یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه گفت: رهبران عربی از بررسی پرونده لبنان در شرایطی که این کشور از حضور در کنفرانس سران عرب سر باز زده است، خودداری کردند.

به گزارش پرس.تی.وی از بیروت، ولید المعلم در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود به همراه عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب در پایان اجلاس سران کشورهای عربی گفت: «حل و فصل مشکلات لبنان تنها به دست خود لبنانی‌ها است و هیچکس نمی‌تواند به جای لبنانی‌ها تصمیم بگیرد».

وی افزود: «تلاش‌های سوریه و عربستان در پشت سر عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب به حل بحران لبنان کمک کرده و لبنانی‌ها را تشویق به گفتگو می‌کند».

ولید المعلم از موضعگیری جناح اکثریت در لبنان در قبال ابتکارعمل عربی انتقاد کرده و گفت: «اولویت دادن به انتخاب رییس‌جمهور پیش از تشکیل دولت وحدت ملی در واقع به مفهوم خروج از ابتکارعمل عربی است».

وی افزود: «متاسفیم که برای هیچ کنفرانسی به اندازه کنفرانس دمشق تاکنون پیش‌‌بینی نشده بود که با شکست مواجه می‌شود و ما شاهد دو دستگی عربی نیز بودیم. تنها برقراری کنفرانس در موعد مقرر آن و در دمشق با توجه به فشارهای اعمال شده نوعی موفقیت است و ما در این کنفرانس شاهد حضور تعداد زیادی از رهبران عربی نیز بودیم».

وی پیرامون اظهارات روز گذشته سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان گفت: «ما با آنچه که الفیصل گفت موافق نیستیم. روابط میان دو کشور نیاز به تلاش دارد و نزدیکی عربستان و سوریه در حل مشکلات موجود کمک بسزایی خواهد کرد».

کد خبر 47331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز