چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۳
۰ نفر

گروه سیاسی: علی لاریجانی با کسب اکثریت آرا به‌عنوان رئیس موقت مجلس هشتم، انتخاب شد تا با حضور در این جایگاه و در اولین نطق خود اعلام کند که تلاش خواهد کرد که مجلس هشتم آوردگاه درگیری‌های حزبی نشود تا مجال تفکر کارشناسی پدیدآید.

وی اظهار داشت: حضور با نشاط نمایندگان در ساماندهی مجلس هشتم و نتایج آرای هیات‌رئیسه به‌صورت اولیه بسیار امیدوار‌کننده است و به حیث قانونی پیام مهم‌تری در بطن خود دارد.

رئیس موقت مجلس تصریح کرد: ما این پیام قوی شما را گفتمان مسلط مجلس هشتم تلقی می‌کنیم و براساس سوگند خویش تلاش می‌کنیم که با راهنمایی و حمایت شما نمایندگان ملت زمینه‌های تحقق مدیریت علمی را فراهم کنیم و در جهت فربه ساختن بعد کارشناسی مجلس، حتی‌المقدور از کشمکش‌های حزبی پرهیز کنیم.

وی همچنین با انتقاد از گزارش اخیر البرادعی گفت: توصیه می‌کنیم از پاسکاری مرموزانه دیپلماتیک پرونده هسته‌ای ایران بین آژانس و 1+5 پرهیز کنند و اعلام می‌کنیم، مجلس هشتم اجازه چنین فریب کاری را نخواهد داد.

این گفته علی لاریجانی با فریاد‌الله اکبر نمایندگان همراه شد. لاریجانی تاکید کرد: درصورت ادامه این رفتار، مجلس هشتم با ورود به پرونده، حد و مرزجدیدی برای همکاری با آژانس ایجاد می‌کند.

رئیس موقت مجلس هشتم درادامه سخنان خود که مهر مشروح آن را منتشر کرد افزود: در این گزارش، آژانس اعلام کرده که تمامی مواد هسته‌ای کارخانه غنی‌سازی‌ سوخت و نیز تمامی آبشارهای نصب شده تحت نظارت آژانس قرار دارد وهمچنین هیچ نشانه‌ای گواه بر انجام فعالیت‌های مرتبط با بازفراوری در تاسیسات وجود ندارد، آژانس با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای بر وضعیت کارخانه تولید آب سنگین نظارت دارد و با صراحت بیان داشتند که آژانس هیچ اطلاعاتی در مورد ساخت اجزای  مواد هسته‌ای یک سلاح از سوی ایران در اختیار ندارد.

نقشه راه مجلس

لاریجانی همچنین در ادامه اولین سخنرانی خود در صحن علنی مجلس با استقبال از پیام مقام معظم رهبری و اظهارات رئیس‌جمهوری در روز افتتاح مجلس، تاکید کرد: حکمت‌های ارزنده در پیام رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نقشه راه مجلس هشتم را تصویر کرد.

تعبیر نیکوی ایشان که مجلس نرم افزار حرکت کشور است، جایگاه مجلس هشتم را به‌عنوان مغز متفکر نظام در تئوری‌پردازی و راهبری امور دیوانی کشور تأیید می‌کند.

رئیس موقت مجلس هشتم افزود: همچنین انتظار مقام معظم رهبری در تصویب قوانین کارآمد، شفاف، روزآمد و با دید بلندمدت و معطوف به منابع ملی، مسئولیت ما را در کارشناسی دقیق و استفاده هرچه بیشتر از زمان در جهت فهم و درک دقیق‌تر از شرایط کشور و منافع ملی بیشتر می‌کند، تا طرح‌ها و لوایح را در جهت سند چشم‌انداز با مبانی درست بررسی کنیم.

وی ابراز داشت: با توصیه داهیانه آن حضرت، یعنی تعامل برادرانه با رعایت حقوق قانونی از هر دو سو، این می‌تواند مبنای عمل مجلس هشتم  قرار گیرد و امیدواریم خداوند آنچه حق است در ذهن نمایندگان متبادر کند.

رئیس معنوی

لاریجانی از زحمات دکتر حدادعادل و هیات رئیسه سابق مجلس هفتم سپاسگزاری  و تصریح کرد: حدادعادل به‌عنوان سرمایه ملی، همیشه زینت این مجلس خواهند بود و ریاست معنوی ایشان را قدر می‌نهیم و نظرات و تجربیات ایشان همیشه برای ما راهگشا خواهد بود.

علاقه‌ای به طرح‌های جانبی نداریم

لاریجانی در جمع خبرنگاران مهم‌ترین اولویت مجلس هشتم را ساماندهی اقتصاد کشور خواند و خبر داد که برای شیوه‌های نوین نظارت در مجلس هشتم راهکارهایی اندیشیده خواهد شد. رئیس موقت مجلس هشتم خواسته اصلی مردم ساماندهی به وضعیت اقتصادی کشوراست.

بر این اساس حتما رایزنی‌هایی را با دولت و سایر قوا خواهیم داشت و امیدواریم مجلس هشتم در سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور، مجلسی پرتحرک باشد. وی افزود: ما علاقه‌ای به طرح‌ها و لوایحی که مسایل جانبی را دنبال می‌کند، نداریم و هدفمان دنبال کردن خواسته‌های اصلی مردم است.

کد خبر 53478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز