گروه سیاسی: نشست مشترک هیأت‌های ایرانی و عراقی در مورد اجرایی کردن مفاد قرارداد 1975 الجزایر روز سه شنبه 30 بهمن با سخنرانی محمدرضا باقری، معاون عربی- آفریقایی وزارت امور خارجه‌ آغاز شد و روز چهارشنبه به پایان می‌رسد.

به گزارش همشهری، نشست مذکور به منظور پیگیری مکانیسم‌های مرزی میان دو کشور بر اساس توافقنامه 1975 الجزایر و موضوعاتی مانند لایروبی اروندرود و ایجاد دفاتر مشترک همکاری‌های مرزی برگزار می‌شود و هیچ‌گونه بازنگری در معاهده در این جلسات مدنظر نیست.

همچنین ایسنا گزارش داد که ریاست هیأت ایرانی در این جلسه را حسین پناهی‌آذر، مدیرکل امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه و ریاست هیأت عراقی را نیز محمد حاجی حمود، معاون وزیر امور خارجه‌ عراق بر عهده دارند.

از سوی دیگر معاون وزیر امور خارجه عراق در حاشیه این جلسه در دیدار معاون عربی- آفریقایی وزارت امور خارجه روابط رو به گسترش دو کشور در کلیه سطوح سیاسی و اقتصادی و زمینه‌های جدید مناسبات را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار داد.

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، طرفین در این دیدار بر  رفع کلیه مشکلات موجود در مرزها، فعال‌کردن مجدد شیوه‌های فنی-اجرایی پیش‌بینی شده در عهدنامه الجزایر مبنی بر تعیین مرزها و حسن همجواری بین ایران و عراق منعقدشده در 23 خرداد 1354 و پروتکل‌های ضمیمه و موافقت‌نامه‌های تکمیلی آن تأکید کردند.

کد خبر 44787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز