یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

داریوش کاردان: می‌گویند نباید کسی را به کاری که بدان راغب نیست مجبور کرد.

مثال‌های زیادی هم هست، مثلا کسی که معلمی را دوست ندارد نباید معلم شود حتی اگر بلد باشد و کسی که معلمی را دوست دارد باید معلم شود حتی اگر بلد نباشد. همچنین است در همه کار‌ها از جمله شاعری، مدیریت، ریاست، نویسندگی، فوتبا لندگی، مربی‌گری، مجری‌گری، کارگر‌ی، سفال‌گری و خیلی گری‌های د یگر! و ایضا نماینده‌گری یا نمایندگی.

باور کنید من نگران کسانی هستم که علی‌رغم میل باطنی و فقط به حکم وظیفه و« فقط تر» برای خدمت با هزار مکافات ثبت نام کرده‌اند و حالا باید با دو هزار مکافات تبلیغات هم بکنند!
تهمت ممنوع! افترا ممنوع! تخریب شخصیت رقیبان ممنوع! (فحش و ناسزا هم که قبلا ممنوع بوده است!) و حتی عکس هم ممنوع! فقط می‌ماند شام و ناهار دادن که هم سخت است و هم گران تمام شده و از مایه ضرر می‌کند، به‌خصوص اگر قرضی باشد و درصورت انتخاب نشدن موجب درد‌های مفصلی و اندوه استخوان فیبولا می‌شود.

و اما چون من همیشه برای کلیه مشکلات راه حل مناسب دارم، در این ماجرا هم چند راهکار و پیشنهاد ارائه می‌دهم که خالی از خلل نیست.

کسانی که بسیار مایل بودند رقیب را به باد کتک و ناسزا و تهمت و افترا بگیرند باید در یک عمل انتحاری شروع کنند به کتک زدن دوستان و تعریفات از رقیبان یا گروه مخالف و آنقدر مبالغه کنند که خود مردم بفهمند ماجرا خالی‌بندی است و پی به اصل موضوع ببرند.

 کسانی که مایل بودند از عکس خود برای تبلیغات استفاده کنند، با توجه به ممنوع شدن می‌توانند عکس رقیبان را بچسبانند و از رقیبان نیز بخواهند که مقابله به مثل کرده، عکس اینوری‌ها را بچسبانند.

 اگر به توافق نرسیدند عکس رودخانه، ماهی در تنگ بلور، ماهی سفید؛ سرخو، ماهی حلوا، کنسرو ماهی، خوراک لوبیا، سفره هفت سین یا مناظر و کوهپایه‌های زیبای خودمان،  فلفل دلمه‌ای، انبر دست، کلم قمری، آچار تخت و دوسررینگی، سیر ترشی، رودخانه‌ها و دشت‌ها و حتی از تصاویر آثار باستانی به‌خصوص تخت جمشید بچسبانند که این روز‌ها مد شده است. به هر حال بچسبانند هر چه بادا باد.

اگر خدای نکرده چاپ زندگی‌نامه هم ممنوع شد می‌توانند زندگی نامه رستم، سعدی، گردآفرید، حافظ، یا صلاح الدین ایوبی را چاپ کنند و زیرش بنویسند:

من آنم که سعدی گلستان نوشت

من آنم کـه رستـم بود پهلوان

زیاده عرضی نیست برای همه داوطلبانی که از راه‌های دور و نزدیک قدم رنجه کردند و قدما، مالا و قلما زحمت کشیدند و همچنین مربی تیم ملی آرزوی توفیق و برای بازماندگان صبر جمیل و ابورجزیل مسئلت دارم. باقی بقایتان، جانم فدایتان

کد خبر 46073

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز