت فینال جام حذفی مقابل تماشاگران خودی باز هم مقابل استقلال به برتری دست یافت

 تا راه قهرمانی تیمش در جام حذفی را هموار سازد. نادر دست‌نشان، سرمربی پگاه به همشهری می‌گوید: «واقعاً بازی سختی بود. استقلال با تمام نوساناتی که داشت به اعتقاد من مقابل ما یک تیم بزرگ و منسجم نشان داد.

استقلال در دیدار برابر ما تغییرات زیادی داشت اما به دلیل آمادگی کامل بازیکنان‌مان چه به لحاظ ذهنی و چه به لحاظ تاکتیکی و روانی هیچکدام از این تغییرات نتیجه نداد. پگاه به اعتقاد من در طول 90 دقیقه بهتر از استقلال بازی کرد و موقعیت‌های بیشتری نسبت به میهمانش داشت.

در این دیدار تیم ما 4 موقعیت صددرصد گل داشت که تنها یک بار به گل رسید. در مقابل استقلال هم 2 موقعیت گل داشت که نتوانست از آنها بهره ببرد. نکته حائز اهمیت برای تیم ما این بود که بدون گل خورده برابر استقلال به پیروزی برسیم. خوشحالم که بدون دریافت گل به ورزشگاه آزادی می‌رویم.»

سرمربی پگاه از دلایل ضعف تیمش در نیمه نخست خصوصاً 30 دقیقه اول می‌گوید: «طبیعتاً استرس و حساسیت بازی بر کیفیت فنی بازیکنان ما تا حدودی تأثیر گذاشته بود. نکته دیگر به نوع بازی استقلال بازمی‌گشت.

تاکتیک حریف ما به گونه‌ای بود که با ارسال‌های بلند و قدرت سرزنی بالای علیزاده و برهانی تقریباً خط میانی ما را از کار بیندازد که تا اواسط نیمه اول استقلال در این کار موفق نشان داد اما در نیمه دوم شرایط تاکتیکی‌مان را تغییر دادیم.

در تغییر تاکتیک، بیشتر سعی کردیم حملات‌مان را از جناحین تدارک ببینیم که البته در این بین اگر دفاع راست کامرونی ما شرایط را بهتر درک می‌کرد مطمئناً کار استقلال دشوارتر می‌شد. ضمن آنکه در نیمه دوم امین متوسل‌زاده را به میدان فرستادم که با این کار قصد داشتم تمرکز مدافعان حریف را بر هم بزنم و تا حدود زیادی نیز در این کار موفق بودیم.»

دست‌نشان از تفاوت‌های تیم فیروز کریمی و امیر قلعه‌نویی می‌گوید: «به اعتقاد من تیم قبلی استقلال فانتزی بازی می‌کرد اما تیم قلعه‌نویی، انسجام تیمی بهتری نسبت به تیم کریمی داشت و کاملاً فیزیکی بازی می‌کرد.»

دست‌نشان با اطمینان خاصی از بی‌تأثیر بودن حضور پرتعداد تماشاگران استقلال در دیدار برگشت حرف می‌زند: «استقلال تیم بزرگی است برای این تیم احترام خاصی قائلم اما اگر به جای صد هزار هوادار، صد و بیست هزار هوادار هم به ورزشگاه بیایند تیم ما استقلال را شکست خواهد داد.

ضمن اینکه بازیکنان ما تشنه بزرگ شدن هستند.  آنها این توانایی را دارند. مطمئن باشید آنها اسیر جو ورزشگاه نخواهند شد. کلید قهرمانی پگاه در جام حذفی به اعتقاد من پیروزی در بازی رفت بود که  الان در دست ما است .

به اعتقاد من حضور تماشاگران استقلال بیشتر از میزبان به ما کمک خواهد کرد چون بازیکنان ما جاه‌طلب‌اند و بیشتر تشنه بزرگ شدن و کسب عنوان قهرمانی هستند. بازیکنان ما توان فنی بالایی دارند و جز مسائل تاکتیکی و فنی، مسائل دیگری در این دیدار تأثیرگذار نخواهد بود.»

دست‌نشان مقابل منتقدان خود به سختی واکنش نشان می‌دهد: «متأسفانه برخی از منتقدان من بدون دلیل و مدرک مستند از من انتقاد می‌کنند. آنها به من می‌گویند مربی سنتی،  واقعاً نمی‌دانم با وجود موفقیت‌ها و نتایج اخیر دیگر باید چه کاری  انجام دهم.

می‌خواهم از همه آنها دعوت کنم تا تمرینات ما را ببینند و دیدگاهشان را تعدیل کنند. جدا از بازیکنان، من هم برای این بازی و پیروزی بر حریف انگیزه بالایی دارم. مطمئناً برای تداوم موفقیت‌هایم نمی‌خواهم در گام آخر بازنده باشم.

مطمئناً دست‌نشان با عشق و علاقه‌ای که نسبت به کارش دارد و موفقیت‌هایی که در آینده و از جمله فینال جام حذفی به دست خواهد آورد خیلی چیزها را ثابت خواهد کرد.

به منتقدان خود ثابت خواهم کرد تبدیل به مربی‌ای شده‌ام که حالا دیگر نمی‌توانند  به او بگویند سنتی، بلکه می‌توان بر روی او به عنوان یک مربی حرفه‌ای حساب خاصی باز کرد.

مطمئناً در یک روز بزرگ مثل فینال جام حذفی نشان خواهم داد که دست‌نشان تبدیل به یک مربی بزرگ شده است. مطمئن باشید من از لحاظ تجربه خصوصاً در بعد قهرمانی دچار مشکل نخواهم شد.»

سرمربی موفق پگاه گیلان که این تیم را از خطر سقوط نجات داد و تا یک قدمی قهرمانی جام حذفی هم پیش برده حالا با اعتقاد خاصی از موفقیت تیمش صحبت می‌کند: «برای بازی برگشت دو روز زودتر به تهران می‌آییم.

قصد داریم در وهله اول بازیکنان‌مان با واقعیت‌های این بازی بزرگ آشنا شوند. استقلال تیم بسیار بزرگی است اما با قدرت می‌گویم در این فصل و به لحاظ فنی استقلال حریف تیم ما نیست.»

دست‌نشان در پایان در خصوص تاکتیک اصلی تیم خود در بازی برگشت جام حذفی مقابل استقلال می‌گوید: «من مربی مغروری نیستم و به بیراهه نمی‌روم.

مطمئناً انتخاب سبک و سیستم مناسب یکی از اولویت‌های نخست من خواهد بود. قطعاً در برابر استقلال، بی‌محابا حمله نخواهیم کرد و با استفاده از یک روش مناسب، جام قهرمانی را بالای سر خواهیم برد.»

کد خبر 54589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز