چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ابراهیم جعفری، نخست‌وزیر سابق عراق که به ایران سفر کرده است چهارشنبه (۲۱ فروردین) با منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایرنا، منوچهر متکی در این دیدار گفت: سیاست آمریکا در خاورمیانه مبتنی بر ادامه بحران و ناامنی است.

متکی افزود:حضور آمریکا درخاورمیانه به ویژه عراق و افغانستان، زمینه ساز ادامه ناامنی و بحران‌های منطقه‌ای می‌باشد زیرا این کشور توان مدیریت صحیح بحران‌ها را ندارد.

وی اظهار داشت: مردم عراق با شعف فراوان، آثار دیکتاتوری رژیم بعثی را در کشورشان از بین بردند و انتظار دارند با اداره اموربه دست خودشان، شاهد عراقی آزاد، آباد و بدور از سلطه بیگانگان باشند.

وزیر امور خارجه ایران با اعلام حمایت از دولت عراق و تلاش برای ایجاد تفاهم میان مردم این کشور گفت: آمریکا باید برای خروج نیروهایش از عراق، یک برنامه زمان بندی ارایه کند.

متکی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان همکاری در بخش اقتصادی و صنعتی افزود: اجرایی کردن طرح‌های همکاری اقتصادی و صنعتی بین دو کشور، می‌تواند برای مردم ایران و عراق مفید باشد.

نخست وزیر سابق عراق نیز در این دیدار با تحسین برانگیز خواندن نقش سازنده ایران در حل و فصل بحران‌ها به ویژه در منطقه خاورمیانه، از اهتمام ایران نسبت به امورعراق، قدردانی کرد.

جعفری، تلاش‌هایی را که به منظور جدا کردن مردم عراق از دولت این کشور صورت می‌گیرد، محکوم کرد و اظهار امیدواری کرد که با تلاش مردم عراق و حمایت‌های ایران، توطئه‌های دشمنان خنثی گردد.

کد خبر 48240

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز