همشهری آنلاین: اصرار چند باره مجری برنامه گفتگوی ویژه شبکه اول درباره نامزدشدن علی لاریجانی برای ریاست مجلس هشتم سبب نشد، تا این چهره کهنه‌کار عرصه سیاست به پرسش وی پاسخ صریحی دهد.

به گزارش همشهری آنلاین دکتر علی لاریجانی که در طی دو هفته اخیر برای سومین بار پیاپی است که در یک برنامه زنده تلویزیونی شرکت می‌کند در گفتگوی شنبه شب، ۲۱اردیبهشت مراد عنادی، مجری و تحلیل‌گر سیاسی با اشاره به در پیش بودن انتخابات هئیت رئیسه مجلس آتی در پاسخ به این پرسش که آیا انتخاب ۴۵ نفر می‌تواند مقدمه‌ای برای هیئت رئیسه اصلی باشد، بر جدا بودن این دو موضوع از یکدیگر خبر داد و افزود: هرچقدر بتوانیم تنوع ملی و تنوع استانی را در هیئت رئیسه لحاظ کنیم مجلس قوی‌تری خواهیم داشت.

لاریجانی از نمایندگان کنونی مجلس به دلیل داشتن تحصیلات عالی به نیکی یاد کرد و گفت این تخصص می تواند بازوی اجرایی و نظری مطلوبی برای مجلس با شد.

وی با اشاره به این نکته که تجربه زیاد در یک کار می تواند گاه مثبت و گاه منفی باشد افزود: وجه مثبت کار این است که فرد می تواند از تجربه های گذشته خود درس بگیرد و البته یک وجه منفی هم دارد وآن این که به ایده های نو چندان میدان ندهند.

لاریجانی ادامه داد: به نظر من باید به ذهن های تازه  میدان بدهیم و باید ترکیب قدیم و جدید توامان در هیئت رئیسه هم تجلی یابد.

 در ادامه این نشست مجری برنامه از تمایل شخص دکتر لاریجانی برای ریاست مجلس آتی پرسید که وی در پاسخ گفت: من فکر می کنم آنچه اولویت کار است این است که با مردم همسخن بشویم و بدانیم که مسائل اصلی آنها چیست و به جای درگیری های داخلی جریان فکری مجلس ر ا به سمت موضوعات اصلی سوق دهیم که کنترل تورم و رونق دادن به تولید کشور و امنیت اجتماعی و مسائل بین المللی حساس کشور از جمله آنها ست.

در ادامه مجری برنامه ضمن تفکیک مسائل بالا و اشاره به گمانه‌زنی‌های مطبوعات درباره ریاست وی بر مجلس آینده صریح‌تر از لاریجانی خواست که آیا برای ریاست مجلس نامزد می شود یا نه که وی باز هم از پاسخ مستقیم، سرباز زد و گفت: از گذشته این گمانه‌زنی‌ها بود و نمی‌توانیم جلوی این گمانه‌زنی‌ها را بگیریم اما این نکته را هم نباید از خاطر سپرد که مجلس هر راهی را که طی کند باید به افراد و آدم‌ها هم اجازه دهد که راه خود را طی کنند. ضمن آنکه هر انتخابی سبب می‌شود مطالبات خاصی را سامان یافته و به جلو رود.

وی افزود: مردم دوست ندارند در مجلس درگیری‌های تصنعی ایجاد شود و انتظار دارند مجلس و نمایندگان به مسائل اصلی بپردازند.

لاریجانی در پاسخ به این سوال که برخی از رقابت و کشمکش بین شما و آقای حداد عادل سخن گفته‌اند، افزود: من و آقای حداد از دوستان و رفقای قدیم هستیم و بین من و ایشان کشمکشی وجود ندارد اگر چه امکان تفاوت و اختلاف نظروجود دارد.

 وی همچنین مجلس هشتم را در زمینه تخصص منجصر به فرد خواند و گفت: نمایندگان از نظر تخصص در رده خوبی هستند و بعضی از افرادی که سابقه اجرایی خوبی داشتند وارد صحنه شدند که هم برنامه‌ریزی و نظارت مجلس را قوی می کند.

تجربه عملی سبب شده است که پارادایم دهنی مشترکی هم نسبت به مسائل ایجاد شود.

وی در پایان مجلس را قوه مستقل و مادری دانست که به گفته امام خمینی (ره) در راس امور است و همین که طبق قانون هیچ بخشی از کشور ما نمی تواند مجلس ر ا منحل کند از اهمیت آن خبر می دهد.

در این گفتگو لاریجانی همچنین به مباحث بین‌المللی چون تغییر قدرت در روسیه، اوضاع لبنان و خاورمیانه و نیز بسته پیشنهادی کشورهای اروپایی به ایران پرداخت و درباره آنها اظهار نظر کرد.

کد خبر 51470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز