گروه سیاسی: رئیس موقت مجلس شورای اسلامی در واکنش به پیام اخیر پارلمان اروپا که ابراز امیدواری کرده است که مجلس جدید ایران، حقوق بشر را رعایت کند، گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر دست از توطئه و شیطنت بردارند.

علی لاریجانی پنجشنبه شب در قم در سخنانی که ایرنا آن را منتشر کرد، افزود: مبنای اسلام، رعایت حقوق بشر است ولازم نیست پارلمان اروپا به ایران، حقوق بشر بیاموزد. 

وی اضافه کرد: پارلمان اروپا در یک اقدام عجیب ازپارلمان جدید ایران خواست درزمینه دفاع ازحقوق بشر در ایران گام بردارد. این در حالی است که ما به حقوق بشر اسلامی واین منابع غنی که دراختیار داریم، افتخار می‌کنیم.

رئیس کمیته سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماسی تلفنی انتخاب لاریجانی به‌عنوان  رئیس موقت مجلس هشتم را به وی تبریک گفت. 

به گزارش ایسنا، کریستینا گالاش، سخنگوی خاویر سولانا گفت که سولانا با لاریجانی صحبت کرد تا درباره انتخاب وی به‌عنوان رئیس (موقت) مجلس ایران تبریک بگوید.

واحد مرکزی خبر گزارش داد که نبیه بری، رئیس مجلس لبنان هم عصر پنجشنبه در تماس تلفنی با لاریجانی انتخاب وی به‌عنوان رئیس موقت مجلس را تبریک گفت. 

به گزارش مهر، علی بن صالح الصالح، رئیس مجلس شورای بحرین نیز با انتشار بیانیه‌ای انتخاب لاریجانی را به ریاست مجلس تبریک گفت و آن را مایه خشنودی خواند.

کد خبر 53623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز