مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۶:۱۸
۰ نفر

عملیات عمرانی بزرگ‌ترین و دومین تونل هوشمند تهران در آذرماه سال جاری آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار همشهری مجری پروژه تونل توحید با اعلام این خبر گفت: عملیات عمرانی تونل توحید پس از مشخص شدن پیمانکار و رفع مشکلات مالی و معارضین ملکی و تأسیساتی با تأخیر چندماهه از آذرماه امسال آغاز خواهد شد.

تقی عباسی با اشاره به نحوه طرح و اجرا در احداث تونل توحید گفت: با توجه به تجربه تونل رسالت و کار سنگینی که در جریان آن انجام شد، هم اکنون شیوه پویاتری در احداث تونل توحید اتخاذ کرده‌ایم.

مجری پروژه تونل توحید با اشاره به گستردگی میزان کار این تونل نسبت به تونل رسالت افزود: این تونل از زیر دو خط مترو خواهد گذشت و عملیات احداث آن در حدود ۲۸ ماه خواهد بود. در واقع بعد از آغاز عملیات احداث تونل توحید، پس از ۲۸ ماه دومین تونل هوشمند پایتخت در فروردین ۸۸ به بهره برداری خواهد رسید.

عباسی با اعلام مشخص شدن محل تجهیز کارگاه تونل توحید گفت: با توجه به تجربه بسیار ارزشمند احداث تونل رسالت، هم اکنون تمهیدات بسیاری را پیش بینی کرده‌ایم تا اگر بتوانیم، در زمانی کوتاه تر از زمان مقرر تونل توحید را بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به رفع مشکلات مالی برای آغاز عملیات عمرانی پروژه توحید،  اظهار داشت:  پیش بینی اولیه ما برای احداث تونل توحید تقریبی است، اما براساس هزینه‌های انجام شده در تونل رسالت، با توجه به گستردگی کار تونل توحید، مبلغی در حدود ۱۳۰ الی ۱۵۰ میلیارد تومان برای ساخت این پروژه پیش بینی می‌شود.

تقی عباسی از کاهش قابل توجه بار ترافیکی بزرگراه چمران و نواب پس از بهره برداری از این تونل خبر داد و افزود: هم اکنون در بزرگراه چمران حدفاصل خیابان باقرخان و همچنین در بزرگراه نواب، تا بعد از خیابان آذربایجان، شاهد ترافیک سنگینی هستیم که پیش بینی می‌شود با احداث این تونل، بار ترافیکی این قسمت از شهر که در محدوده غربی پایتخت تأثیرگذار است شاهد تغییری اساسی شود.

مجری پروژه تونل توحید در خصوص مشخصات دومین تونل هوشمند پایتخت گفت: تونل توحید حدفاصل خیابان باقرخان در بزرگراه چمران تا بعد از خیابان آذربایجان در بزرگراه نواب به طول ۲۲۰۰ متر، با ۲ باند رفت و برگشت خواهد بود و در داخل این تونل سیستم تهویه هوا، روشنایی، سیستم اطفاء حریق و دوربین های کنترل ترافیک، سیستم تصویری و صوتی نصب خواهد شد.

کد خبر 4533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز