دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

دهمین روز ماه مبارک رمضان را شروع کرده‌ایم و حالا در گوشه و کنار شهر ویژه‌برنامه‌های این ماه با حضور مردم، رونق بیش‌تری یافته است؛ برنامه‌هایی از این دست که در این مطلب خبرهایشان را می‌خوانید.

رمضان سفره‌اي به اندازه‌ی يك شهر

جشن در ۹ جای تهران

جشن «بر آستان جانان» به مناسبت ماه مبارک رمضان تا یکم خردادماه در فرهنگ‌سراهای ابن‌سینا، اشراق، رازی، خاوران، بهمن، ولا ، بهاران و باغ‌موزه‌ی قصر و بوستان المهدیعج اجرا می‌شود. به گزارش رسانه‌ی خبری سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران، جشن «بر آستان جانان» از شب اول ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱ تا ۲۳ برپا می‌شود. این جشن تا شب نیمه‌ی ماه ادامه دارد و در قالب فعالیت‌های متنوع فرهنگی‌هنری، از جمله اجرای موسیقی نواحی اقوام ایرانی در محوطه‌ی باز مکان‌های گفته شده، برگزار می‌شود.

افطاری ساده در میدان امامحسین(ع)

ویژه‌برنامه‌ی «ضیافت‌الحسین» با اجرای کرسی تلاوت قرآن، مسابقه، برنامه‌های ویژه‌ی کودکان، برپایی غرفه‌های فرهنگی‌هنری و افطاری ساده تا ۱۴ خرداد در میدان امام حسین ع در حال برگزاری است. به گزارش رسانه‌ی خبری سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران، این ویژه‌برنامه به‌مناسبت فرارسیدن ماه رمضان و به همت مدیریت فرهنگی‌هنری منطقه‌ی ۱۲به اجرا درمی‌آید. در این ویژه‌برنامه، روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان و جوان ممتاز و بین‌المللی کشور تلاوت می‌شود. هم‌چنین مسابقه‌هایی هم برگزار می‌شود که هر شب، هشت نفر از شرکت‌کنندگان جایزه می‌گیرند. نماز جماعت البته هرشب در این ویژه‌برنامه، اقامه می‌شود. این برنامه ساعت ۱۸ تا ۲۱ در میدان امام حسین ع  دایر است.

حافظان و قاریان نوجوان در فرهنگ‌سرای دانش

کودکان و نوجوانان حافظ و قاری قرآن‌کریم، هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در فرهنگ‎سرای دانش گردهم می‌آیند تا در جشنواره‌ای با این موضوع شرکت کنند.

 به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی‌هنری منطقه‌ی۲۱تهران، اولین جشنواره‌ی قرآنی «بچه‌های آسمانی» با مشارکت مساجد، مدارس و شهرداری منطقه‌ی ۲۱ در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن مجید، در رده‌های سنی کودک و نوجوان  برگزار می‌شود. در این جشنواره، کودکان چهار تا شش ساله با حفظ  و قرائت سوره‌ی قدر،کودکان هفت تا ۱۱ساله، حفظ و قرائت آیة‌الکرسی و نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ساله نیز با حفظ و قرائت سوره‌ی واقعه می‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند. برای دریافت اطلاعات بیش‌تر می‌توانید با شماره‌ی تلفن ۴۴۵۲۶۴۶۲  تماس بگیرید.

کد خبر 440372

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha