چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

حسن حیدری: فوتبال ایران جمعه [سی‌ام شهریور] شاهد یک روز باشکوه در پایتخت فرهنگی جهان اسلام خواهد بود.

دیدار برگشت فینال جام حذفی بین تیم‌های سپاهان و پرسپولیس فردا [سی‌ام شهریور] در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می‌شود تا با شناخت قهرمان این جام نماینده دوم ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شود.

 اصفهانی‌ها برای هرچه بهتر برگزار کردن این فینال تمامی تلاش خود را به کار بسته‌اند.  پرسپولیس که در بازی رفت مقابل سپاهان با تساوی یک بر یک متوقف شد در بازی برگشت کار سختی را درپیش دارد.

سپاهان بدون درگیر بودن با مسائل حاشیه‌ای بعد از تساوی در هفته جاری مقابل راه‌آهن تمام انرژی خود را برای این بازی ذخیره کرده است. سپاهانی‌ها این فصل با بوناچیچ در جاده موفقیت گام‌برمی‌دارند و با اندیشه فتح جام حذفی به دروازه‌های حضور در آسیا نیز نزدیک می‌شوند. سپاهانی‌ها در چند سال اخیر دو بار حضور در این جام را پشتوانه خود دارند.

برای پرسپولیس این بازی می‌تواند راهی باشد برای فرار از تمامی بحران‌های خودساخته تا نه‌تنها با فتح جام ناکامی‌های سال‌های اخیر را جبران کند بلکه پل دوباره آشتی بین آنها و تماشاگران پرشمارش باشد که به‌تازگی از بازی‌های این تیم لذت  نمی برند.

اگر خبرهایی که از اردوی پرسپولیس به گوش می‌رسد رنگ واقعیت به خود گیرد و کریم باقری و مهرداد اولادی در ترکیب اصلی این تیم مقابل سپاهان قرار گیرند، قطعا شما تیم متحول‌شده‌ای را در بازی فردا خواهید دید.

 البته با رفع مصدومیت بادامکی و معدنچی مجموعه این تیم کامل‌تر خواهد شد تا بدون نقص و با یک ترکیب ایده‌آل به میدان برود. حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا اعتبار ویژه‌ای به مسابقات فصل آینده این بازی‌ها خواهد داد.

داوری این بازی حساس برعهده مسعود مرادی داور برجسته کشور است تا او در آزمونی بزرگ بار دیگر شایستگی‌های خود را در امر داوری به اثبات برساند.

 هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر از امروز آغاز می‌شود. استقلال تهران امروز در آزادی به مصاف فجر سپاسی می‌رود. این تیم در حال حاضر با دو پیروزی متوالی با 6 امتیاز با تفاضل گل کمتر در مکان دوم جدول ایستاده است.

 استقلال در این بازی ممکن است سیاوش اکبرپور را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نداشته باشد و مطمئنا تغییراتی در ترکیب این تیم ایجاد خواهد شد. در صورت آماده بودن محمود فکری او در قلب دفاع بازی می‌کند و علی انصاریان به خط حمله خواهد رفت.

با حضور دوباره نوازی جناح راست استقلال توان گذشته خود را به‌دست می‌آورد تا بیشتر حملات این تیم از این منطقه طرح‌ریزی شود. فجر سپاسی بعد از بازی جنجالی مقابل پاس امروز در غیاب میثم امیری و سیدمحمد موسوی به مصاف حریف سرشناس تهرانی می‌رود.
در بازی دیگر امروز پایتخت پاس در ورزشگاه دستگردی میزبان فولاد خوزستان است.

فولادی‌ها فصل قبل در این ورزشگاه 7 گل از پاس  دریافت کردند. آنها حالا با مایلی‌کهن درپی زدودن آن نتیجه تلخ هستند. مجاهد خذیراوی و امیر خلیفه‌اصل دو بازیکن آسیب‌دیده فولاد در این بازی هستند.

امروز [بیست و نهم شهریور] ملاقات سایپا و صبا باتری در کرج هم دیدنی خواهد بود. در این بازی باز هم علی دایی در کانون توجه در تقابل با یاران سابقش قرار دارد.

دایی در بازی قبلی در نیمه دوم به میدان آمد و پایه‌گذار گل اول سایپا بود. «ورنرلورنت» قصد دارد در این دیدار از ابتدا او را در ترکیب اصلی قرار دهد.

تیم صبا که با دو شکست متوالی در شرایطی بحرانی قرار دارد، مرتضی کاشی را به‌دلیل اخراج در بازی قبلی غایب دارد اما بختیاری‌زاده به ترکیب دفاعی تیمش بازمی‌گردد.

در یکی دیگر از بازی‌ها، امروز در کرمان مس این شهر به مصاف ذوب‌آهن اصفهان می‌رود. این دو تیم در جدول رده‌بندی در همسایگی یکدیگر قرار دارند. در ادامه این بازی‌ها فردا پیکان به دیدار ملوان بندرانزلی می‌رود که در دو بازی قبلی‌اش شکست خورده است. راه‌آهن علیرغم نگرانی از گرمای شدید اهواز به مصاف استقلال این شهر خواهد رفت.

استقلال اهواز پیشتاز رقابت‌های لیگ برتر در این بازی بیژن ماهینی را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد. در شیراز نیز برق شیراز به مصاف ابومسلم خراسان می‌رود. البته اگر ورزشگاه حافظیه با مشکل رفتن برق مواجه نشود تا جنجالی دیگر در لیگ برتر درست شود.

کد خبر 4521

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز