چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: به گفته منابع محلی، افراد مسلح دو امدادرسان ایتالیایی و همکار محلی آنها را صبح امروز (چهارشنبه اول خرداد) در جنوب سومالی ربودند.

خبرگزاری آلمان از موگادیشو گزارش داد، شش مرد مسلح در ساعات اولیه صبح به هتل این امدادرسانان در شهر اودگل (Awdegle)، در ۶۵ کیلومتری جنوب موگادیشو پایتخت سومالی حمله کردند.

محمد حسن حقی، یکی از ریش‌سفیدان شهر به این خبرگزاری گفت: «من برای پنج دقیقه صدای شلیک گلوله را شنیدم. وقتی به سوی محل دویدم، ایتالیایی‌ها و همکارشان را دیدم که چشم‌بسته در کنار افراد مسلح راه می‌رفتند.»

این دو تبعه ایتالیا با سازمان کوپرازیون ایتالیانا نورد – زود (CINS) و در امور پروژه‌های توسعه کشاورزی همکاری می‌کردند.

به گفته محلی‌ها، ماه گذشته نیز تلاشی برای ربودن این کارمندان صورت گرفته بود. دو محافظ شخصی و یکی از مهاجمان در این تلاش ناکام کشته شدند. کارمندان امدادرسان با مخاطرات فزاینده‌ای در این کشور بحران‌زده شرق آفریقا مواجهند.

دو راننده برنامه جهانی غذا (WFP) و یک امدادرسان آمریکایی در سال جاری میلادی کشته شده‌اند، در همین حال اتباع آلمان، اسپانیا و انگلیس نیز ربوده شده‌اند.

گروه شبه نظامی الشباب، شاخه نظامی اتحاد محاکم اسلامی پس از حمله هوایی آمریکا در اوایل ماه مه که موجب مرگ رهبرشان آدن هاشی آیرو شد، قسم خود حملاتش علیه خارجیان را تشدید کند.[حمله جنگنده‌های امریکایی به مرکز سومالی]

اعتقاد بر آن بود که آیرو فرمانده ارشد القاعده در این کشور است.

اتحاد محاکم اسلامی در سال ۲۰۰۶ به مدت شش ماه کنترل موگادیشو را در دست داشت، اما سرانجام نیروهای دولتی و اتیوپیایی آنها را بیرون راندند که موجب درگیری‌هایی شد.

سومالی از زمان سرنگونی محمد سعید بار، دیکتاتور در سال ۱۹۹۱ در هرج و مرج به سر می‌برد.

کد خبر 52589

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز