دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران کلنگ احداث بزرگترین تونل شهری کشور را صبح دوشنبه 3 اردیبهشت بر زمین زد.

دکتر قالیباف، شهردار تهران در این مراسم با بیان اینکه در این حوزه باید به اقدامات دیگر کشورها و کشورهای رقیب نگاه کنیم، گفت: روزی که وارد شهرداری شدم در بحث احداث تونل نگرانی بسیاری در مجموعه وجود داشت که امروز این نگرانی کمتر شده در حالی که دیگر کشورها تونل های 60 کیلومتری می سازند و ما نباید درساخت تونل هایی با طول کمتر نگرانی داشته باشیم.

وی افزود: به تمامی شهروندان تهرانی قول می‌دهم که مجموعه مدیریت شهری و همه دست اندرکاران ساخت این تونل با تمام تلاش این پروژه را در زمان بندی تعیین شده به اتمام برسانند.

به گفته قالیباف تا پایان سال جاری تمام پروژه‌های نیمه تمام شهر به اتمام خواهد رسید.

در ادامه مراسم مهندس احمد دنیامالی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره مشخصات و مزایای این پروژه گفت: این تونل حدفاصل خیابان باقرخان در بزرگراه چمران تا بعد از خیابان آذربایجان در بزرگراه نواب با 3 خط عبوری خودرو و دو مسیر عابر پیاده همراه با حاشیه ایمنی در طرفین ساخته خواهد شد و با ساخت آن دسترسی شهروندان تهرانی به بزرگراه آزادگان، جاده قدیم تهران،‌ جاده قدیم قم، آزاد راه ساوه، جاده بهشت زهرا،‌ فرودگاه بین‌المللی امام خمینی آسان‌تر خواهد شد.

وی افزود: کاهش ترافیک محور بزرگراه چمران، نواب، خیابان های آزادی، محورهای میدان جمهوری و خیابان های جانبی محدوده طرح، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و صوتی، کاهش زمان سفرهای درون شهری و ترافیک عبوری از دیگر مزایای این پروژه خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همچنین با ساخت این تونل عظیم تقاطع‌های میدان توحید، خیابان آزادی، خیابان ارومیه و میدان جمهوری حذف خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران دنیا مالی هزینه اجرای این طرح را حدود 1500 میلیارد ریال دانست و گفت: امیدواریم اجرای عملیات پروژه بدون زمان لازم جهت رفع معارضین 27 ماه به طول بیانجامد.

شهردار تهران در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی تونل توحید در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره استعفای وی از سمتش، گفت: فکر کنم از زیر کار شانه خالی کردن کار درستی نیست. من هستم و کارم را انجام می دهم و در این زمینه شورا می‌تواند تصمیم بگیرد که من باشم یا نباشم.

دکتر محمد باقر قالیباف در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که از وی پرسید: شنیده شده تعدادی از اعضای موثر شورای شهر پیشنهاد داده‌اند که اگر شما کاندیدای ریاست جمهوری نشوید شهردار باقی می‌مانید.  نظر شما در این رابطه چیست در پاسخ گفت: چنین مباحثی نبوده و  این موضوع تنها در محافل سیاسی و خبری مطرح شده است. همانطور که قبلا گفتم یکی از مهمترین وظایف شورای اسلامی شهر انتخاب شهردار است که طبیعا اعضای شورا در این زمینه برنامه ریزی کرده اند و شهردار را انتخاب می کنند، اگر قرار شد شهردار بمانم در خدمت شورا و شهر هستم.

شهردار تهران همچنین درباره بحث تخلف 330 میلیاردی در شهرداری که از سوی یکی از روزنامه‌های صبح به نقل از دو تن از اعضای شورا مطرح شده بود ، گفت: هر بحثی که مربوط به شورای شهر است باید از سوی مهندس چمران، رئیس و سخنگوی شورا اعلام شود و من این موضوع را تکذیب می‌کنم و چنین چیزی وجود ندارد.

وی افزود: بحثی که مطرح شده این است که آیا کمیسیون ویژه قانونی است یا خیر که حتما قانونی است و این را حتما خود اعضای شورا هم  می دانند. اگر موردی هم باشد ممکن است در محاسبات اشتباهی رخ داده باشد و ممکن است در هر دستگاهی  چنین اشتباهی پیش بیاید اما در مجموع در آنجا تخلف صورت نگرفته است.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه مشکل پارکینگ همچنان در شهر تهران وجود دارد گفت: در سال گذشته بیش از 4 هزار پارکینگ در شهر به بهره‌برداری رسید و در سال جاری هم این کار از اولویت های کاری ماست اما استفاده از پارکینگ‌های طبقاتی و عمومی هنوز به صورت یک فرهنگ در نیامده که باید به فرهنگ سازی در این زمینه توجه شود.

وی سپس به پروژه تونل توحید اشاره کرد و گفت: این پروژه یکی از مهمترین و بزرگترین پروژه های شهر تهران است که می تواند نقش موثری در رفت و آمدهای شهری و همچنین ترافیک ایفا کند .

به گفته قالیباف تابلوی روز شمار پروژه تونل توحید تا پایان اردیبهشت ماه نصب خواهد شد و این پروژه بعد از 27 ماه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

شهردار تهران در پایان گفت: هم اکنون فعالیت بر روی همه پروژه های نیمه تمام شهر تهران ادامه دارد و تا پایان امسال همه این پروژه ها به اتمام خواهد رسید  این در حالی است که پروژه های جدید و مهمی مثل بزرگراه آسیا را هم آغاز خواهیم کرد.

کد خبر 20287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز