گروه سیاسی: سرپرست وزارت کشور که بیش از ۳ ماه نمی‌تواند عنوان سرپرستی را به همراه داشته باشد، در سخنانی خبر از بررسی بازنگری در ساختار و تشکیلات وزارت کشور داد.

سیدمهدی هاشمی که در حاشیه دیدار رئیس جمهوری و هیأت دولت با مردم در ساختمان وزارت کشور سخن می‌گفت و پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور هم خبر آن را منتشر کرد، درباره تغییر و تحولات مورد نظر در مجموعه وزارت کشور، با اشاره به اینکه در ۲ بخش ساختاری، تشکیلاتی و نیروی انسانی کارهای عقب مانده‌ای داریم، گفت: در بخش ساختار و تشکیلات باز نگری‌هایی در حال انجام است و امیدوارم برای چند روز آینده خبرهای آن را به مردم اطلاع دهیم.

هاشمی که از ابتدا جزو چهره‌های نزدیک به رئیس‌جمهوری بوده است، تاریخ در دستور کار قرار گرفتن و بررسی این بازنگری‌ها را به بیش از یک‌سال پیش ارجاع داد؛ یعنی زمانی که وی تنها معاون عمرانی وزیر کشور بود.

وی همچنین اظهار داشت: این تغییرات مراحل خود را پشت سر گذاشته است اما به دلایلی اجرای آن به تاخیر افتاده بود و بازنگری مجدد آن در این هفته انجام شد.

اعلام بازنگری مجدد بحث تغییرات در ساختار و نیروی انسانی مجموعه‌ای که به گفته وزیر سابق کشور، ثلث مدیریت کشور را در اختیار دارد، آن هم تنها به فاصله یک هفته از زمان معارفه سرپرست جدید، نشان از اهمیت این موضوع برای دولت نهم دارد و شاید خودداری پورمحمدی از اجرای این تغییرات موجب تغییروی شده باشد؛ چیزی که تا امروز هیچ یک از مقام‌های ارشد دولتی از جمله رئیس جمهوری و دیگران حاضر به اظهارنظر صریح درباره آن نشده‌اند.

ابلاغ بازنگری

رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت که هنوز بسیاری آن رابا نام ستاد تبصره ۱۳ می‌شناسند و سیدمهدی هاشمی البته آن را شغل نمی‌داند، از آماده شدن مراحل نهایی بازنگری مذکور خبر داده و تاکید کرد که این بازنگری‌ها، در یک هفته تا ۱۰ روز آینده ابلاغ خواهد شد.

هاشمی با اشاره به اینکه بخش نخست این تغییر و تحولات تشکیلاتی در سطح وزارتخانه و استانداری‌ها صورت می‌گیرد، گفت: به‌طور مثال در پست‌های سازمانی و مجموعه معاونت‌ها، برخی ادغام‌ها یا تغییرات را داریم.

وی با اشاره به اینکه این تغییرات شامل حال معاونت سیاسی وزارت کشور نخواهد شد، ادامه داد: در استانداری‌ها پست‌های معاونت‌ها حذف و اضافه خواهد شد.

اظهارات سرپرست وزیر کشور در حالی مطرح می‌شود که وی چهارشنبه گذشته در جمع خبرنگاران گفته‌ بود که اولویت من، تغییر استانداران یا فرمانداران نیست.

کد خبر 52943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز