همشهری آنلاین: خالد مشعل آمادگی حماس را برای واگذاری مقر تشکیلات خودگردان در غزه اعلام کرد.

 به گزارش ایسنا به نوشته‌ روزنامه‌ الشرق الاوسط،چاپ لندن، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با این روزنامه در دمشق اظهار داشت: جنبش حماس آماده است تا مراکز وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه را به این تشکیلات واگذار کند.

وی افزود: اما مساله‌ واگذاری مراکز امنیتی به تشکیلات خودگردان نیاز به مذاکره و ایجاد توافق در خصوص سازمان‌دهی این مراکز و تشکیلات دارد.

مشعل از وجود تماس‌هایی بین مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص توافق بر سر اداره‌ گذرگاه‌های فلسطینی و حل بحران نوار غزه پرده برداشت.

وی افزود: حماس توجه ویژه‌ای به حفظ امنیت و لغو تحریم علیه غزه دارد، اما در عین حال نمی‌خواهد منافع مصر در این میان متضرر شود.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: من به عمر سلیمان وزیر اطلاعات مصر ابلاغ کردم که خشمی که از مردم فلسطین در ورود به مصر و عبور از گذرگاه رفح سر زد، هرگز علیه دولت مصر نبوده است.

وی تاکید کرد: به نظر من گشودن گذرگاه رفح گامی عاقلانه بود اما ما نیاز به تداوم این امر و ارایه‌ طرح و اقدامات تکمیلی داریم زیرا مردم غزه برای تجارت و یا سیاحت به مصر نرفته‌اند.

وی اشاره‌ای به زمان آغاز مذاکرات مستقیم در خصوص گذرگاه‌ها نکرده و تنها عنوان داشت: این مساله از طریق دیدارها و نشست‌ها به دور از پوشش‌های خبری حل و فصل خواهد شد.

مشعل همچنین تاکید کرد: جنبش فتح به دلیل نگرانی از این که مشروعیتش را از دست دهد تمایلی به دعوت از هیچ گروه فلسطینی برای مذاکره ندارد.

وی افزود: جنبش حماس هرگز نمی‌خواهد که یک جایگزین برای سازمان آزادی بخش فلسطین باشد.

کد خبر 42757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز