دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

همشهری امارات: « تا دیروز هم باز با ما مکاتبه داشتند. کلمنته هم از دست آقایان مسئول فدراسیون فوتبال ایران کلافه شده است.»

عباس نبوی مدیر برنامه های خاویر کلمنته یکشنبه شب و در شرایطی که فدراسیون ایران در حال انتخاب قطعی سرمربی ایرانی برای تیم ملی ست از ارسال نامه ای از سوی فدراسیون ایران به کلمنته خبر داد که در آن از این مربی خواسته شده بود با پذیرش شرایط فدراسیون ایران، قرارداد همکاری دوباره ای میان دو طرف امضا شود.

درخواستی که البته باری دیگر از سوی مربی اسپانیایی رد شد. در نامه دوباره فدراسیون ایران از این مربی خواسته شده بود تا با بندی از قرارداد که او را مکلف به پذیرش سالی یک ماه مرخصی سالانه داشته باشد، می کرد را امضا کند.

بندی از قرارداد که سرانجام هم کلمنته حاضر به قبول آن نشد؛« دلیلی برای پذیرش این شرایط نیست چون ما پیش از این بر سر تمام مسائل مربوط به قراردادمان با هم توافق کرده بودیم.» این جمله را کلمنته در پاسخ به پیشنهاد مجدد طرف ایرانی گفته است.

مرد اسپانیایی معتقد است درحالی که در پیش قرارداد منعقده در بیلبائو ، ناصر شفق به عنوان نماینده تام الاختیار فدراسیون ایران پای قراردادی را امضا کرده که تمام نکات مربوط به اقامت این مربی در آن به وضوح توضیح داده شده و نیازی به تغییر بندها نیست.

در این قرارداد که در ابتدای آن آمده است، پیش قراردادی رسمی که پس از بازدید کلمنته از اماکن ورزشی ایران و امضای او رسمیت خواهد یافت ، در بند هشتم قرارداد آمده که مرد اسپانیایی سالی دوبار از سوی فدراسیون ایران می تواند به مرخصی برود. در بند دهم همین قرارداد هم ذکر شده که غیر از دو مرخصی یاد شده ، کلمنته تنها با اجازه شخص رئیس فدراسیون فوتبال ایران ، می تواند تهران را ترک کند.

دو بندی که نبوی معتقد است با توجه به قوانین فیفا که مربیان ملی را مکلف به سالی 210 روز خدمت می کند، کافی ست که نتوان کلمنته را مربی پروازی نامید. این قرارداد را شفق در بیلبائو امضا کرد.

پس از آن هم در تهران بار دیگر رئیس فدراسیون ایران پای قراردادی 6 نسخه ای را امضا کرد که همه این شرایط بار دیگر در آن آمده بود.

قراردادی که البته باز هم کلمنته از امضای آن در تهران طفره رفت. او سه روز بعد این قرارداد را در اسپانیا امضا کرد و برای فدراسیون ایران فرستاد و تازه از اینجا بود که حسن غفاری مسئول روابط بین الملل فدراسیون ایران به دو بند از قرارداد ایراد گرفت و از فدراسیون خواست متن قرارداد اصلاح شود. اصلاحی که کلمنته آن را نپذیرفت و همه چیز به هم ریخت؛

« این اصلاً یک اتفاق نادر است. مگر این آقایان در تمام طول مذاکرات این قرارداد را نخوانده بودند؟ چطور پس از امضای قرارداد به این فکر افتادند تا همه چیز را عوض کنند. متاسفانه همه مشکلات حاصل از عدم اطلاعات کافی مسئولان فدراسیون ایران است. این اتفاق باعث می شود تا ما بتوانیم از فدراسیون ایران شکایت کنیم. با امضای کلمنته قرارداد دو طرف رسمیت پیدا کرده بود و حالا با شکایت کلمنته ، او می تواند غرامت سنگینی را از فدراسیون ایران بگیرد.»

کد خبر 45235

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز