یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

حسن حیدری: لیگ است و صدها اتفاق خواسته و ناخواسته. سی هفته باید با لیگ ششم پیش برویم. از پیروزی‌ها و شکست‌ها بگوئیم. از داوری‌ها، دلخوری‌ها و تغییرات و تعویض‌ها.

در ابتدای راه هستیم. بدیهی است هنوز تیمها جا نیفتاده اند، مربیان چندان در عرصه بازیهای جدی ترکیب اصلی خود را بدست نیاورده‌اند. بازیهای اول و دوم همیشه، دوره و هفته مربیان است تا بازیکنان اهل مسابقه را بشناسند.

 صرف این که یک بازیکن آماده باشد، نمی‌توان او را در آرایش یازده‌نفره قرار داد. فوتبال پیچیدگی خاص روانی و روحی خود را دارد، اما معمولاً باشگاه‌هایی که خوب شروع می‌کنند زیر پایشان را محکم می‌کنند.

برق شیراز با تدبیر ذوالفقارنسب یکی از بهترین تیم‌های لیگ یعنی راه‌آهن را شکست داد.  مربی راه‌آهن که یکی از باهوش‌ترین و فهمیده‌ترین مربیان ماست، در مقابل برق کم  آورد و تسلیم شد. پرسپولیس در استانی باخت که همیشه راحت نمی‌برد و مساوی نمی‌کرد.

ابومسلم را دستکم نگیرید آنها سی‌سال است که استقلال و پرسپولیس را در مشهد می‌برند. نگارنده اعتقاد دارد که دنیزلی فوتبال را می‌فهمد و پرسپولیس را به روزهای خوب هدایت خواهد کرد، کمی باید صبور بود. استقلال با همان قالب قهرمانی و با چند تغییر بدون افول به میدان آمد و تیم خوب و منظمی را برد. ذوب‌آهن کم‌جان و کم‌توان بود. آقای کربکندی تیمش را زیادی تمرین داده بود که ساق‌های آنها خسته حرکت می‌کرد.

نوازی و انصاریان نیروهای مؤثری بودند و اکبرپور دارد پا در جای بزرگان استقلال می‌گذارد. بازی او ما را یاد حسن روشن جوان می‌اندازد که طی دو سال از جوانان تا بالاترین نقطه تیم ملی رسید.

ابومسلم همچون همیشه تیم محکم و یکدستی بود. ابومسلم همیشه محکم و خشن بازی می‌کند. از دوره پهلوان افشاری، گیل عرب، میثاقیان و... تا به امروز مشهدی‌ها باید به این تیم افتخار کنند. فولاد اهواز هم با مایلی‌کهن تیم شده است.

 در خوزستان تا دلتان بخواهد استعداد ریخته است اما تابع کردن آنها به اصول و نظم و انضباط کار سختی است که مایلی کهن آن را در تیم جاری ساخته است . آنها در تهران پیکان را بردند. سپاهان در اصفهان بر ملوان پیروز شد. تیم محبوب نصف‌جهان هم ساختار، سابقه، قدمت و محبوبیت دارد و تماشاگران بیشتری را همیشه به ورزشگاه می‌کشاند. آنها خیلی راحت ملوان  را  بردند.

 استقلال اهواز هم تیم قلدری چون صباباتری را برد. فیروز کریمی فوتبال را درک می‌کند، در آرزوی آن روزها و سالها که او تشنه و عاشق فوتبال بود و عمری را پای فوتبال ریخت. او فرهاد کاظمی آشنا را با شکست بدرقه کرد.

 اما جالب‌ترین نتیجه را نادر دست‌نشان مربی نکته‌سنجی که می‌گویند تخصص در صعود دارد، به دست آورد. او در مقابل پاس چهره دیگری از خود را با مس کرمان نشان داد و پاس را شکست داد. اعتماد به دست‌نشان بیشتر شده است،  اما متوجه نشدیم پاس را چه می‌شود؟ آقای جلالی کجا بودید که پاس باخت و مس پیروز شد!؟

هفته اول لیگ از نظر گل پربار بود، در فصل پائیز 19 گل برای سبز نگه داشتن لیگ حرفه‌ای کافی است، باید گل های  بیشتری  کاشت.

کد خبر 3834

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز