استفاده از رنگ در ایجاد زیبایی سیمای شهر و القای حال خوب به شهروندان تأثیر بسزایی دارد.

زیباسازی شهر با رنگ و نور

برخی از شهروندان مشارکت خوبی در این زمینه دارند و با گذاشتن گلدان‌های رنگارنگ در ایوان خانه‌شان یا زیباسازی نمای ساختمانشان و تلفیق رنگ‌های شاد، تنوعی در ساختار شهری ایجاد می‌کنند. در این بین اداره زیباسازی شهرداری نیز برای هرچه بهتر شدن سیمای شهر با نصب تندیس، نقاشی دیواری، احجام و سایر اقدامات شهر را تزیین می‌کند. «شایان جعفرن‍ژاد» رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه۲ درباره اقداماتی که اخیراً برای هرچه زیباتر شدن منطقه انجام شده است، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کند.

  • طرح «‌رنگ در شهر» این روزها در همه مناطق در حال اجراست. سهم این طرح در منطقه ۲ چقدر است؟  

این طرح دستورالعملی است که از طرف سازمان زیباسازی شهرداری تهران به مناطق ابلاغ شده است. در این طرح مناطق با توجه به بافت محله و استفاده از رنگ می‌توانند شهر را از خاکستری بودن خارج کنند. انتخاب رنگ و طرح باید حاوی پیامی به شهروندان باشد و هر طرحی را نمی‌توان انتخاب کرد و این کار باید زیر نظر شورای اداره زیباسازی باشد. خوشبختانه سهم منطقه ۲ در اجرای این طرح خوب بوده و اکنون در بزرگراه یادگار امام(ره) حدود هزارمترمربع نقاشی به سبک انتزاعی و همچنین در بزرگراه شیخ فضل‌الله ‌اجرا شده است. فاز دوم هم با تأمین اعتبار به‌زودی اجرا خواهد شد.  

  • امسال چه اقداماتی برای زیباسازی منطقه انجام می‌شود؟  

نقاشی دیواری، نورپردازی، نصب المان‌های شهری از جمله اقدامات مهم در سال۹۸ است. نقاشی دیواری شهدای دفاع مقدس، نقاشی با موضوعات معاصر و به سبک انتزاعی از تقسیمات مهم است که به نقاشی ماندگار و نقاشی نیمه‌ماندگار تقسیم می‌شود. نقاشی‌های نیمه‌ماندگار عمر ۷ ساله روی دیوارها دارند و در نقاشی‌های ماندگار از فلزات و کاشی شکسته در نقاشی استفاده می‌شود مانند دیوارنگاری بزرگراه هاشمی رفسنجانی که ۵ قاب و ۱۶ کتیبه دارد. نقاشی دیواری‌ای که به تازگی در منطقه از آن رونمایی شد با موضوع دفاع‌مقدس تصویر شهدای پورزند در خیابان ستارخان، نبش تهران‌ویلا بود. این نقاشی حدود ۲۵۰ مترمربع با همکاری اداره زیباسازی در قالب طرحی سنتی و چاپ سنگی با یکسری المان‌های ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اجرا شده است. برای تزئین خیابان‌های منطقه از نور و رنگ‌ها استفاده می‌کنیم و برای آینده در نظر داریم میدان صنعت و محورهای دیگر مانند شهدای صادقیه و خوردین را با المان‌های رنگی کار کنیم و همچنین بوستان ایران زمین را به‌عنوان موزه خوشنویسی به سازمان زیباسازی پیشنهاد داده‌ایم. طرح دیگر راه‌اندازی موزه مشاهیر در یکی از فازهای بوستان نهج‌البلاغه است که اگر این طرح هم تأیید شود اقدام به ساخت تندیس و سردیس مشاهیر را در برنامه می‌گذاریم.  

کد خبر 446860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha