جمعه ۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی دولت اعلام کرد: حاضر است در یک مناظره تلویزیونی حضور پیدا کرده و استدلال های دولت را در ارتباط با ادغام شوراهای عالی برای اطلاع مردم تشریح و از اقدام دولت دفاع کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،غلامحسین الهام در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در پاسخ به این سوال که آیا شما حاضرید با کسانی که مخالف اختیار دولت در ارتباط با ادغام شوراها هستند از جمله نمایندگان مجلس مناظره داشته باشید و استدلال های خود را بیان کنید گفت: ما مشکلی برای گفت و گو و طرح مباحث نداریم و اهل گفت و گو و مباحثه هستیم ولی اهل جدل نیستیم.

وی گفت: دولت هیچ اختیار جدیدی نمی خواهد، اختیارات دولت شفاف است؛ ولی معتقدیم که باید اجازه داد این اختیارات اعمال شود.

سخنگوی دولت با بیان این که مردم یک دولت مقتدر می خواهند گفت:وظایف و اختیارات دولت در چارچوب قانون اساسی مشخص شده است و باید این اختیارات را اجرایی کرد.
وی با اشاره به مصوبه مجلس در ارتباط با ملغی الاثرکردن مصوبه دولت در ارتباط با ادغام شوراها گفت: این به نحوی ورود به حوزه اختیارات قوه مجریه است.

الهام در ادامه با اعتقاد به این که در قانون اساسی ما تعدد مراکز تصمیم‌گیری و نظارت به اندازه کافی وجود دارد گفت:من در یک مناظره که سال 75 نیز داشته ام در آنجا گفتم من نگران ایجاد استبداد در این کشور نیستم چرا که قدرت در بخش های مختلف توزیع شده است و شاید ما بعضا به مشکل مدیریتی از نظر پخش بودن قدرت نیز دچار می‌شویم ولی مشکلی از بابت استبداد نداریم و بازنگری قانون اساسی نیز در سال 68 برای تمرکز بیشتر مدیریت بود.

سخنگوی دولت هم چنین در مورد پیشنهاد مطرح در  ستاد تبصره 13 در ارتباط با ارایه بنزین آزاد در ایام نوروز گفت:این در حد یک بحث و پیشنهاد است و همه فرض هایی که بتواند منافع عمومی کشور را تامین کند قابل بررسی تخصصی و فنی است.

الهام به سیاست‌های دولت در ارتباط با مساله حمل و نقل عمومی و ساماندهی آن اشاره کرد و گفت: دولت از حق مردم برای مسافرت حمایت و از همه ظرفیت های ممکن برای تسهیل سفرهای نوروزی استفاده می‌کند و علاقه ندارد مردم در این زمینه برای مساله سوخت دچار مشکل شوند و به همین جهت این پیشنهاد نیز در ستاد تبصرع 13 در حال بررسی است.

کد خبر 44945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز