سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزانه 11 فیلم و مجموعه تلویزیونی در نوروز 87 از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد

معاون سیمای رسانه ملی گفت: در نوروز 87 روزانه 11 فیلم و مجموعه تلویزیونی از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد و برنامه پخش برنامه‌های نمایشی در شبکه‌های مختلف به گونه‌ای تنظیم شده است که زمان پخش این برنامه‌ها هم پوشانی ندارد.

به گزارش واحد مرکزی، خبرمرتضی میرباقری در نشستی خبری که امروز در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد افزود : در برنامه های نوروزی 25 فیلم سینمایی ویژه کودک و نوجوان پخش خواهد شد علاوه بر این که این گروه سنی از 8 تا ساعت 19 می توانند ویژه برنامه های خود را در یکی از شبکه های سیما مشاهده کنند.

وی درباره تکرار برنامه ها برای آن دسته از بینندگانی که موفق به دیدن پخش اول آن نشده اند گفت: براساس نظر سنجی صورت گرفته بینندگان تکرار برنامه ها در ایام نوروز به همان میزان مخاطبان برنامه های پخش اول است که برای این منظور نیز طراحی های لازم صورت گرفته است و بخشی از فیلم ها و سریال های روزانه، تکرار روز قبل خواهد بود.

وی افزود: فیلم‌های سینمایی شبکه چهارم سیما همراه با نقد و همزمان با پخش فیلم‌های سینمایی شبکه دوم نیز مسابقه برگزار و جوایزی به برندگان اهدا خواهد شد.

معاون سیمای رسانه ملی گفت: بر اساس طرحی که امسال در خصوص سریال های نوروزی به شبکه های مختلف ابلاغ شد فقط سریال هایی مجوز پخش را دریافت خواهند کرد که تا 20 اسفند به مرحله تدوین رسیده و 10 قسمت آن نیز در اختیار گروه های فیلم و سریال شبکه ها قرار گرفته باشد.

معاون سیمای رسانه ملی درباره نسبت پخش فیلم های ایرانی و خارجی در نوروز نیز گفت : فیلم های ایرانی در نظر گرفته شده برای نوروز پنجاه درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و 40 درصد فیلم های مورد نظر برای پخش در نوروز ایرانی خواهد بود.

میرباقری در خصوص پخش مجموعه های تلویزیونی از شبکه های مختلف سیما در نوروز گفت: مجموعه های تلویزیونی پیامک از دیار باقی از شبکه یک ، نشانی از شبکه دو، مرد هزار چهره از شبکه سه و قرارگاه مسکونی از شبکه پنج پخش خواهد شد.

وی همچنین افزود : 300 برنامه مستند در حوزه های مختلف برای نوروز در نظر گرفته شده است که نیمی از آنها تولید داخل و نیمی مستند خارجی خواهد بود.

معاون سیمای رسانه ملی افزود : علاقه مندان به برنامه های مستند می توانند هر روز 20 برنامه مستند را از شبکه های مختلف ببینند. وی افزود:رویکرد رسانه ملی در برنامه های نوروزی به ترتیب رویکرد تفریحی، آموزشی و ارشادی خواهد بود.

میرباقری گفت : برای شبکه آموزش برنامه هایی برای افرادی که در آستانه آزمون سراسری قرار دارند شامل مرور درس های دبستان، راهنمایی و دبیرستان و همچنین درس های پیش دانشگاهی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تقارن هفته وحدت با ایام نوروز گفت :علاوه بر پخش برنامه هایی در این خصوص در شبکه های مختلف ، برنامه های ویژه ای نیز در زمینه هفته وحدت از شبکه قران سیما پخش خواهد شد.

میرباقری در خصوص ساخت تله فیلم نیز گفت: امسال 150 تله فیلم تولید شد که تعدادی از این تله فیلمها در نوروز پخش خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ورود برخی مدیران صدا و سیما در حوزه تهیه کنندگی و کارگردانی مجموعه های تلویزیونی گفت: ورود مدیران رسانه ملی در این عرصه ها خلاف است و صدا و سیما به هیچ مدیری اجازه وارد شدن به این حوزه را نمی دهد.

معاون سیمای رسانه ملی افزود: تنها در یک مورد تهیه کنندگی مجموعه تلویزیونی در چشم باد به دلایلی به مسئول گروه حماسه و دفاع مقدس واگذار شد که این مورد از مصادیق ورود مدیران به عرصه تهیه کنندگی نیست بلکه با تشخیص سازمان به این فرد ماموریتی محول شد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص سفارش دادن چند مجموعه تلویزیونی به یک کارگردان نیز این موضوع را رد کرد و گفت : هیچ کارگردان یا تهیه کننده ای در زمان تولید یک اثر مجاز نیست سفارش تولید مجموعه ای دیگر را بر عهده بگیرد .

میرباقری افزود : کارگردانی با توجه به امکاناتی که در اختیار داشت چند فیلمنامه را به حوزه های مختلف داده بود که البته این نیز در صدا و سیما روال نیست .

خبرنگاری درخصوص پایین بودن کیفیت تله فیلم های تولیدی صدا و سیما پرسید و معاون سیما رسانه ملی پاسخ داد: گروهی متشکل از افراد متخصص در اداره طرح و برنامه معاونت سیما مسئول تجزیه و تحلیل این فیلم ها هستند و شاخص های بدست آمده را به گروه های فیلم و سریال شبکه ها ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه امسال 150 تله فیلم تولید شد گفت: سقف بودجه ای برای تولید این فیلم ها وجود ندارد و به هر تعداد فیلمی که تولید شود با لحاظ کردن کیفیت آن بودجه اختصاص می یابد.

معاون سیمای رسانه ملی در پاسخ انتقادی درباره حضور نیافتن چهره‌های برجسته سینما در مجموعه‌های تلویزیونی گفت: رویکرد صدا و سیما رویکرد گیشه نیست و استقبال بینندگان از بسیاری از مجموعه های پر مخاطب نیز به خاطر چهره های شاخص آن نبوده است.

وی افزود : بسیاری از بازیگران برجسته برای حضور در مجموعه‌های تلویزیونی مناسبتی اعلام آمادگی می‌کنند بدون اینکه نرخی را مشخص کنند.

کد خبر 45812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز