گروه سیاسی: دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران در اظهارنظری تصریح کرد: الگوی جبهه متحد اصولگرایان باید ادامه پیدا کند و ما با همین الگو می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم و در صحنه سیاسی کشور حضور داشته باشیم.

محمدرضا مهدوی کنی طی سخنانی در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: با وجود این‌که تبلیغات منفی از طرف دشمنان نظام بسیار بود،  مشکلات هم بسیار، اما مردم هوشمندانه و آگاهانه در انتخابات حضور یافتند و یک انتخابات آبرومند را برگزار کردند، لذا باید از مردم تقدیر و تشکر کرد.

مرحله دوم

وی با اشاره به اهمیت مرحله‌ دوم انتخابات نیز گفت: باید کاری کرد که در مرحله‌ دوم هم اختلافی نباشد.

مهدوی کنی با بیان این که در دور اول انتخابات به تمام ۳۰ نفر در تهران رای داده است، تاکید کرد: در مرحله دوم هم باید کامل رای داد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز خطاب به کسانی که از مردم رای اعتماد گرفته‌اند،  اظهار داشت: توصیه من به دوستان این است که رقابت حذفی و سلبی را کنار بگذارند و برای حل مشکلات مردم و پاسخگویی به مطالبات بر حق مردم لحظه‌ای را فروگذار نکنند.

وی خاطر نشان کرد: این‌طور نباشد که نماینده‌ای رفت به مجلس،  دیگر کاری با مردم نداشته باشد، باید از نظرات مردم و به‌ویژه نخبگان برای حل مشکلات استفاده کرد،  البته نماینده باید استقلال خود را داشته باشد و به وظایف نمایندگی خود خوب عمل کند.

مهدوی کنی تاکید کرد: مردم مشکل دارند به‌ویژه مشکل گرانی و تورم،  نباید فرافکنی کنیم و مشکلات را به گردن دیگران بیندازیم و همه باید مسئولیت حل مشکلات را بپذیریم.

مهدوی کنی همچنین بدون ذکر نام فرد خاصی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چه خوب است دوستانی که در مظان ریاست مجلس هستند رقابت‌های سلبی و حذفی را کنار بگذارند، با هم رفاقت داشته و با ایثار رفتار کنند که رقابت میان خودی‌ها پسندیده نیست و به ضرر نظام است.

تعامل داریم نه ائتلاف

دبیر کل حزب اعتماد ملی هم در یک نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اخبار مربوط به احتمال نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم گفت: واقعا هنوز در این باره تصمیم نگرفته‌ام.

به گزارش خبرنگار همشهری، مهدی کروبی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به دور اول انتخابات مجلس و اظهار این نکته که بی‌مهری‌هایی در این انتخابات صورت گرفت و گله‌های زیادی هم وجود داشت، تصریح کرد: اما در عین حال ما راهی را که سال‌های طولانی است انتخاب کرده‌ایم ادامه می‌دهیم و موانع و مشکلات و بی‌مهری‌ها ما را از میدان به در نمی‌کند؛ زیرا به سهیم و شریک بودن در انقلاب و کشور معتقد هستیم و با توجه به این که کشور را متعلق به قشر خاص نمی‌دانیم، وظیفه خود می‌دانیم در این انتخابات شرکت کنیم و حضور فعال داشته باشیم.

دبیر کل حزب اعتماد ملی همچنین خاطرنشان کرد: ما با ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تفاهم، تعامل و همکاری داریم،  اما ائتلاف نداریم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره نامه قائم‌مقام حزب اعتماد ملی افزود: برخی کسانی که ما از آنها حمایت می‌کنیم در مجلس ششم من را اذیت می‌کردند،  البته حکومت کردن جز با تحمل و سعه‌صدر امکان‌پذیر نیست؛ اما طبعا باید مرزبندی با دقت بیشتری انجام شود.

حمایت از جبهه متحد

در نشست خبری جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که همزمان با نشست خبری حزب اعتماد ملی برگزار می‌شد هم تاکید شد: جمعیت ایثارگران در دور دوم انتخابات مجلس هشتم از نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان حمایت می‌کند.

به گزارش همشهری،  دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در این نشست گفت: در جبهه متحد اصولگرایان تصمیم گرفته شد که کماکان از نامزدهای جبهه در دور اول حمایت شود و در حوزه‌هایی که رقابت بین اصولگرایان است بنا بر تصمیم شورای مرکزی جبهه متحد،  اصولگرایان را آزاد گذاشته‌ایم.

حسین فدایی همچنین تأکید کرد: پنجشنبه این هفته یک همایش در شهر ری با سخنرانی حدادعادل برگزار می‌شود و یک همایش بزرگ نیز در روز سه شنبه آینده در اسلامشهر برگزار می‌شود.

دبیر کل جمعیت ایثارگران با اشاره به اسامی نامزدهای قطعی افزود: اسامی نامزدها در شورای مرکزی مطرح شده است و همان افرادی هستند که قبلاً در فهرست بودند در حوزه‌هایی که افراد اصولگرا حضور دارند تأکید خاصی نداریم و آنها را آزاد گذاشته‌ایم.

فدایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: اسامی نامزدهای جبهه متحد را در همین هفته اعلام می‌کنیم.

نشست جامعه روحانیت

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی هم در این نشست خبری با تشکر از تمامی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و به ویژه روحانیون که در مرحله اول انتخابات مجلس هشتم از نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان حمایت کردند گفت: از آیت‌الله مهدوی کنی که با موضع‌گیری صریح خود فهرست جبهه متحد را بر سایر فهرست‌ها ترجیح دادند و در مرحله دوم نیز حمایت خود را  از ۱۱ نامزد جبهه متحد اصولگرایان اعلام و از برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست در مدرسه عالی شهید‌مطهری کردند، تقدیر می‌کنیم.

الیاس نادران  ادامه داد:‌ جمعیت ایثارگران در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری کنگره سراسری خود را برگزار خواهد کرد و با توجه به موضوعات سال و انتخابات ریاست‌جمهوری دهم در این کنگره بحث و تبادل نظر خواهد شد.

حضور احتمالی نامزدهای جبهه متحد

با وجود اعلام برگزاری نشستی از سوی مهدوی کنی در روزپنجشنبه توسط نادران،  سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از برگزاری نشستی با حضور اعضای این تشکل، ائمه جماعت تهران و احتمالا نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان خبر داد و اظهار داشت: این نشست به میزبانی جامعه روحانیت مبارز به منظور قدردانی از علما و ائمه جماعت تهران در مرحله اول انتخابات مجلس هشتم و تشویق آنها به حضور در دور دوم انتخابات مجلس ۲۹ فروردین در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار خواهد شد.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه ۲۹ فروردین روز آغاز تبلیغات نامزدها در دور دوم انتخابات مجلس هشتم است، افزود: احتمال دارد در این نشست نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان نیز حضور داشته باشند زیرا این نشست می‌تواند فضایی برای تبلیغات نامزدها هم محسوب شود.

کد خبر 48800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز